Napisano 4 Styczeń 201411 l Mam za zadanie zrobić projekt architektoniczny (wszystko oprócz domków 1-rodzinnych). Myślałem żeby użyć jakiegoś programu, niestety na żadnym z nich się nie znam dlatego chciałbym się dowiedzieć czy jest to możliwe by z pliku .obj w 3DS max usunąć tektury tak by został sam 'szkielet' aby później go wydrukować w formacie A3? Ogólnie czy z tego pliku https://drive.google.com/file/d/0By54fauOdTZiS3NMVzZFbnBHWFk/edit?usp=sharing można zrobić coś co przypomina Bardzo proszę o pomoc, wskazówkę ... pozdrawiam Edytowane 4 Styczeń 201411 l przez Aeit
Napisano 4 Styczeń 201411 l Tak. Jest to możliwe. Ale nie z tego pliku. Z tego pałacu nie wyjdzie taki domek. Edytowane 4 Styczeń 201411 l przez Dynamico
Napisano 4 Styczeń 201411 l Autor Tak. Jest to możliwe. Po godzinach poszukiwań znalazłem taką stronę jak sketchup google i jest tam masa modeli 3D które są dużo mniej skomplikowane od pliku który podalem powyżej. Oto przykład http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=6d49eb8c9c50687aaf69001ea6c73ec3 Czy jest ktoś kto może mi zdradzić jak usunąć tę platformę na której znajduje się zamek i jak wydrukować tego sketcha? Edytowane 4 Styczeń 201411 l przez Aeit
Napisano 18 Styczeń 201411 l Sciagnij sobie sketchupa pro trial ze strony, zapisz plik *.skp ze strony google warehouse, otworz go i eksportuj do obj/3ds do maxa (co do obj mozesz w maksie zainstalowac sobie ten plugin: http://www.guruware.at/main/objio/). Po otworzeniu modelu w maksie stworz sobie material mentalowy/vrayowy w zaleznosci czego uzywasz, taki zwykly szary i narzuc go na swoj model (pozbedziesz sie tekstur, ale nie koordynatow UV). Zeby pozbyc sie koordynatow UV naloz modyfikator UVW Mapping clear albo skorzystaj z tego: http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-4B08AABC-AC2B-4A51-80D9-430DB48F776F.htm,topicNumber=d30e391885
Napisano 18 Styczeń 201411 l max od wersji 2011 całkiem nieźle sobie radzi z otwieraniem plików skp więc etap importu eksportu możesz pominąć
Napisano 18 Styczeń 201411 l czy ja dobrze rozumiem ze zależy ci na uzyskaniu kreskowego modelu domu jesli tak to nic łatwiejszego dajesz w vray: global switches zaznaczasz Override mtl i do slotu przypisujesz material vray ustawiony na kolor biały, następnie w environmencie dajesz kolor otoczenia też na biały a w sekcji Atmosphere dajesz effect VrayToon w nim możesz sobie poustawiać różne parametry wciskasz render i po kilku sekundach masz coś takiego oczywiście to robiłem tak na szybko możesz w vraytoon poustawiać wyświetlanie linii wewnętrznych, cieniowania itp itd