Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, w jaki sposób mógłbym zrobić pokład do tego statku? Gdy robie oddzielny model nie wygląda to rewelacyjnie i nie styka się zbyt ciekawie z resztą statku. Drugim problemem jest łączenie symetrii, na łączeniu widać różne odcienie szarości, co z pewnościa nie jest czymś co powinno się znajdować na obiekcie.

Czekam na pomoc i pozdrawiam!

 

j8nsjl.jpg

  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Cześć.

 

Najprościej by Ci było zaznaczyć sobie polygony, na których chcesz, żeby Twój pokład bazował. Po zaznaczeniu skopiuj je i na ich podstawie zbuduj sobie pokład - tak będzie najprościej. :)

 

Pozdrawiam!

Napisano
  • Autor

Świetny pomysł, dzięki wielkie!

A błąd w łączeniu symetrii udało mi sie rozwiązać zwiększając lekko pogrubienie w shellu.

Napisano

Ło, zapomniałem odpisać na temat błędu symmetry. Fajnie że sobie poradziłeś. Na przyszłość - symmetry oprócz tworzenia lustrzanego odbicia welduje (łączy) wierzchołki pomiędzy połówkami. Często łączy wierzchołki, które są zbyt daleko od siebie, które nie powinny być połączone. Na szczęście masz wpływ na "zasięg" działania tej funkcji, wystarczy zmniejszyć wartość "threshold".

 

Pozdrawiam, powodzenia!

Napisano
  • Autor

Z pokładem udało mi się poradzić, jednak napotkałem kolejny problem. W jaki sposób stworzyć na rufie to pomieszczenie które jest widoczne na poniższych screenach, ponieważ gdy extruduje wybrane polygony i nastepnie probuje je jakoś ustawić wychodzi to makabrycznie.

 

 

 

tak mniej więcej miałoby to wyglądać

2evewdh.jpg

 

a wygląda tak:

s45qgk.jpg

 

 

vngok2.jpg

 

 

Pozdrawiam!

Napisano

To zostaw główną bryłę statku w spokoju, wymodeluj to jako osobny element. :) w rzeczywistości to tak samo jest zbudowane, nie jest to wycięte z jednego kawałka drewna.

 

Posłuż się taką samą metodą jak pisałem wcześniej - zaznacz polygony do których ma przylegać ta "dobudówka", skopiuj je i na nich buduj wszystko.

Napisano
  • Autor

Po krótkiej przerwie wracam do mojego okrętu i strasznie niepoki mnie dziwny cień który przechodzi przez całą długość okrętu, w zależności od kąta patrzenia cień zmienia swoje położenie.

Czym jest to spowodowane?

 

1zfogp1.jpg

 

kybys.jpg

Napisano

Masz to w smooth groupie, one powodują tworzenie się cienia, ale zarazem wygładzają twój model. Możesz zaznaczyć polygony, które są zesmoothowane i w editable poly odznaczyć podświetlone smooth groupy.

Napisano
  • Autor

Tak, ale ja chce aby te polygony na których jest cień miały smooth grupe, inne obiekty które posiadaja smootha nie mają takiego cienia :|

Napisano

Cieniem się nie przejmuj, jest to domyślny cień, "podglądowy". ;) wstaw jakiekolwiek światło do sceny i na renderingu nie będzie po nim śladu.

Napisano

Jest dokładnie tak jak Miłosz3ds napisał. Nie ma co się tym cieniem przejmować, bo jest on "domyślny". Wyrenderuj scene ze światłem to cień się zmieni.

Napisano
  • Autor

Dzięki, problem zniknął.

 

Natomiast mam pytanie w jaki sposób mógłbym zrobić aby przedni zaznaczony żagiel był zwiniety, przy użyciu clotha?

Bawiłem się troche w zrzucanie żagla na jakąs płaszczyzne, aby się pogniótł, jednak płaszczył się calkowicie :S

 

24wy2kk.jpg

Napisano

Czołem!

 

Zacznij od zwiniętego żagla - stwórz ślimaka ze spline'a i go wyextruduj, dodaj odpowiednią liczbę podziałów - da Ci to najsensowniejszą bazę. Potem convert to poly i pobaw się trochę w przesuwanie żagla, potem dopiero zabawiaj się clothem. :) najpierw dobra baza!

 

Pozdrawiam.

Napisano
  • Autor

Mam kolejny problem, tym razem z animacją okrętu.

Czy dałoby rade jakoś prościej stworzyć animacje okrętu płynącego po poruszającym się oceanie, gdyż fale dość gwałtownie zwiększają i zmniejszają swój poziom wysokości i cięzko jest mi to zrobić przy pomocy zwykłęgo line. Ocean zrobiony jest przy pomocy displace.

 

2mxn66e.jpg

 

Dzięki za pomoc i pozdrawiam!

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności