Napisano 17 Grudzień 201311 l Witam, w jaki sposób mógłbym zrobić pokład do tego statku? Gdy robie oddzielny model nie wygląda to rewelacyjnie i nie styka się zbyt ciekawie z resztą statku. Drugim problemem jest łączenie symetrii, na łączeniu widać różne odcienie szarości, co z pewnościa nie jest czymś co powinno się znajdować na obiekcie. Czekam na pomoc i pozdrawiam!
Napisano 17 Grudzień 201311 l Cześć. Najprościej by Ci było zaznaczyć sobie polygony, na których chcesz, żeby Twój pokład bazował. Po zaznaczeniu skopiuj je i na ich podstawie zbuduj sobie pokład - tak będzie najprościej. :) Pozdrawiam!
Napisano 17 Grudzień 201311 l Autor Świetny pomysł, dzięki wielkie! A błąd w łączeniu symetrii udało mi sie rozwiązać zwiększając lekko pogrubienie w shellu.
Napisano 17 Grudzień 201311 l Ło, zapomniałem odpisać na temat błędu symmetry. Fajnie że sobie poradziłeś. Na przyszłość - symmetry oprócz tworzenia lustrzanego odbicia welduje (łączy) wierzchołki pomiędzy połówkami. Często łączy wierzchołki, które są zbyt daleko od siebie, które nie powinny być połączone. Na szczęście masz wpływ na "zasięg" działania tej funkcji, wystarczy zmniejszyć wartość "threshold". Pozdrawiam, powodzenia!
Napisano 19 Grudzień 201311 l Autor Z pokładem udało mi się poradzić, jednak napotkałem kolejny problem. W jaki sposób stworzyć na rufie to pomieszczenie które jest widoczne na poniższych screenach, ponieważ gdy extruduje wybrane polygony i nastepnie probuje je jakoś ustawić wychodzi to makabrycznie. tak mniej więcej miałoby to wyglądać a wygląda tak: Pozdrawiam!
Napisano 19 Grudzień 201311 l To zostaw główną bryłę statku w spokoju, wymodeluj to jako osobny element. :) w rzeczywistości to tak samo jest zbudowane, nie jest to wycięte z jednego kawałka drewna. Posłuż się taką samą metodą jak pisałem wcześniej - zaznacz polygony do których ma przylegać ta "dobudówka", skopiuj je i na nich buduj wszystko.
Napisano 6 Styczeń 201411 l Autor Po krótkiej przerwie wracam do mojego okrętu i strasznie niepoki mnie dziwny cień który przechodzi przez całą długość okrętu, w zależności od kąta patrzenia cień zmienia swoje położenie. Czym jest to spowodowane?
Napisano 6 Styczeń 201411 l Masz to w smooth groupie, one powodują tworzenie się cienia, ale zarazem wygładzają twój model. Możesz zaznaczyć polygony, które są zesmoothowane i w editable poly odznaczyć podświetlone smooth groupy.
Napisano 7 Styczeń 201411 l Autor Tak, ale ja chce aby te polygony na których jest cień miały smooth grupe, inne obiekty które posiadaja smootha nie mają takiego cienia :|
Napisano 7 Styczeń 201411 l Cieniem się nie przejmuj, jest to domyślny cień, "podglądowy". ;) wstaw jakiekolwiek światło do sceny i na renderingu nie będzie po nim śladu.
Napisano 7 Styczeń 201411 l Jest dokładnie tak jak Miłosz3ds napisał. Nie ma co się tym cieniem przejmować, bo jest on "domyślny". Wyrenderuj scene ze światłem to cień się zmieni.
Napisano 8 Styczeń 201411 l Autor Dzięki, problem zniknął. Natomiast mam pytanie w jaki sposób mógłbym zrobić aby przedni zaznaczony żagiel był zwiniety, przy użyciu clotha? Bawiłem się troche w zrzucanie żagla na jakąs płaszczyzne, aby się pogniótł, jednak płaszczył się calkowicie :S
Napisano 8 Styczeń 201411 l Przekrzyw go troche może, obróc albo pare vertexów przesun żeby nie był w 100 % płaski.
Napisano 8 Styczeń 201411 l Czołem! Zacznij od zwiniętego żagla - stwórz ślimaka ze spline'a i go wyextruduj, dodaj odpowiednią liczbę podziałów - da Ci to najsensowniejszą bazę. Potem convert to poly i pobaw się trochę w przesuwanie żagla, potem dopiero zabawiaj się clothem. :) najpierw dobra baza! Pozdrawiam.
Napisano 19 Styczeń 201411 l Autor Mam kolejny problem, tym razem z animacją okrętu. Czy dałoby rade jakoś prościej stworzyć animacje okrętu płynącego po poruszającym się oceanie, gdyż fale dość gwałtownie zwiększają i zmniejszają swój poziom wysokości i cięzko jest mi to zrobić przy pomocy zwykłęgo line. Ocean zrobiony jest przy pomocy displace. Dzięki za pomoc i pozdrawiam!