Napisano 11 Styczeń 201411 l Witam, mam do was pytanko o mój niestabilny (?) viewport. Mianowice sprawa wygląda następująco. Mam scenę, naciskam ALT+ŚPM i zaczynam kręcić myszką, jest chwilowa zwiecha (1-2 sec) i po tej chwili scena już zaczyna latać bez najmniejszej ścinki po 70+ FPS'ów. Później puszczam przyciski i znów chcę orbitować wokół modelu i sprawa się powtarza :/ Moja karta to Nvidia GTS 450, a sterowniki w Maxie to Nitrous. Max 2012 wszystkie apdejty i SP'ki. Czy da się coś z tym zrobić ? Pozdrawiam.
Napisano 11 Styczeń 201411 l Na niektóych komputerach max tak miał. 2013 już nie ma tego problemu. Zainstaluj service packi.
Napisano 12 Styczeń 201411 l Autor Czyli jeśli mam wszystkie Service Packi i problem ciągle występuje to nic już nie mogę na to poradzić ? Jedyne co mi zostaje to przesiąść się na 2013 albo 2014 ?
Napisano 12 Styczeń 201411 l Sciągnij triala 2013 i sprawdź. Jak masz wersję edukacyjną to przesiadkę masz za free...2013 jest lepszy od 2012, nic nie stracisz.
Napisano 12 Styczeń 201411 l A i owszem. http://www.youtube.com/watch?v=IBSBzihT6Jw 2014 to jak na razie masa niedoróbek także go omijają szerokim łukiem :) co do 2013 sciagnij tylko up 6 reszta potrafi niezłych bugów narobic
Napisano 12 Styczeń 201411 l Jakich niedoróbek? W 2013 mam wszystkie update i nie widzę żadnych bugów. Był problem z wadliwym uodate ale podmienili na poprawiony po kilu dniach.
Napisano 12 Styczeń 201411 l Jak dla mnie takie akcje to jest kompromitacja firmy. Soft za 20 patoli powinien działać i umieć się updejtować.
Napisano 12 Styczeń 201411 l Soft za 20 patoli powinien działać i umieć się updejtować. Umieć? Nie wiem co ma umieć, sam się nie updejtuje. Viewport został przepisany w całości od nowa. Oczywiste że zdarzają się błędy na niektórych konfiguracjach. W odwodzie masz starą wersję, przełączasz w opcjach na direct3d albo ogl w wypadku problemów. Pokaż mi soft bez bugów. Chyba notepad... Firma ma gdzieś kompromitacje. Mają 95% rynku media entertainment a większość kasy i tak zarabiają na autocadach itp. Maya,max,mudbox,XSI to dla nich tylko kwaitek do kożucha - pewnie 5% zysków. Jak ich najdzie ochota to sobie kupią coś jeszcze na dokładkę.
Napisano 12 Styczeń 201411 l Autor Muszę wam powiedzieć, że ściągnąłem wersję 2013 ze wszystkimi apdejtami no i wygląda to świetnie ! Naprawdę spora różnica w stosunku do 2012. Nie miałem pojęcia, że można tak komfortowo pracować na scenach ponad 1kk poly xD A myślałem, że to wina mojej karty graficznej albo procka. Dzięki wielkie za pomoc :) @Edit: Kramon ma trochę racji, fajnie by było jakby Max potrafił się apdejtować sam (tzn. po włączeniu go pojawiałby się komunikat o apdejcie no i by się pobierał.) Na razie jest taka opcja tylko przy instalacji :P Chociaż ja tam nie wiem jak to jest od strony technicznej, Maxio to spory program, nawet te SP'ki są w jakichś formatach .mpo a nie standardowych .exe :P
Napisano 13 Styczeń 201411 l Umieć? Nie wiem co ma umieć, sam się nie updejtuje. Viewport został przepisany w całości od nowa. Oczywiste że zdarzają się błędy na niektórych konfiguracjach. W odwodzie masz starą wersję, przełączasz w opcjach na direct3d albo ogl w wypadku problemów. Pokaż mi soft bez bugów. Chyba notepad... Firma ma gdzieś kompromitacje. Mają 95% rynku media entertainment a większość kasy i tak zarabiają na autocadach itp. Maya,max,mudbox,XSI to dla nich tylko kwaitek do kożucha - pewnie 5% zysków. Jak ich najdzie ochota to sobie kupią coś jeszcze na dokładkę. Spokojnie nie denerwuj się bo się tylko wrzodów nabawisz Kolega Kramon ma fobie /obsesje na punkcie maxa należy to zlekceważyć i traktować jak typowy troling. Co do mankamentów 2014 to nie che mi się ich tu wyliczą bo niedawno był temat na forum http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=91539 Edytowane 13 Styczeń 201411 l przez skalpel3d
Napisano 14 Styczeń 201411 l Kto się denerwuje? Podałem fakty. Fobie i obsesje internautów mnie nie interesują, co najwyżej bawi mnie brak wiedzy. W temacie o maxie 2014 nie widzę nic wartego uwagi, 99% uwag to niewiedza użytkowników. Oczywiste że są bugi i głupie rozwiązania w maxie, ale akurat nie te z tego wątku.
Napisano 14 Styczeń 201411 l Kto się denerwuje? Podałem fakty. Fobie i obsesje internautów mnie nie interesują, co najwyżej bawi mnie brak wiedzy. W temacie o maxie 2014 nie widzę nic wartego uwagi, 99% uwag to niewiedza użytkowników. Oczywiste że są bugi i głupie rozwiązania w maxie, ale akurat nie te z tego wątku. hmm na twoim miejscu bym najpierw zerknął czy wypowiadają się tam osoby zielone w użytkowaniu maxia, a do tego ze max jest niestabilny fosiasty to raczej każdy z nas jest przyzwyczajony. Dwa gdzieś tu wcześniej piszesz ze mankamenty wynikaj ze złej konfiguracji może zamiast ogólników sprzedasz na forum ten złoty super środek na to aby max był super i cacy i nie robił rożnych wyskoków sądze ze zostaniesz wręcz za to ozłocony przez większość jego użytkowników :)
Napisano 14 Styczeń 201411 l Nie napisałem że nie ma bugów w maxie. Napisałem że rzeczy opisane w wątku który podałeś to w 99% niewiedza użytkowników. Nie widzę tam żadnego nowego buga wprowadzonego w wersji 2014. Widzę użytkowników którzy nie przeczytali nawet zakładki "what new" w helpie. Plus kilka przykładów które są tak samo skopane w 2013. Złoty środek? max w wersji 2011 i 2012 miał problem z "viewport lag" na niektórych konfiguracjach sprzętu. Niektórym lagowało innym nie. Nikt nie wiedział o co chodzi. Naprawili to w wersji 2013. Co ma do tego złoty środek? Było masa wątków o viewport lag : http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=990134
Napisano 14 Styczeń 201411 l Akurat ani z maxem 2012 ani z 2013 po zainstalowaniu up 6 nie miałem żadnych problemów natomiast prze jego pojawianiem się viewport miałem mułowaty przekoszmarnie. Jestem ciekaw z jakiej to mojej niewiedzy wynika wywalanie się maxa 2014 przy otwieraniu material edytora czy przy próbie wyświetlenia hdri 24000x12000 która w max 2013 śmiga idealnie bez żadnych problemów bo niedoborów sprzętowych zapewne nie mam :)
Napisano 14 Styczeń 201411 l Napisałem - viewport lag na niektórych konfiguracjach. To co opisał Zernat w pierwszym poście to właśnie viewport lag. U mnie problem zniknął w wersji 2013. Material editor u mnie się nie wywala. HDRI nie wiem , sprawdzę. Powodów mogą być setki, ram, pluginy, skrypty, błędy na dysku, cokolwiek. PS. Nie zauważyłem przedtem twojego postu o mat editorze i hdri w tamtym wątku. Chyba jedyne nowe prawdziwe bugi w całym wątku;) Edytowane 14 Styczeń 201411 l przez diabelt
Napisano 14 Styczeń 201411 l i to właśnie jest główny mankament maxa ze on się nawet na dwóch takich samych komputerach nie zachowuje tak samo :) niestety wszytko co wyliczyłeś mogę wykluczyć :) "cokolwiek" jest chyba najlepsza odpowiedzią :)
Napisano 14 Styczeń 201411 l Z ciekawości sprawdziłem prędkość otwierania material editor w 2013 vs 2014, bo ktoś w tamtym wątku narzekał na 2014. Tymczasem u mnie odwrotnie, w 2014 otwiera się 10x szybciej niż w 2013. Bez sensu:D
Napisano 15 Styczeń 201411 l U mnie również jest zwiecha przy otwieraniu material edytora w 2014, nawet przy pustej scenie!!!!!! Oraz przy dodawaniu tekstur. To jakaś paranoja;/ Mój sprzęt: 2x e5-2689, gtx 760, 32 gb ram....
Napisano 15 Styczeń 201411 l U mnie również jest zwiecha przy otwieraniu material edytora w 2014, nawet przy pustej scenie!!!!!! Oraz przy dodawaniu tekstur. To jakaś paranoja;/ Mój sprzęt: 2x e5-2689, gtx 760, 32 gb ram.... Wydawało mi się, że jest to spowodowane prędkością HDD. A jak wygląda u Ciebie otwieranie "graphite modeling tools", długo się ładuje?
Napisano 15 Styczeń 201411 l Mam ssd kingstona v300 na system. Przy Maxie 2012 na tym samym kompie nie miałem takich problemów.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto