Napisano 17 Listopad 201311 l Witam. Mam do was dwa pytania, mam nadzieję, że ktoś będzie miał ochotę mi pomóc :) 1. Nie ważne jak ustawiam wartość min w zakładce Zdepth, pierwszy plan sceny renderuje się pure white i zmieniają się tylko odcienie szarości na 3 planie przez co nie mogę uzyskać DOF'a na pierwszym planie. Mierzę wszystko dokładnie miarką, i próbowałem już przeróżne wartości. Jednak zdepth nie chce współpracować. Moglibyście mi coś doradzić ? 2. Porenderowałem już sobie wszystko i teraz znów się zastanawiam nad formatami. Mam TGA 32 bity którą PS czyta bez problemu. I mam też EXR 32 bity którego Ps za nic nie chce załadować, bo PS nie pracuje na 32 bitach z exr'ami. I teraz mam do was pytanko. Walczyć jakoś z szopem i jakimiś wtyczkami aby zmusić go do akceptacji EXR'ów czy to może nie ma sensu zważywszy na to, że bitrate przy konwersji exr'ów i tak spada i już lepiej zostać z tą targą 32 bity ? Słyszałem, że podobno obydwa formaty są bezstratne ale EXR chyba jest "bardziej" bezstratny bo waży niemal 3 razy więcej od TGA :/ Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Napisano 17 Listopad 201311 l W open exr z automatu są zapisywane dodatkowo passy (render elements), jeśli takie renderowałeś. W PSie i tak w końcu będziesz musiał zejść do poziomu 16 bitów albo i nawet 8, żeby popracować na warstwach. Open EXR jest fajne nie tylko z tego powodu, że to swoisty RAW ale również z tego powodu, że można w nim zapisywać wszystkie passy, więc w kompozycji możesz używać jednego pliku. Wszystko masz w jednym miejscu. Jeśli byś chciał odczytać w photoshopie te passy potrzebowałbyś płatnego pluginu ProEXR, tylko pamiętaj, że i tak będziesz musiał zejść do poziomu 16bit bo będzie cię ograniczać photoshop. Co do formatu jedni wolą TIFF, innni Targa a ktoś inny EXR. Wydaje mi się, że to kwestia kto co lubi. Tyle wiem:) Pozdrawiam!
Napisano 17 Listopad 201311 l Stad świetnym pluginem do maxa jest cebas psd menager http://www.cebas.com/index.php?pid=product&prd_id=151&feature=1325 który zapisuje automatycznie plik do psd ze wszystkimi render elementami jak także z wybranymi przez ciebie layerami
Napisano 17 Listopad 201311 l Autor Czyli naprawdę nie da się jakoś bawić EXR'em w 32 bitach w PS'ie ? Hmm, przed chwilą zorientowałem się, że TGA nie zapisuje przezroczystości, ale ja jakiegoś pstryczka nie zaznaczyłem przy zapisie z Maxa ? I macie może jakiś pomysł odnośnie tego ZDeptha ?
Napisano 17 Listopad 201311 l Ja co prawda tga nie używam ale sprawdziłem i u mnie zapisuje przezroczystość i nawet alfe można zapisać do osobnego pliku. Co do tego Zdeptha to przyznam się, że nie rozumie. Ale Zdepth tak właśnie działa, że to co blisko jest białe a to co stopniowo dalej jest czarne. Zmniejszenie różnicy min/max zwiększa kontrast. Jest też opcja, żeby wartości max i min vray pobierał z camery opcji clipping. Ustawiasz sobie jak chcesz w clippingu, potem wyłączasz cliping, a w render elements zaznaczasz vray use camera clip boundaries. Potem to już zabawa krzywymi i invertem dla rozmycia pierwszego planu albo drugiego.
Napisano 17 Listopad 201311 l I jeszcze jedna rzecz, napisałeś "Zdepth". Może po rpostu nie używasz VRayZdepth? Wartości najłatwiej ustalić tak jak lukis opisał. Aha, i nie matrz jak to wygląda na obrazku, tylko pojeździj prawym guzikiem po renderze -> bedzie ci wyświetlał wartości w floacie. A, no i VrayVFB to podstawa. Co do photoshopa i 32 bitów - jedyne co w ps sensownie ustawisz w 32 bitach to expozycja. Zatem nie warto zapisywac do 32 bitów jesli robisz postpro w ps, tylko sie chwile dłużej pobawić vraycam w maxie.
Napisano 17 Listopad 201311 l Autor Framebuffera oczywiście używam. Miałem na myśli VRay ZDepth :) Chodzi mi dokładnie o to, że myślałem, że mogę sprawę rozegrać tak, że ostre będzie to co jest pomiędzy min i max. A to co jest za max i przed min będzie nieostre. Ponieważ chciałem mieć rozmazany pierwszy i trzeci plan. A tak to cały przód VRay Zdeptha renderuje mi się niemal pure white i tylko tył się ładnie przez to rozmazuje. W takim razie, czy moglibyście mi doradzić jakiś fajny sposób na rozmazanie też tego pierwszego planu ? Próbowałem rozmazywać ręcznie (kropelką w PS'ie) próbowałem też automatycznych filtrów jak np. gaussian. Z mapowaniem i bez. No ale raczej średnio to wygląda (mam w pierwszym planie dosyć sporo cienkich elementów, które zamiast rozmazać się "na boki" rozmazują się w ten sposób, że robią się pół przeźroczyste). Będę bardzo wdzięczny za jakieś rady. PS. Dzięki za info o tych 32 bitach.
Napisano 17 Listopad 201311 l Tak na szybciorka znalazłem na yt tutorial, który (choć siermiężnie) pokazuje jak wykorzystać zdepth w ps. Jeżeli z tego tutka niewiele wyciągniesz, to wpisuj takie tagi w wyszukiwarkę: vrayzdepth, photoshop, lens blur, dof. Nie pamiętam też, czy photoshop lepiej sobie radzi z zdepthem z antyaliasingiem, czy bez. Niestety nie mam żadnego z AA pod ręką, wiec nie moge sprawdzić czy efekt nie byłby lepszy. Tak czy owak, sprawdź z AA i bez AA - sam ocenisz, który lepiej radzi sobie na krawędziach obiektów. (Żeby wyłączyć aa w vrayzdepth odznacz "enable filtering", po zaznaczeniu tego render elementu na liście) +++ Właśnie zobaczyłem, że koles na tutku nie pokazał jak zmienić punk ostrości (tylko zaznaczył invert). Wiec: jest tam suwak "focal distance", oraz, co na pewno bardziej intuicyjne, możesz po prostu kliknąć na obrazku w miejsce które ma być ostre.
Napisano 17 Listopad 201311 l Autor Ja to znam wszystko. Tylko, że po prostu ja chciałbym mieć rozmazany plan pierwszy I trzeci. A nie tylko pierwszy LUB trzeci.
Napisano 18 Listopad 201311 l Chyba najrozsądniej skorzystać z metody którą przytoczył deshu, aczkolwiek ja bym po prostu zrobił to na dwie mapy zdepth:) pierwsza odniesie się do 1-planu a druga do 3. Albo prościej! Centrujesz z depth tylko na drugi plan i invert w lens effect:) pozdrawiam
Napisano 18 Listopad 201311 l Swego czasu ktoś tutaj na forum, pokazał taki plugin: http://www.dofpro.com/index.htm. Mi to niestety nie działa ale może tobie zatrybi, bo możliwości wydają się świetne.
Napisano 19 Listopad 201311 l Autor Przekombinowałem z maskowaniem tego passa i zrobiłem po prostu ręcznie pierwszy plan czarny. Jakoś to wygląda, ale to dziwne, że VRay sobie z czymś takim nie radzi :/ I dziękuję wszystkim za pomoc :) Z Tego Dof pro nie korzystałem ale wygląda całkiem ciekawie, szczególnie galeria DOF Pro vs Real DOF :P
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto