Skocz do zawartości

Pokład Okrętu


Lubasz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w jaki sposób mógłbym zrobić pokład do tego statku? Gdy robie oddzielny model nie wygląda to rewelacyjnie i nie styka się zbyt ciekawie z resztą statku. Drugim problemem jest łączenie symetrii, na łączeniu widać różne odcienie szarości, co z pewnościa nie jest czymś co powinno się znajdować na obiekcie.

Czekam na pomoc i pozdrawiam!

 

j8nsjl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ło, zapomniałem odpisać na temat błędu symmetry. Fajnie że sobie poradziłeś. Na przyszłość - symmetry oprócz tworzenia lustrzanego odbicia welduje (łączy) wierzchołki pomiędzy połówkami. Często łączy wierzchołki, które są zbyt daleko od siebie, które nie powinny być połączone. Na szczęście masz wpływ na "zasięg" działania tej funkcji, wystarczy zmniejszyć wartość "threshold".

 

Pozdrawiam, powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pokładem udało mi się poradzić, jednak napotkałem kolejny problem. W jaki sposób stworzyć na rufie to pomieszczenie które jest widoczne na poniższych screenach, ponieważ gdy extruduje wybrane polygony i nastepnie probuje je jakoś ustawić wychodzi to makabrycznie.

 

 

 

tak mniej więcej miałoby to wyglądać

2evewdh.jpg

 

a wygląda tak:

s45qgk.jpg

 

 

vngok2.jpg

 

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zostaw główną bryłę statku w spokoju, wymodeluj to jako osobny element. :) w rzeczywistości to tak samo jest zbudowane, nie jest to wycięte z jednego kawałka drewna.

 

Posłuż się taką samą metodą jak pisałem wcześniej - zaznacz polygony do których ma przylegać ta "dobudówka", skopiuj je i na nich buduj wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po krótkiej przerwie wracam do mojego okrętu i strasznie niepoki mnie dziwny cień który przechodzi przez całą długość okrętu, w zależności od kąta patrzenia cień zmienia swoje położenie.

Czym jest to spowodowane?

 

1zfogp1.jpg

 

kybys.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, problem zniknął.

 

Natomiast mam pytanie w jaki sposób mógłbym zrobić aby przedni zaznaczony żagiel był zwiniety, przy użyciu clotha?

Bawiłem się troche w zrzucanie żagla na jakąs płaszczyzne, aby się pogniótł, jednak płaszczył się calkowicie :S

 

24wy2kk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem!

 

Zacznij od zwiniętego żagla - stwórz ślimaka ze spline'a i go wyextruduj, dodaj odpowiednią liczbę podziałów - da Ci to najsensowniejszą bazę. Potem convert to poly i pobaw się trochę w przesuwanie żagla, potem dopiero zabawiaj się clothem. :) najpierw dobra baza!

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kolejny problem, tym razem z animacją okrętu.

Czy dałoby rade jakoś prościej stworzyć animacje okrętu płynącego po poruszającym się oceanie, gdyż fale dość gwałtownie zwiększają i zmniejszają swój poziom wysokości i cięzko jest mi to zrobić przy pomocy zwykłęgo line. Ocean zrobiony jest przy pomocy displace.

 

2mxn66e.jpg

 

Dzięki za pomoc i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności