Skocz do zawartości

Usuwanie szumu i zuzycie procka


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Zauwazylem drastyczny spadek zuzycia procesorow i nie wiem czy to do konca jest spowodowane? Czy jest to moze normale w Vrayu?

 

Chcialem zmniejszyc szum w renderze, z pewnego zrodla sie dowiedzialem ze robi sie do w DMC samplerze, zwiekszajac max subdiv i zmniejszajac threshold...

 

No i sobie ustawilem threshold na 0,005 i subdivy na 25....

 

Dopoki liczyl GI procki ciagnely 100%, ale w momencie gdy przeszedl na "rendering image" to zaczelo spadac zuzycie. Po jakism czasie przestal renderowac na jednym procesorze. A im dluzej trwal render tym zuzycie lecialo w dol....

 

Jestem troche zmieszany...

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Ramu mam jeszcze w zapasie jakies 20gb... :P

 

Probowalem zmieniac samplery ale tez zwalnia z czasem.

 

Tzn mam taka teorie na chlopski rozum:

 

Kazdy z tych kwadracikow co renderzy to jest tzw "bucket" tak? I kazdy z nich to jest przypisany do jednego watku? Mialoby to sens czemu spowalnia na sam koniec.

 

Chociaz to co widze co sie dzieje w zuzyciu procka nie do konca potwierdza moja teorie. Dla mnie najdziwniejsze jest to ze po jakims czasie w ogole przestal renderowac na jednym procku, dopiero potem na sam koniec sie odtyka jakby co cos tam mieli, ale niewiele

Napisano

Sciagnij blendera. Zainstaluj trwa to 5 sekund program wazy pare mega darmowy sciagnij benhmark bmw.

 

Wyrenderuj i powiedz czy jest takie samo zjawisko. Bedzie wiadomo czy to wada komputera czy ustawien silnika.

Napisano
Sciagnij blendera. Zainstaluj trwa to 5 sekund program wazy pare mega darmowy sciagnij benhmark bmw.

 

Wyrenderuj i powiedz czy jest takie samo zjawisko. Bedzie wiadomo czy to wada komputera czy ustawien silnika.

szkoda ze nie poleciłeś aby najpierw sprawdził czy inne sceny się dobrze renderują albo żeby zrobił test na mentalu :P
Napisano

Okej, udalo mi sie poprawic znacznie wydajnosc. Wczesniej robilem render region i wygladalo na to ze ilosc bucketow byla mniejsza niz ilosc watkow w prockach. Zmienilem render region divisions na 16 i juz smiga ladnie na 100%.

 

Przy okazji... Oczywiscie teraz staram sie zjechac z czasem rendera jednej klatki bo osiaga 40min na 1280x720. niestety jest to duzo za duzo, akceptowalne byloby 20...

 

Subdiva samplera trzymam na poziomie 25, bo wtedy znikaja mi szumym plus antialiasing filter mam ustawione na 3.0. Ale naprawde nie wiem czy to sa poprawne ustawienia... tak metoda prob i bledow. Kombinuje wg tego co w helpie pisza.

 

Czym moge jeszcze pokombinowac zeby osiagnac lepsze czasy?

Napisano

co do subdivid to nie podbijaj wszystkich tylko te które trzeba najlepiej w materiałach które tego potrzebują jak i w świetle ogólne podbicie powoduje że wszędzie masz je ustawione na to 25 nawet tam gdzie to nie jest wymagane przez co masz efekt np liczenia się jakiegoś materiału dłużnej niż to konieczne. Jaki aa używasz? dlatego tez pisałem abyś wrzucił ustawienia całego rendera łatwiej będzie np coś wyłapać

co może ci poprawić czas renderowania

Napisano

rouf.png

 

Co do materialów to raczej uzywam podstawowych, wszystkie Vraymtl. Zadnych SSS, dwa refleksyjne, jeden z "refrakcja", reszta podstawowe z niewielkimi zmianami w diffuse i bump.

 

Aha, probuje jeszcze wyrenderowac VrayObjectID ale niestety nic sie nie renderuje, a nie chcialbym renderowac kilka razy tego samego... :/

Napisano
Sciagnij blendera. Zainstaluj trwa to 5 sekund program wazy pare mega darmowy sciagnij benhmark bmw.

 

Wyrenderuj i powiedz czy jest takie samo zjawisko. Bedzie wiadomo czy to wada komputera czy ustawien silnika.

 

hmm... wada komputera??? a jaka to wada komputera może dawac takie objawy??? prosze o rozwinięcie tematu.

Napisano

Global switches: w tej chwili nadpisujesz lokalne ustawienia materiałów i są one ustawione bardzo nisko. Odchacz max depth i zmień Max transp. level na 30-50.

 

Image sampler- type: Adaptive DMC. Fixed korzysta zawsze z tej samej liczby subdivs, stąd długi render. AA filter: mitchell i jego subdivs ustaw na początek na 1 i 4, potem ewentualnie na 8.

 

GI: Medium- animation i zapisz na dysk prepassa. zamiast brute force spróbuj na początek Light cache i również prepass na dysk.

 

DMC Sampler: Noise threshold na 0,005 do 0,002 im mniej tym mniej "szumu" i dłuższy render. Opcja wiąże się bezpośrednio z subdivs AA filtera.

 

Vray System: Render region divisions na 32 lub 64.

 

Pozostaje kwestia ilości subdivs w material reflection i refraction. Ile tam masz? Również światła i ich sampling jest ważny.

 

Co do Vray ObjectID, to wcześniej ustaw sobie Gbuffer Object ID każdego obiektu w object properties. Wtedy będziesz miał w passie. Do masek też możesz użyć MultimatteElement.

Napisano
Aha, probuje jeszcze wyrenderowac VrayObjectID ale niestety nic sie nie renderuje, a nie chcialbym renderowac kilka razy tego samego... :/

Nic się nie renderuje, czyli kanał jest czarny? Sprawdź, czy vraywirecolor coś pokazuje.

Co do dynamic memory na 0 - wiem, że to pozwala używać ramu do woli, ale nie jestem wielkim fanem tego ustawienia.

Jakoś bezpieczniej jest ustawiać na ilość ramu - 4 gb powiedzmy.

 

W okienku progresu levelowania, w miejscu gdzie pokazuje jaką czynność renderer aktualnie robi (tam gdzie jest napisane light cache, który pass irradiance itd), co jest napisane wtedy, gdy render ci się przytyka i zużycie procesora jest zerowe lub bliskie zeru?

 

 

 

P.s. zedytuj pierwszy post, i zmień na "Usuwanie", bo aż szczypie:P

Napisano

Czemu używasz Fixed, jakieś celowe zamierzenie on się znacznie dłużej renderuje od pozostałych dwóch metod, następny spowalniacz to brute force na dodatek przy tak niskich parametrach będzie ci generował szumy sam z siebie. Area dana na 3 zaczyna rozmazywać krawędzie nie wiem czy zamierzałeś taki efekt zobacz tu przykładowe zachowanie tego filtru http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=91433&p=1183705&viewfull=1#post1183705 co do id zapewne masz wszystkie obiekty z przypisanym id 0 w obiect properties nadasz im ID

Napisano

Dziekuje za tak szerokie zainteresowanie moim problemem :)

 

@deshu - proszę :) nie jestem mistrzem lingiwstyki i ortografii niestety :)

 

Co do VrayObjectID passa to nie renderuje sie nic. Nie ze czarne tło ale nie renderuje sie w ogole pass. Jest wylacznony na "off" ale pisze w helpieze to nornalne i zawsze bedzie wyswietlal sie jako wylaczony. No ale niestety jest pusty. Obiekty mam domyslnie tak jak sa tworzone, bo jeszcze nie zmienialem ich ID

 

Narazie liczy mi scanline fumefx, wiec nie chce go zamulac (mam tylko jednego kompa) i poczekam az skonczy zeby wprowadzic zmiany i wtedy napisze czy sa jakies zmiany czy nie.

 

P.S. Aha przyszlo mi do glowy, ze mozetaki czas renderu jest spowodowany oswietleniem. Mam lacznie 6 roznych swiatełek z czego 4 to sa VrayLight Object, ktore kreca sie w kolko zmieniajac non stop oswietlenie sceny. Ale to chyba najwiekszy wplyw ma na liczenie GI ktory liczy sie bardzo szybko i tak....

Napisano
hmm... wada komputera??? a jaka to wada komputera może dawac takie objawy??? prosze o rozwinięcie tematu.

 

Wszelkiego rodzaju systemu zbijające zegar w przypadku zbyt dużej temperatury. Wadliwe chłodzenie. Problem z ramem. Coś nie tak w samym maxie. wiele spraw może się zepsuć ja swojego czasu miałem uszkodzoną kartę graficzną ale się naprawiła nie wiem jak.

Napisano
Co do VrayObjectID passa to nie renderuje sie nic. Nie ze czarne tło ale nie renderuje sie w ogole pass. Jest wylacznony na "off" ale pisze w helpieze to nornalne i zawsze bedzie wyswietlal sie jako wylaczony. No ale niestety jest pusty. Obiekty mam domyslnie tak jak sa tworzone, bo jeszcze nie zmienialem ich ID

Bo vray nie wyświetla osobnych okienek od każdego passa, tak jak robi to mental i scanline, tylko jest od tego drop-down lista w vrayowskim VFB.

A jeżeli nie ustawisz object ID, to pass i tak będzie czarny.

Najlpszy pod względem poprawności AA jest do renderowania masek MultiMatte pass.

 

 

P.S. Aha przyszlo mi do glowy, ze mozetaki czas renderu jest spowodowany oswietleniem. Mam lacznie 6 roznych swiatełek z czego 4 to sa VrayLight Object, ktore kreca sie w kolko zmieniajac non stop oswietlenie sceny. Ale to chyba najwiekszy wplyw ma na liczenie GI ktory liczy sie bardzo szybko i tak....

Jeżeli GI liczy się szybko, to Fixed w AA jest przyczyną powolności. Fixed to tylko dla bogaczy:P

Napisano
Wszelkiego rodzaju systemu zbijające zegar w przypadku zbyt dużej temperatury. Wadliwe chłodzenie. Problem z ramem. Coś nie tak w samym maxie. wiele spraw może się zepsuć ja swojego czasu miałem uszkodzoną kartę graficzną ale się naprawiła nie wiem jak.
przegrzanie procka czy wadliwe chłodzenie nie powoduje wyłączenia z renderowania jakiegoś rdzenia lub spadku jego wydajności tylko wyłączeniem się kompa, kłopoty z ramem hmmmm.... max zawiesi cały system lub tylko wywali cie z niego :)
Napisano (edytowane)

Okej, w koncu moge zapuscic jakies rendery z vraya :)

 

Global switches: max reflacion/refr. : dalem na 2, bo wydawalo mi sie ze im mnie tym lepiej, bo mniej razy bedzie sie odbijalo? Max transp. level tak samo. Gdzies na necie to wczoraj wyczytalem. Przy okazji w materialach mam subdivy refleksji i refrakcji defaultowo na 8.

 

Sampler: fixed. A jakos go zalaczylem bo z nim dopiero zaczalem miec jakies konkretne czasowe efekty. Tzn Adaptive DMC spoko, wieksza kontorla, ale czas renderu to jakas porazka. Fajnie go uzywac ale raczej do wizki a nie do animacji?

 

VrayObjectID dalej mi nie renderuje zadnego passu mimo ze zmienilem ID obiektow. Tzn nie zapisuje na dysku takiego pliku w ogole.

 

Light Cache nie moge uzywac. Wg tego co wyczytem w helpie, jest to zajebiste ale dla statycznych scen. W mojej niestety zmienia sie dynamicznie oswietlenie. Stad brute force. jeszcze bede kombinowal z photon map, by zrenderowac w niskich ustawieniach dla calej animacji

 

Render regions zjechalemw dol, bo przy wyzszych wartosciach wlasnie mi zamulal procek. Na sam koniec w procesie: rendering image .Chyba ze mozna gdzies to wlaczyc zeby wiecej pokazywal co dokladnie robi (cos gdzies bije w ktoryms kosciele, ze cos takiego bylo....)

 

Niestety teraz doszlo do sceny FumeFX, bo styka sie mocno z powierzchnia refleksyjna i bez refleksow wygladaloby to troche kiczowato. Wiec i czas renderu podbilo zdecydowanie 3krotnie.

 

Hm.. Ja nie wiem czy ja tu za duzo nie wymagam... bo przeciez fume, zmieniajace sie oswietlenie, aniamcja, kamera ruchoma....

 

P.S. W ogolnie nie zapisuje mi zadnych passow z Vraya, wczesniej zapisywal. Taki error mi wyskakuje

 

eyzc.png

 

Sprawdzalem, sciezki mam ustawione

 

e2ig.png

Edytowane przez Juzwa
Napisano

Global switches: max reflacion/refr. : dalem na 2, bo wydawalo mi sie ze im mnie tym lepiej, bo mniej razy bedzie sie odbijalo? Max transp. level tak samo. Gdzies na necie to wczoraj wyczytalem. Przy okazji w materialach mam subdivy refleksji i refrakcji defaultowo na 8.

 

Mniej ale nie wygląda to za ciekawie z reguły :) Jaki masz czas renderu?

Wiesz, tak na dobrą sprawę to nie wiemy co masz w scenie i tak na pałę ciężko coś podpowiedzieć. Render można ustawiać różnie i podłużnie. A jak masz dużo obiektów ze sporym reflection to nawet nie potrzebujesz GI. Zgaduję.

 

Co do zapisu to odchacz domyślny save a passy zapisuj z poziomu frame buffera:

 

9tnz.jpg

 

Jeśli będziesz składał w AE to zapisuj tą drugą opcją(Split separate render channels) i każdego passa zapisuj do oddzielnej sekwencji bo extractorem się zamęczysz(zakładam, że zapisujesz do exr).

Napisano (edytowane)

Okej, photon map odpada, zreszta zaraz zobaczycie :P

 

Czas renderu. Z tymze to sa stare ustawienia, dalej kombinuje. Ale efektow piorunujacych nie ma, wciaz gowniana klatka mi sie liczy w przedziale 10min (3min bez fumeFX). Bez szumow jest to 40min (bez fumefx) w 1280x720 na 32 wątkach. Chcialbym uzyskac czas okolo 10min.

 

rouf.th.png

Tutaj jak mniejwiecej wyglada scena:

 

tcod.th.jpg

 

Jest to irradience map + photon map z 'mode: from file' ale renderowany na innej klatce. Chyba photon map nadaje sie tylko dla stillek.

 

Tak jak widac mam wlasciwie jeden obiekt refleksyjny, ale jest blisko kamery. Takcih swiatel jak tam mam na scenie 4 i sie kreca w kolko, maja na sobie klosz z materialem z refraction. Pozostale materialy to zwykle Vraymtl ze pozmienianymi kolorami w diff, ewentualnie jakas tekstura (jedna 4k) i bump. Zandych gloss. Poly 600tys tylko.

 

Aha co do exr to nigdy nie uzywalem, zawsze png badz targa jak cos sie w png waliło

Edytowane przez Juzwa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności