Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam do was dwa pytania, mam nadzieję, że ktoś będzie miał ochotę mi pomóc :)

 

1. Nie ważne jak ustawiam wartość min w zakładce Zdepth, pierwszy plan sceny renderuje się pure white i zmieniają się tylko odcienie szarości na 3 planie przez co nie mogę uzyskać DOF'a na pierwszym planie. Mierzę wszystko dokładnie miarką, i próbowałem już przeróżne wartości. Jednak zdepth nie chce współpracować. Moglibyście mi coś doradzić ?

 

2. Porenderowałem już sobie wszystko i teraz znów się zastanawiam nad formatami. Mam TGA 32 bity którą PS czyta bez problemu. I mam też EXR 32 bity którego Ps za nic nie chce załadować, bo PS nie pracuje na 32 bitach z exr'ami. I teraz mam do was pytanko. Walczyć jakoś z szopem i jakimiś wtyczkami aby zmusić go do akceptacji EXR'ów czy to może nie ma sensu zważywszy na to, że bitrate przy konwersji exr'ów i tak spada i już lepiej zostać z tą targą 32 bity ? Słyszałem, że podobno obydwa formaty są bezstratne ale EXR chyba jest "bardziej" bezstratny bo waży niemal 3 razy więcej od TGA :/

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

W open exr z automatu są zapisywane dodatkowo passy (render elements), jeśli takie renderowałeś. W PSie i tak w końcu będziesz musiał zejść do poziomu 16 bitów albo i nawet 8, żeby popracować na warstwach. Open EXR jest fajne nie tylko z tego powodu, że to swoisty RAW ale również z tego powodu, że można w nim zapisywać wszystkie passy, więc w kompozycji możesz używać jednego pliku. Wszystko masz w jednym miejscu. Jeśli byś chciał odczytać w photoshopie te passy potrzebowałbyś płatnego pluginu ProEXR, tylko pamiętaj, że i tak będziesz musiał zejść do poziomu 16bit bo będzie cię ograniczać photoshop.

 

Co do formatu jedni wolą TIFF, innni Targa a ktoś inny EXR. Wydaje mi się, że to kwestia kto co lubi. Tyle wiem:)

 

Pozdrawiam!

Napisano

Czyli naprawdę nie da się jakoś bawić EXR'em w 32 bitach w PS'ie ?

 

Hmm, przed chwilą zorientowałem się, że TGA nie zapisuje przezroczystości, ale ja jakiegoś pstryczka nie zaznaczyłem przy zapisie z Maxa ?

 

I macie może jakiś pomysł odnośnie tego ZDeptha ?

Napisano

Ja co prawda tga nie używam ale sprawdziłem i u mnie zapisuje przezroczystość i nawet alfe można zapisać do osobnego pliku.

 

Co do tego Zdeptha to przyznam się, że nie rozumie. Ale Zdepth tak właśnie działa, że to co blisko jest białe a to co stopniowo dalej jest czarne. Zmniejszenie różnicy min/max zwiększa kontrast. Jest też opcja, żeby wartości max i min vray pobierał z camery opcji clipping. Ustawiasz sobie jak chcesz w clippingu, potem wyłączasz cliping, a w render elements zaznaczasz vray use camera clip boundaries.

 

Potem to już zabawa krzywymi i invertem dla rozmycia pierwszego planu albo drugiego.

Napisano

I jeszcze jedna rzecz, napisałeś "Zdepth".

Może po rpostu nie używasz VRayZdepth?

Wartości najłatwiej ustalić tak jak lukis opisał.

Aha, i nie matrz jak to wygląda na obrazku, tylko pojeździj prawym guzikiem po renderze -> bedzie ci wyświetlał wartości w floacie.

A, no i VrayVFB to podstawa.

 

Co do photoshopa i 32 bitów - jedyne co w ps sensownie ustawisz w 32 bitach to expozycja.

Zatem nie warto zapisywac do 32 bitów jesli robisz postpro w ps, tylko sie chwile dłużej pobawić vraycam w maxie.

Napisano

Framebuffera oczywiście używam. Miałem na myśli VRay ZDepth :)

 

Chodzi mi dokładnie o to, że myślałem, że mogę sprawę rozegrać tak, że ostre będzie to co jest pomiędzy min i max. A to co jest za max i przed min będzie nieostre. Ponieważ chciałem mieć rozmazany pierwszy i trzeci plan. A tak to cały przód VRay Zdeptha renderuje mi się niemal pure white i tylko tył się ładnie przez to rozmazuje.

 

W takim razie, czy moglibyście mi doradzić jakiś fajny sposób na rozmazanie też tego pierwszego planu ? Próbowałem rozmazywać ręcznie (kropelką w PS'ie) próbowałem też automatycznych filtrów jak np. gaussian. Z mapowaniem i bez. No ale raczej średnio to wygląda (mam w pierwszym planie dosyć sporo cienkich elementów, które zamiast rozmazać się "na boki" rozmazują się w ten sposób, że robią się pół przeźroczyste).

 

Będę bardzo wdzięczny za jakieś rady.

 

PS. Dzięki za info o tych 32 bitach.

Napisano

Tak na szybciorka znalazłem na yt tutorial, który (choć siermiężnie) pokazuje jak wykorzystać zdepth w ps.

 

Jeżeli z tego tutka niewiele wyciągniesz, to wpisuj takie tagi w wyszukiwarkę: vrayzdepth, photoshop, lens blur, dof.

 

 

Nie pamiętam też, czy photoshop lepiej sobie radzi z zdepthem z antyaliasingiem, czy bez.

Niestety nie mam żadnego z AA pod ręką, wiec nie moge sprawdzić czy efekt nie byłby lepszy.

Tak czy owak, sprawdź z AA i bez AA - sam ocenisz, który lepiej radzi sobie na krawędziach obiektów.

(Żeby wyłączyć aa w vrayzdepth odznacz "enable filtering", po zaznaczeniu tego render elementu na liście)

 

 

+++

 

Właśnie zobaczyłem, że koles na tutku nie pokazał jak zmienić punk ostrości (tylko zaznaczył invert).

Wiec: jest tam suwak "focal distance", oraz, co na pewno bardziej intuicyjne, możesz po prostu kliknąć na obrazku w miejsce które ma być ostre.

Napisano

Chyba najrozsądniej skorzystać z metody którą przytoczył deshu, aczkolwiek ja bym po prostu zrobił to na dwie mapy zdepth:) pierwsza odniesie się do 1-planu a druga do 3. Albo prościej! Centrujesz z depth tylko na drugi plan i invert w lens effect:) pozdrawiam

Napisano

Przekombinowałem z maskowaniem tego passa i zrobiłem po prostu ręcznie pierwszy plan czarny.

 

Jakoś to wygląda, ale to dziwne, że VRay sobie z czymś takim nie radzi :/

 

I dziękuję wszystkim za pomoc :)

 

Z Tego Dof pro nie korzystałem ale wygląda całkiem ciekawie, szczególnie galeria DOF Pro vs Real DOF :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności