chipmunk Napisano 22 Styczeń 2014 Napisano 22 Styczeń 2014 Pracuję nad modelem Mac'a 10. Wszystko pięknie, ładnie do momentu rozpoczęcia prac nad teksturami. Próbuję wyrenderować do tekstury mapę ambient oclussion, jednak po naniesieniu jej na model wychodzi mi coś takiego (patrz zdjęcia niżej). Widoczne są krawędzie siatek w miejscach, w których je rozcinałem. Zacząłem szukać rozwiązania problemu w sieci i natknąłem się na artykuł: http://wiki.polycount.com/EdgePadding Po nałożeniu na teksturę UVW Template widzę, że mapa AO nie przykrywa całych siatek poszczególnych elementów. Na krawędziach zanika (wtapia się w tło za wcześnie) i dlatego wszystkie elementy mają nieoteksturowane krawędzie w kolorze tła (czarnym). Po lewej na teksturę nałożona jest UVW Template, po prawej czysta tekstura. Z artykułu wynika, że rozwiązaniem jest zwiększenie wartości Padding (Render To Texture > Padding). W przypadku rozmiarów mojej textury - 16, jednak nawet zwiększenie wartości Padding do 64 nie rozwiązuje problemu. Pomóżcie, bo od kilku dni stoję z robotą i szlag mnie zaraz trafi. Pierwszy raz mi się to przytrafiło. Przy poprzednich pracach nie spotkałem się z tym problemem.
ciacho191 Napisano 22 Styczeń 2014 Napisano 22 Styczeń 2014 ręcznie to zrób w photoshopie, biały pędzel i krawędzie poszerz, żeby wystawały poza siatkę
chipmunk Napisano 22 Styczeń 2014 Autor Napisano 22 Styczeń 2014 Tak zrobiłem, ale nie jest to satysfakcjonujące rozwiązanie. Męczy mnie przyczyna takiego stanu rzeczy. Za każdym razem nie chce mi się w ten sposób tego naprawiać.
ciacho191 Napisano 22 Styczeń 2014 Napisano 22 Styczeń 2014 ale i tak jak wrzucisz tą warstwę na multiply to nie powinno jakoś mocno psuć tekstury, sądzę, że będzie niezauważalne
Pixel-Factory Napisano 22 Styczeń 2014 Napisano 22 Styczeń 2014 Hey, świetny Sub_MG, też miałem kiedyś ten problem z texturą . jak wypalisz sobie texture w render to Texture to zachowaj ją w PNG z Alphą potem w PS'ie zaznacz ja i nadaj jej w Blending Options opcję strokę na 2-3 pixele na biały kolor . Powinno byc ok
chipmunk Napisano 22 Styczeń 2014 Autor Napisano 22 Styczeń 2014 Zrobiłem tak jak radziłeś, ale rezultat nadal jest niezadowalający.
ciacho191 Napisano 1 Luty 2014 Napisano 1 Luty 2014 napisz jak poradziłeś sobie z tymi łączeniami, przyda się to początkującym
Kir4 Napisano 1 Luty 2014 Napisano 1 Luty 2014 I pokaż jak możesz siatkę modelu z mapami :P Pozdrawiam
Kramon Napisano 1 Luty 2014 Napisano 1 Luty 2014 Tyś ukradł tą broń z chyba lini produkcyjnej bo wygląda jak nowiutka sztuka :D Zrób jakieś teksty :D
chipmunk Napisano 1 Luty 2014 Autor Napisano 1 Luty 2014 napisz jak poradziłeś sobie z tymi łączeniami, przyda się to początkującym Powiem szczerze, że dokładnie nie wiem jak sobie poradziłem. Za którymś podejściem po prostu wyszło. Mapę wypalałem w Maksie i mocno eksperymentowałem, ale gdzie leżał problem to naprawdę nie wiem. I pokaż jak możesz siatkę modelu z mapami :P Pozdrawiam Jutro postaram się wrzucić. Tyś ukradł tą broń z chyba lini produkcyjnej bo wygląda jak nowiutka sztuka :D Zrób jakieś teksty :D Rzeczywiście. Zapomniałem o tym.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się