goat91 Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 Hej, Zastanawiam sie czy zna ktos jakas metode na wymodelowanie takiego mchu jak tu na obrazku: http://www.3dartistonline.com/image/10636/new_life nie chce tego modelowac jako jeden obiekt 3d zlozony z milionow polygonow bo to by zabilo moj komputer. moze jakos na plane'ach to zrobic z odpowiednia mapka przypisana tylko nie wiem jak to zrobic zeby to sie plaskie nie wydawalo. Chcialbym porobic takie kepki mchu na ktore bedzie mozna patrzec pod kazdym katem. Ktos ma jakis pomysl please ? P.S. Renderuje vrayem - wiec moze cos z double sided mat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ajgor Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 Najprościej by było Bumpem, ale wtedy nie będzie można patrzeć ze wszystkich stron. Może zrób ogólny kształt, i użyj Displacement map. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hris Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 (edited) Hm. jeśli ma być pełen realizm to spójrz na ten render dokładnie - ten mech który jest na dalszym planie ma pojedyncze listki (w sumie gałązki). Musisz poszukać w googlach jakiejś makrofotografii lub nawet zwykłej foto ale z dużym zbliżeniem na mech i spójrz cóż tam się dzieje. Modelujesz 3-4 takie malutkie gałązki, żeby nieco się różniły, potem tworzysz kamień (ze zwykłem sfery czyli kulki) możesz kamień zrobić. Potem użyjesz na tej kulce (już kamieniui, po zmianach, modelowaniu. zgniataniu i innych takich) użyć obiektu o nazwie SCATTER. SCATTER znajdziesz w tej samej zakładce co tworzenie boxów i innych prymitywnych obiektów, ale szukaj takiej pozycji "COMPOUND OBJECTS". Wtedy zaznacz najpierw jeden z twoich listkow od mchu, dodaj do niego wlasnie ten scatter, a potem w opcjach scatter wybierz twoj kamien (PICK DISTRIBUTION OBJECT). W dalszych opcjach tego SCATTER znajdziesz opcję "USE selected faces only". To oznacza ze jak na twoim kamieniu zaznaczysz jakieś poligony a potem znowu klikniesz na ten listek na ktorym uzyles scatter, to scatter uzyje do rozlozenia listka tylko selekcji poligonow:) A drugi nieco bardziej zaawansowany sposób, to użycie zewnętrznego pluginu o naziwe ForestPack Pro. w wwersji darmowej niestety można nim rozkładać obiekty tylko na płaskich powierzchniach. Wersja pełna (PRO, cena 180Euro) pozwala rozłożyć dowolnt obiekt na dowolnej powierzchni, z uwzględnieniem np. map które pokażą w ktorym miejscu obiekty mają być większe, mniejsze, jaki kolor, o ile obrócone, a do tego ForestPackPro pozwala na rozłożenie kilku milionów obiektów bez pożerania pamięci w kompie, a SCATTER niestety już przy dwóch tysiącach obiektów często pada i zmula kompa (zależnie od tego jak mocno skomplikowany obiekt rozkładasz - czy tylko listki, czy np całe budynki). Mam nadzieję że coś pomogło i pchniesz swój pomysł na obrazek 3D do przodu. Pozdrawiam Edited January 14, 2014 by Hris Link to comment Share on other sites More sharing options...
goat91 Posted January 14, 2014 Author Share Posted January 14, 2014 Dzieki wielkie za szybka odpowiedz! Forest Pack Pro wyglada super ale raczej go nie urzyje w tym projekcie. Sproboje przetestowac te 2 metody ktore mi podaliscie i zamieszcze obrazki jak to wyszlo ;) P.S. Hris --> Dzieki za szczegolowy opis procesu!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
goat91 Posted January 15, 2014 Author Share Posted January 15, 2014 Tak mi wyszedl: Dzieki za pomoc! ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
olaf Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 fajny nawet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts