goat91 Napisano 14 Styczeń 2014 Share Napisano 14 Styczeń 2014 Hej, Zastanawiam sie czy zna ktos jakas metode na wymodelowanie takiego mchu jak tu na obrazku: http://www.3dartistonline.com/image/10636/new_life nie chce tego modelowac jako jeden obiekt 3d zlozony z milionow polygonow bo to by zabilo moj komputer. moze jakos na plane'ach to zrobic z odpowiednia mapka przypisana tylko nie wiem jak to zrobic zeby to sie plaskie nie wydawalo. Chcialbym porobic takie kepki mchu na ktore bedzie mozna patrzec pod kazdym katem. Ktos ma jakis pomysl please ? P.S. Renderuje vrayem - wiec moze cos z double sided mat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ajgor Napisano 14 Styczeń 2014 Share Napisano 14 Styczeń 2014 Najprościej by było Bumpem, ale wtedy nie będzie można patrzeć ze wszystkich stron. Może zrób ogólny kształt, i użyj Displacement map. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hris Napisano 14 Styczeń 2014 Share Napisano 14 Styczeń 2014 (edytowane) Hm. jeśli ma być pełen realizm to spójrz na ten render dokładnie - ten mech który jest na dalszym planie ma pojedyncze listki (w sumie gałązki). Musisz poszukać w googlach jakiejś makrofotografii lub nawet zwykłej foto ale z dużym zbliżeniem na mech i spójrz cóż tam się dzieje. Modelujesz 3-4 takie malutkie gałązki, żeby nieco się różniły, potem tworzysz kamień (ze zwykłem sfery czyli kulki) możesz kamień zrobić. Potem użyjesz na tej kulce (już kamieniui, po zmianach, modelowaniu. zgniataniu i innych takich) użyć obiektu o nazwie SCATTER. SCATTER znajdziesz w tej samej zakładce co tworzenie boxów i innych prymitywnych obiektów, ale szukaj takiej pozycji "COMPOUND OBJECTS". Wtedy zaznacz najpierw jeden z twoich listkow od mchu, dodaj do niego wlasnie ten scatter, a potem w opcjach scatter wybierz twoj kamien (PICK DISTRIBUTION OBJECT). W dalszych opcjach tego SCATTER znajdziesz opcję "USE selected faces only". To oznacza ze jak na twoim kamieniu zaznaczysz jakieś poligony a potem znowu klikniesz na ten listek na ktorym uzyles scatter, to scatter uzyje do rozlozenia listka tylko selekcji poligonow:) A drugi nieco bardziej zaawansowany sposób, to użycie zewnętrznego pluginu o naziwe ForestPack Pro. w wwersji darmowej niestety można nim rozkładać obiekty tylko na płaskich powierzchniach. Wersja pełna (PRO, cena 180Euro) pozwala rozłożyć dowolnt obiekt na dowolnej powierzchni, z uwzględnieniem np. map które pokażą w ktorym miejscu obiekty mają być większe, mniejsze, jaki kolor, o ile obrócone, a do tego ForestPackPro pozwala na rozłożenie kilku milionów obiektów bez pożerania pamięci w kompie, a SCATTER niestety już przy dwóch tysiącach obiektów często pada i zmula kompa (zależnie od tego jak mocno skomplikowany obiekt rozkładasz - czy tylko listki, czy np całe budynki). Mam nadzieję że coś pomogło i pchniesz swój pomysł na obrazek 3D do przodu. Pozdrawiam Edytowane 14 Styczeń 2014 przez Hris Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goat91 Napisano 14 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 14 Styczeń 2014 Dzieki wielkie za szybka odpowiedz! Forest Pack Pro wyglada super ale raczej go nie urzyje w tym projekcie. Sproboje przetestowac te 2 metody ktore mi podaliscie i zamieszcze obrazki jak to wyszlo ;) P.S. Hris --> Dzieki za szczegolowy opis procesu!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goat91 Napisano 15 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 15 Styczeń 2014 Tak mi wyszedl: Dzieki za pomoc! ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 15 Styczeń 2014 Share Napisano 15 Styczeń 2014 fajny nawet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi