Skocz do zawartości

mech lesny - jak to wymodelowac?


goat91

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Zastanawiam sie czy zna ktos jakas metode na wymodelowanie takiego mchu jak tu na obrazku:

http://www.3dartistonline.com/image/10636/new_life

 

1332911231_moss_1200.jpg

 

nie chce tego modelowac jako jeden obiekt 3d zlozony z milionow polygonow bo to by zabilo moj komputer.

moze jakos na plane'ach to zrobic z odpowiednia mapka przypisana tylko nie wiem jak to zrobic zeby to sie plaskie nie wydawalo. Chcialbym porobic takie kepki mchu na ktore bedzie mozna patrzec pod kazdym katem. Ktos ma jakis pomysl please ?

 

P.S. Renderuje vrayem - wiec moze cos z double sided mat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hm. jeśli ma być pełen realizm to spójrz na ten render dokładnie - ten mech który jest na dalszym planie ma pojedyncze listki (w sumie gałązki).

Musisz poszukać w googlach jakiejś makrofotografii lub nawet zwykłej foto ale z dużym zbliżeniem na mech i spójrz cóż tam się dzieje. Modelujesz 3-4 takie malutkie gałązki, żeby nieco się różniły, potem tworzysz kamień (ze zwykłem sfery czyli kulki) możesz kamień zrobić.

Potem użyjesz na tej kulce (już kamieniui, po zmianach, modelowaniu. zgniataniu i innych takich) użyć obiektu o nazwie SCATTER. SCATTER znajdziesz w tej samej zakładce co tworzenie boxów i innych prymitywnych obiektów, ale szukaj takiej pozycji "COMPOUND OBJECTS".

Wtedy zaznacz najpierw jeden z twoich listkow od mchu, dodaj do niego wlasnie ten scatter, a potem w opcjach scatter wybierz twoj kamien (PICK DISTRIBUTION OBJECT). W dalszych opcjach tego SCATTER znajdziesz opcję "USE selected faces only". To oznacza ze jak na twoim kamieniu zaznaczysz jakieś poligony a potem znowu klikniesz na ten listek na ktorym uzyles scatter, to scatter uzyje do rozlozenia listka tylko selekcji poligonow:)

 

A drugi nieco bardziej zaawansowany sposób, to użycie zewnętrznego pluginu o naziwe ForestPack Pro. w wwersji darmowej niestety można nim rozkładać obiekty tylko na płaskich powierzchniach. Wersja pełna (PRO, cena 180Euro) pozwala rozłożyć dowolnt obiekt na dowolnej powierzchni, z uwzględnieniem np. map które pokażą w ktorym miejscu obiekty mają być większe, mniejsze, jaki kolor, o ile obrócone, a do tego ForestPackPro pozwala na rozłożenie kilku milionów obiektów bez pożerania pamięci w kompie, a SCATTER niestety już przy dwóch tysiącach obiektów często pada i zmula kompa (zależnie od tego jak mocno skomplikowany obiekt rozkładasz - czy tylko listki, czy np całe budynki).

 

Mam nadzieję że coś pomogło i pchniesz swój pomysł na obrazek 3D do przodu.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Hris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie za szybka odpowiedz!

 

Forest Pack Pro wyglada super ale raczej go nie urzyje w tym projekcie. Sproboje przetestowac te 2 metody ktore mi podaliscie i zamieszcze obrazki jak to wyszlo ;)

 

P.S. Hris --> Dzieki za szczegolowy opis procesu!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności