Lubasz Napisano 17 Grudzień 2013 Share Napisano 17 Grudzień 2013 Witam, w jaki sposób mógłbym zrobić pokład do tego statku? Gdy robie oddzielny model nie wygląda to rewelacyjnie i nie styka się zbyt ciekawie z resztą statku. Drugim problemem jest łączenie symetrii, na łączeniu widać różne odcienie szarości, co z pewnościa nie jest czymś co powinno się znajdować na obiekcie. Czekam na pomoc i pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 17 Grudzień 2013 Share Napisano 17 Grudzień 2013 Cześć. Najprościej by Ci było zaznaczyć sobie polygony, na których chcesz, żeby Twój pokład bazował. Po zaznaczeniu skopiuj je i na ich podstawie zbuduj sobie pokład - tak będzie najprościej. :) Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lubasz Napisano 17 Grudzień 2013 Autor Share Napisano 17 Grudzień 2013 Świetny pomysł, dzięki wielkie! A błąd w łączeniu symetrii udało mi sie rozwiązać zwiększając lekko pogrubienie w shellu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 17 Grudzień 2013 Share Napisano 17 Grudzień 2013 Ło, zapomniałem odpisać na temat błędu symmetry. Fajnie że sobie poradziłeś. Na przyszłość - symmetry oprócz tworzenia lustrzanego odbicia welduje (łączy) wierzchołki pomiędzy połówkami. Często łączy wierzchołki, które są zbyt daleko od siebie, które nie powinny być połączone. Na szczęście masz wpływ na "zasięg" działania tej funkcji, wystarczy zmniejszyć wartość "threshold". Pozdrawiam, powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lubasz Napisano 19 Grudzień 2013 Autor Share Napisano 19 Grudzień 2013 Z pokładem udało mi się poradzić, jednak napotkałem kolejny problem. W jaki sposób stworzyć na rufie to pomieszczenie które jest widoczne na poniższych screenach, ponieważ gdy extruduje wybrane polygony i nastepnie probuje je jakoś ustawić wychodzi to makabrycznie. tak mniej więcej miałoby to wyglądać a wygląda tak: Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 19 Grudzień 2013 Share Napisano 19 Grudzień 2013 To zostaw główną bryłę statku w spokoju, wymodeluj to jako osobny element. :) w rzeczywistości to tak samo jest zbudowane, nie jest to wycięte z jednego kawałka drewna. Posłuż się taką samą metodą jak pisałem wcześniej - zaznacz polygony do których ma przylegać ta "dobudówka", skopiuj je i na nich buduj wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lubasz Napisano 19 Grudzień 2013 Autor Share Napisano 19 Grudzień 2013 Tak zrobie, zobaczymy jaki będzie tego efekt :p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lubasz Napisano 6 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 6 Styczeń 2014 Po krótkiej przerwie wracam do mojego okrętu i strasznie niepoki mnie dziwny cień który przechodzi przez całą długość okrętu, w zależności od kąta patrzenia cień zmienia swoje położenie. Czym jest to spowodowane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenScreen Napisano 6 Styczeń 2014 Share Napisano 6 Styczeń 2014 Masz to w smooth groupie, one powodują tworzenie się cienia, ale zarazem wygładzają twój model. Możesz zaznaczyć polygony, które są zesmoothowane i w editable poly odznaczyć podświetlone smooth groupy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lubasz Napisano 7 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 7 Styczeń 2014 Tak, ale ja chce aby te polygony na których jest cień miały smooth grupe, inne obiekty które posiadaja smootha nie mają takiego cienia :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 7 Styczeń 2014 Share Napisano 7 Styczeń 2014 Cieniem się nie przejmuj, jest to domyślny cień, "podglądowy". ;) wstaw jakiekolwiek światło do sceny i na renderingu nie będzie po nim śladu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenScreen Napisano 7 Styczeń 2014 Share Napisano 7 Styczeń 2014 Jest dokładnie tak jak Miłosz3ds napisał. Nie ma co się tym cieniem przejmować, bo jest on "domyślny". Wyrenderuj scene ze światłem to cień się zmieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lubasz Napisano 8 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 8 Styczeń 2014 Dzięki, problem zniknął. Natomiast mam pytanie w jaki sposób mógłbym zrobić aby przedni zaznaczony żagiel był zwiniety, przy użyciu clotha? Bawiłem się troche w zrzucanie żagla na jakąs płaszczyzne, aby się pogniótł, jednak płaszczył się calkowicie :S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukiszlak Napisano 8 Styczeń 2014 Share Napisano 8 Styczeń 2014 Przekrzyw go troche może, obróc albo pare vertexów przesun żeby nie był w 100 % płaski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 8 Styczeń 2014 Share Napisano 8 Styczeń 2014 Czołem! Zacznij od zwiniętego żagla - stwórz ślimaka ze spline'a i go wyextruduj, dodaj odpowiednią liczbę podziałów - da Ci to najsensowniejszą bazę. Potem convert to poly i pobaw się trochę w przesuwanie żagla, potem dopiero zabawiaj się clothem. :) najpierw dobra baza! Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lubasz Napisano 19 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 19 Styczeń 2014 Mam kolejny problem, tym razem z animacją okrętu. Czy dałoby rade jakoś prościej stworzyć animacje okrętu płynącego po poruszającym się oceanie, gdyż fale dość gwałtownie zwiększają i zmniejszają swój poziom wysokości i cięzko jest mi to zrobić przy pomocy zwykłęgo line. Ocean zrobiony jest przy pomocy displace. Dzięki za pomoc i pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi