Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej

 

Mam plan zrobić jakiś finisz jednej z moich pierwszych rzezb w Zbrushu, narazie na zasadzie kompleksowego poznawania programu, na początku chciałbym zrobić render, teksturowanie i polypainting tylko w programie Zbrush. Czy na początku można uzyskać w tym sofcie jakiś fajny efekt wyjściowy przed fazą postprodukcji w PS ?? Rozumiem że pewnie niektóre etapy pracy jak teksturowanie itp lepiej wykonywać w zewnętrznym sofcie, pewnie w maxsie bedzie lepiej to zrobić ? jednak na początek chce w tym aspekcie ograniczyć się do samego Zbrusha, czy ma to jakiś sens ? Może macie jakiś sensowny tutorial, choćby na YT który pokazywał by dobrze ten etap pracy w Zbrushu ?

 

Pozdrawiam :)

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Maxie? ;) Nie wiem skąd go wytrzasnąłeś bo w nim nie da się nic pomalować, jest tylko projekcja obrazków podobna do funkcji Spotlight w zecie. Z tego co wiem to z pakietów 3d tylko modo i blender mają jakieś sensowne narzędzia do teksturowania. Inne softy albo nie mają tego wcale albo mają słabo rozwinięte. Do malowania w 3d używa się raczej wyspecjalizowanych softów, Mari, Bodypaint, Mudbox, Zbrush. Ten ostatni odstaje trochę od reszty przez brak warstw ale nada da się w nim bardzo wygodnie malować. Jak nie wychodzisz poza zbrysha to nie musisz się martwić o UV (chociaż ja i tak polecam bo można robić wtedy tricki z zapisywaniem masek).

 

Ze Zbrusha do spółki z Photoshopem da się wyciągać bajeczne rezultaty:

http://grassetti.wordpress.com/2013/08/05/dragonfly-project/

http://grassetti.wordpress.com/2013/05/03/raptor/

Napisano
  • Autor

Dzięki Panowie. Monio te przykłady które podesłałeś, robią piorunujące wrażenie. Zastanawiam mnie szczerze jak to jest teksturowane, póki co nie mam pojecia jak sie przygotowuje osobno teksturę w PS, w tym sensie żeby to idealnie dopasować do obiektu jak w jednym z przykładów które podesłałeś. Narazie jestem w fazie nauki rzeźbienia w Zbrushu i modelowania w 3dsmax, ale na wszystko przyjdzie pora. Faktycznie rzuciło mi sie to w oczy że nie można w Zbrushu przy malowaniu tworzyć warstw, mimo wszystko jest to duzy minus, w PS można wszystko super podrasować i pracowac na warstawach ale tam już nie pracuje się na obiekcie 3d :(:(

Edytowane przez RickDeckard

Napisano

RickDeckard - to teraz na poważnie. Zobacz sobie program MARI od The Foundry. Naprawdę miazga. Zwłaszcza od ostatniej wersji, gdzie wprowadzono warstwy. No i oczywiście malujesz od razu na modelu. ;)

 

Pozdrawiam!

Napisano
  • Autor

Dzięki Miłosz3ds, czy to jest jakiś rozbudowany soft ? bo z tego co widze to tak :) na obecną chwilę przyswajam Zbrusha i Maxa, więc nie wiem czy będę miał na tyle siły żeby ogarniać dodatkowe narzędzie, ale na pewno zapamiętam, z tego co poszperałem w necie to do postprodukcji jest wyśmienite ;)

Napisano

Jest rozbudowany. Naprawdę warto go ogarnąć. Początek może być trudny (ale naprawdę tylko początek). Samo malowanie, obsługa warstw itp. są prawie żywcem wzięte z photoshopa, co jest ogromnym plusem. Wiadomo, że ma mnóstwo funkcji które są mega zaawansowane - ale na początek wystarczy kilka podstawowych. Będziesz czegoś potrzebował to się poduczysz. A soft naprawdę fenomenalny.

 

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności