Aeit Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 (edited) Mam za zadanie zrobić projekt architektoniczny (wszystko oprócz domków 1-rodzinnych). Myślałem żeby użyć jakiegoś programu, niestety na żadnym z nich się nie znam dlatego chciałbym się dowiedzieć czy jest to możliwe by z pliku .obj w 3DS max usunąć tektury tak by został sam 'szkielet' aby później go wydrukować w formacie A3? Ogólnie czy z tego pliku https://drive.google.com/file/d/0By54fauOdTZiS3NMVzZFbnBHWFk/edit?usp=sharing można zrobić coś co przypomina Bardzo proszę o pomoc, wskazówkę ... pozdrawiam Edited January 4, 2014 by Aeit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dynamico Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 (edited) Tak. Jest to możliwe. Ale nie z tego pliku. Z tego pałacu nie wyjdzie taki domek. Edited January 4, 2014 by Dynamico Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aeit Posted January 4, 2014 Author Share Posted January 4, 2014 (edited) Tak. Jest to możliwe. Po godzinach poszukiwań znalazłem taką stronę jak sketchup google i jest tam masa modeli 3D które są dużo mniej skomplikowane od pliku który podalem powyżej. Oto przykład http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=6d49eb8c9c50687aaf69001ea6c73ec3 Czy jest ktoś kto może mi zdradzić jak usunąć tę platformę na której znajduje się zamek i jak wydrukować tego sketcha? Edited January 4, 2014 by Aeit Link to comment Share on other sites More sharing options...
turboultra Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Sciagnij sobie sketchupa pro trial ze strony, zapisz plik *.skp ze strony google warehouse, otworz go i eksportuj do obj/3ds do maxa (co do obj mozesz w maksie zainstalowac sobie ten plugin: http://www.guruware.at/main/objio/). Po otworzeniu modelu w maksie stworz sobie material mentalowy/vrayowy w zaleznosci czego uzywasz, taki zwykly szary i narzuc go na swoj model (pozbedziesz sie tekstur, ale nie koordynatow UV). Zeby pozbyc sie koordynatow UV naloz modyfikator UVW Mapping clear albo skorzystaj z tego: http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-4B08AABC-AC2B-4A51-80D9-430DB48F776F.htm,topicNumber=d30e391885 Link to comment Share on other sites More sharing options...
porti Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 max od wersji 2011 całkiem nieźle sobie radzi z otwieraniem plików skp więc etap importu eksportu możesz pominąć Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 czy ja dobrze rozumiem ze zależy ci na uzyskaniu kreskowego modelu domu jesli tak to nic łatwiejszego dajesz w vray: global switches zaznaczasz Override mtl i do slotu przypisujesz material vray ustawiony na kolor biały, następnie w environmencie dajesz kolor otoczenia też na biały a w sekcji Atmosphere dajesz effect VrayToon w nim możesz sobie poustawiać różne parametry wciskasz render i po kilku sekundach masz coś takiego oczywiście to robiłem tak na szybko możesz w vraytoon poustawiać wyświetlanie linii wewnętrznych, cieniowania itp itd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts