Skocz do zawartości

Vray for 3ds max vs. Vray for Rhino


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie znam Rhino, ale podejrzewam, że nie ma żadnych różnic. V-Ray to jest silnik renderujący, który dla wszystkich programów jest ten sam. Jedynie dla konkretnych programów są translatory.

Napisano

Myślałem, że oba Vraya różnią się między sobą zaawansowaniem. Bo z tego do doświadczyłem to Vray dla 3ds maxa oferuje więcej rodzajów opcji, chociażby zwykłych materiałów.

Napisano
Myślałem, że oba Vraya różnią się między sobą zaawansowaniem. Bo z tego do doświadczyłem to Vray dla 3ds maxa oferuje więcej rodzajów opcji, chociażby zwykłych materiałów.

 

 

Faktycznie V-Ray dla Rhino nie ma wszystkich opcji dostępnych w wersji dla 3dsmax. Początkowo wtyczka dla Rhino była rozwijana przez osobną firmę (ASGVIS), na licencji i w związku z tym była na stałe przynajmniej o jedną wersję do tyłu. Jakiś czas temu została odkupiona przez Chaosgroup i nadgania straty. Cały czas jednak ma pewne braki - z mojego punktu widzenia największym jest brak Blend Material - materiału pozwalającego łączyć na jednym obiekcie i mieszać ze sobą kilka osobnych shaderów. Nie ma też materiału fastSSS. Zdaje się, że obie są w planie w najbliższym wydaniu.

System renderingu jest dokładnie ten sam, więc w jakości różnicy nie ma.

 

Osobną kwestią jest poziom integracji z programem 3d. W przypadku Maxa wykorzystane jest chyba 100% możliwości i v-ray funkcjonuje jako pełnoprawna część całego systemu. W przypadku Rhino działa to jako wyraźnie oddzielna wtyczka. Wersja dla maxa daje trochę większe możliwości, a czasem sporo wygodniejszą pracę. Rhino jest za to nieporównywalnie lżejszym środowiskiem, więc często po prostu gładziej się pracuje. Inna rzecz, że programy te nie za bardzo można porównywać, bo to z gruntu inna filozofia pracy.

Napisano

Osobiście używam Rhino jako modelera architektury i zastanawia mnie kwestia czy korzystniej jest renderować te obiekty w maxie na bogatszej wersji Vraya czy jednak wszystko robić in-house w Rhino.

Napisano

Trochę kwestia gustu i potrzeb. Jeśli będziesz używał Forest Packa, multiscatter, czy podobnych narzędzi do siania trawy i zautomatyzowanego rozmieszczania roślin/kamieni itp., to potrzebny będzie max, bo w rhino jak na razie nie ma takiej możliwości. Jeśli otoczenie będziesz komponować w większej mierze w photoshopie, różnicy w jakości pracy raczej nie odczujesz. Raczej nie warto się wówczas męczyć z transferem danych między programami, bo ten może być momentami kłopotliwy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności