Skocz do zawartości

ZBRUSH, render, teksturowanie, polypainting


RickDeckard

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Mam plan zrobić jakiś finisz jednej z moich pierwszych rzezb w Zbrushu, narazie na zasadzie kompleksowego poznawania programu, na początku chciałbym zrobić render, teksturowanie i polypainting tylko w programie Zbrush. Czy na początku można uzyskać w tym sofcie jakiś fajny efekt wyjściowy przed fazą postprodukcji w PS ?? Rozumiem że pewnie niektóre etapy pracy jak teksturowanie itp lepiej wykonywać w zewnętrznym sofcie, pewnie w maxsie bedzie lepiej to zrobić ? jednak na początek chce w tym aspekcie ograniczyć się do samego Zbrusha, czy ma to jakiś sens ? Może macie jakiś sensowny tutorial, choćby na YT który pokazywał by dobrze ten etap pracy w Zbrushu ?

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Maxie? ;) Nie wiem skąd go wytrzasnąłeś bo w nim nie da się nic pomalować, jest tylko projekcja obrazków podobna do funkcji Spotlight w zecie. Z tego co wiem to z pakietów 3d tylko modo i blender mają jakieś sensowne narzędzia do teksturowania. Inne softy albo nie mają tego wcale albo mają słabo rozwinięte. Do malowania w 3d używa się raczej wyspecjalizowanych softów, Mari, Bodypaint, Mudbox, Zbrush. Ten ostatni odstaje trochę od reszty przez brak warstw ale nada da się w nim bardzo wygodnie malować. Jak nie wychodzisz poza zbrysha to nie musisz się martwić o UV (chociaż ja i tak polecam bo można robić wtedy tricki z zapisywaniem masek).

 

Ze Zbrusha do spółki z Photoshopem da się wyciągać bajeczne rezultaty:

http://grassetti.wordpress.com/2013/08/05/dragonfly-project/

http://grassetti.wordpress.com/2013/05/03/raptor/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie. Monio te przykłady które podesłałeś, robią piorunujące wrażenie. Zastanawiam mnie szczerze jak to jest teksturowane, póki co nie mam pojecia jak sie przygotowuje osobno teksturę w PS, w tym sensie żeby to idealnie dopasować do obiektu jak w jednym z przykładów które podesłałeś. Narazie jestem w fazie nauki rzeźbienia w Zbrushu i modelowania w 3dsmax, ale na wszystko przyjdzie pora. Faktycznie rzuciło mi sie to w oczy że nie można w Zbrushu przy malowaniu tworzyć warstw, mimo wszystko jest to duzy minus, w PS można wszystko super podrasować i pracowac na warstawach ale tam już nie pracuje się na obiekcie 3d :(:(

Edytowane przez RickDeckard
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Miłosz3ds, czy to jest jakiś rozbudowany soft ? bo z tego co widze to tak :) na obecną chwilę przyswajam Zbrusha i Maxa, więc nie wiem czy będę miał na tyle siły żeby ogarniać dodatkowe narzędzie, ale na pewno zapamiętam, z tego co poszperałem w necie to do postprodukcji jest wyśmienite ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest rozbudowany. Naprawdę warto go ogarnąć. Początek może być trudny (ale naprawdę tylko początek). Samo malowanie, obsługa warstw itp. są prawie żywcem wzięte z photoshopa, co jest ogromnym plusem. Wiadomo, że ma mnóstwo funkcji które są mega zaawansowane - ale na początek wystarczy kilka podstawowych. Będziesz czegoś potrzebował to się poduczysz. A soft naprawdę fenomenalny.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności