Zernat Posted January 11, 2014 Share Posted January 11, 2014 Witam, mam do was pytanko o mój niestabilny (?) viewport. Mianowice sprawa wygląda następująco. Mam scenę, naciskam ALT+ŚPM i zaczynam kręcić myszką, jest chwilowa zwiecha (1-2 sec) i po tej chwili scena już zaczyna latać bez najmniejszej ścinki po 70+ FPS'ów. Później puszczam przyciski i znów chcę orbitować wokół modelu i sprawa się powtarza :/ Moja karta to Nvidia GTS 450, a sterowniki w Maxie to Nitrous. Max 2012 wszystkie apdejty i SP'ki. Czy da się coś z tym zrobić ? Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
diabelt Posted January 11, 2014 Share Posted January 11, 2014 Na niektóych komputerach max tak miał. 2013 już nie ma tego problemu. Zainstaluj service packi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zernat Posted January 12, 2014 Author Share Posted January 12, 2014 Czyli jeśli mam wszystkie Service Packi i problem ciągle występuje to nic już nie mogę na to poradzić ? Jedyne co mi zostaje to przesiąść się na 2013 albo 2014 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
diabelt Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 Sciągnij triala 2013 i sprawdź. Jak masz wersję edukacyjną to przesiadkę masz za free...2013 jest lepszy od 2012, nic nie stracisz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zernat Posted January 12, 2014 Author Share Posted January 12, 2014 A 2014 jest jeszcze lepszy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
diabelt Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 A i owszem. http://www.youtube.com/watch?v=IBSBzihT6Jw Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 A i owszem. http://www.youtube.com/watch?v=IBSBzihT6Jw 2014 to jak na razie masa niedoróbek także go omijają szerokim łukiem :) co do 2013 sciagnij tylko up 6 reszta potrafi niezłych bugów narobic Link to comment Share on other sites More sharing options...
diabelt Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 Jakich niedoróbek? W 2013 mam wszystkie update i nie widzę żadnych bugów. Był problem z wadliwym uodate ale podmienili na poprawiony po kilu dniach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kramon Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 Jak dla mnie takie akcje to jest kompromitacja firmy. Soft za 20 patoli powinien działać i umieć się updejtować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
diabelt Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 Soft za 20 patoli powinien działać i umieć się updejtować. Umieć? Nie wiem co ma umieć, sam się nie updejtuje. Viewport został przepisany w całości od nowa. Oczywiste że zdarzają się błędy na niektórych konfiguracjach. W odwodzie masz starą wersję, przełączasz w opcjach na direct3d albo ogl w wypadku problemów. Pokaż mi soft bez bugów. Chyba notepad... Firma ma gdzieś kompromitacje. Mają 95% rynku media entertainment a większość kasy i tak zarabiają na autocadach itp. Maya,max,mudbox,XSI to dla nich tylko kwaitek do kożucha - pewnie 5% zysków. Jak ich najdzie ochota to sobie kupią coś jeszcze na dokładkę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zernat Posted January 12, 2014 Author Share Posted January 12, 2014 Muszę wam powiedzieć, że ściągnąłem wersję 2013 ze wszystkimi apdejtami no i wygląda to świetnie ! Naprawdę spora różnica w stosunku do 2012. Nie miałem pojęcia, że można tak komfortowo pracować na scenach ponad 1kk poly xD A myślałem, że to wina mojej karty graficznej albo procka. Dzięki wielkie za pomoc :) @Edit: Kramon ma trochę racji, fajnie by było jakby Max potrafił się apdejtować sam (tzn. po włączeniu go pojawiałby się komunikat o apdejcie no i by się pobierał.) Na razie jest taka opcja tylko przy instalacji :P Chociaż ja tam nie wiem jak to jest od strony technicznej, Maxio to spory program, nawet te SP'ki są w jakichś formatach .mpo a nie standardowych .exe :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted January 13, 2014 Share Posted January 13, 2014 (edited) Umieć? Nie wiem co ma umieć, sam się nie updejtuje. Viewport został przepisany w całości od nowa. Oczywiste że zdarzają się błędy na niektórych konfiguracjach. W odwodzie masz starą wersję, przełączasz w opcjach na direct3d albo ogl w wypadku problemów. Pokaż mi soft bez bugów. Chyba notepad... Firma ma gdzieś kompromitacje. Mają 95% rynku media entertainment a większość kasy i tak zarabiają na autocadach itp. Maya,max,mudbox,XSI to dla nich tylko kwaitek do kożucha - pewnie 5% zysków. Jak ich najdzie ochota to sobie kupią coś jeszcze na dokładkę. Spokojnie nie denerwuj się bo się tylko wrzodów nabawisz Kolega Kramon ma fobie /obsesje na punkcie maxa należy to zlekceważyć i traktować jak typowy troling. Co do mankamentów 2014 to nie che mi się ich tu wyliczą bo niedawno był temat na forum http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=91539 Edited January 13, 2014 by skalpel3d Link to comment Share on other sites More sharing options...
diabelt Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 Kto się denerwuje? Podałem fakty. Fobie i obsesje internautów mnie nie interesują, co najwyżej bawi mnie brak wiedzy. W temacie o maxie 2014 nie widzę nic wartego uwagi, 99% uwag to niewiedza użytkowników. Oczywiste że są bugi i głupie rozwiązania w maxie, ale akurat nie te z tego wątku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 Kto się denerwuje? Podałem fakty. Fobie i obsesje internautów mnie nie interesują, co najwyżej bawi mnie brak wiedzy. W temacie o maxie 2014 nie widzę nic wartego uwagi, 99% uwag to niewiedza użytkowników. Oczywiste że są bugi i głupie rozwiązania w maxie, ale akurat nie te z tego wątku. hmm na twoim miejscu bym najpierw zerknął czy wypowiadają się tam osoby zielone w użytkowaniu maxia, a do tego ze max jest niestabilny fosiasty to raczej każdy z nas jest przyzwyczajony. Dwa gdzieś tu wcześniej piszesz ze mankamenty wynikaj ze złej konfiguracji może zamiast ogólników sprzedasz na forum ten złoty super środek na to aby max był super i cacy i nie robił rożnych wyskoków sądze ze zostaniesz wręcz za to ozłocony przez większość jego użytkowników :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
diabelt Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 Nie napisałem że nie ma bugów w maxie. Napisałem że rzeczy opisane w wątku który podałeś to w 99% niewiedza użytkowników. Nie widzę tam żadnego nowego buga wprowadzonego w wersji 2014. Widzę użytkowników którzy nie przeczytali nawet zakładki "what new" w helpie. Plus kilka przykładów które są tak samo skopane w 2013. Złoty środek? max w wersji 2011 i 2012 miał problem z "viewport lag" na niektórych konfiguracjach sprzętu. Niektórym lagowało innym nie. Nikt nie wiedział o co chodzi. Naprawili to w wersji 2013. Co ma do tego złoty środek? Było masa wątków o viewport lag : http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=990134 Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 Akurat ani z maxem 2012 ani z 2013 po zainstalowaniu up 6 nie miałem żadnych problemów natomiast prze jego pojawianiem się viewport miałem mułowaty przekoszmarnie. Jestem ciekaw z jakiej to mojej niewiedzy wynika wywalanie się maxa 2014 przy otwieraniu material edytora czy przy próbie wyświetlenia hdri 24000x12000 która w max 2013 śmiga idealnie bez żadnych problemów bo niedoborów sprzętowych zapewne nie mam :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
diabelt Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 (edited) Napisałem - viewport lag na niektórych konfiguracjach. To co opisał Zernat w pierwszym poście to właśnie viewport lag. U mnie problem zniknął w wersji 2013. Material editor u mnie się nie wywala. HDRI nie wiem , sprawdzę. Powodów mogą być setki, ram, pluginy, skrypty, błędy na dysku, cokolwiek. PS. Nie zauważyłem przedtem twojego postu o mat editorze i hdri w tamtym wątku. Chyba jedyne nowe prawdziwe bugi w całym wątku;) Edited January 14, 2014 by diabelt Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 i to właśnie jest główny mankament maxa ze on się nawet na dwóch takich samych komputerach nie zachowuje tak samo :) niestety wszytko co wyliczyłeś mogę wykluczyć :) "cokolwiek" jest chyba najlepsza odpowiedzią :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
diabelt Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 Z ciekawości sprawdziłem prędkość otwierania material editor w 2013 vs 2014, bo ktoś w tamtym wątku narzekał na 2014. Tymczasem u mnie odwrotnie, w 2014 otwiera się 10x szybciej niż w 2013. Bez sensu:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukasjogabonito Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 U mnie również jest zwiecha przy otwieraniu material edytora w 2014, nawet przy pustej scenie!!!!!! Oraz przy dodawaniu tekstur. To jakaś paranoja;/ Mój sprzęt: 2x e5-2689, gtx 760, 32 gb ram.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
2013 Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 U mnie również jest zwiecha przy otwieraniu material edytora w 2014, nawet przy pustej scenie!!!!!! Oraz przy dodawaniu tekstur. To jakaś paranoja;/ Mój sprzęt: 2x e5-2689, gtx 760, 32 gb ram.... Wydawało mi się, że jest to spowodowane prędkością HDD. A jak wygląda u Ciebie otwieranie "graphite modeling tools", długo się ładuje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukasjogabonito Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Mam ssd kingstona v300 na system. Przy Maxie 2012 na tym samym kompie nie miałem takich problemów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now