Napisano 22 Styczeń 201411 l Pracuję nad modelem Mac'a 10. Wszystko pięknie, ładnie do momentu rozpoczęcia prac nad teksturami. Próbuję wyrenderować do tekstury mapę ambient oclussion, jednak po naniesieniu jej na model wychodzi mi coś takiego (patrz zdjęcia niżej). Widoczne są krawędzie siatek w miejscach, w których je rozcinałem. Zacząłem szukać rozwiązania problemu w sieci i natknąłem się na artykuł: http://wiki.polycount.com/EdgePadding Po nałożeniu na teksturę UVW Template widzę, że mapa AO nie przykrywa całych siatek poszczególnych elementów. Na krawędziach zanika (wtapia się w tło za wcześnie) i dlatego wszystkie elementy mają nieoteksturowane krawędzie w kolorze tła (czarnym). Po lewej na teksturę nałożona jest UVW Template, po prawej czysta tekstura. Z artykułu wynika, że rozwiązaniem jest zwiększenie wartości Padding (Render To Texture > Padding). W przypadku rozmiarów mojej textury - 16, jednak nawet zwiększenie wartości Padding do 64 nie rozwiązuje problemu. Pomóżcie, bo od kilku dni stoję z robotą i szlag mnie zaraz trafi. Pierwszy raz mi się to przytrafiło. Przy poprzednich pracach nie spotkałem się z tym problemem.
Napisano 22 Styczeń 201411 l ręcznie to zrób w photoshopie, biały pędzel i krawędzie poszerz, żeby wystawały poza siatkę
Napisano 22 Styczeń 201411 l Autor Tak zrobiłem, ale nie jest to satysfakcjonujące rozwiązanie. Męczy mnie przyczyna takiego stanu rzeczy. Za każdym razem nie chce mi się w ten sposób tego naprawiać.
Napisano 22 Styczeń 201411 l ale i tak jak wrzucisz tą warstwę na multiply to nie powinno jakoś mocno psuć tekstury, sądzę, że będzie niezauważalne
Napisano 22 Styczeń 201411 l Hey, świetny Sub_MG, też miałem kiedyś ten problem z texturą . jak wypalisz sobie texture w render to Texture to zachowaj ją w PNG z Alphą potem w PS'ie zaznacz ja i nadaj jej w Blending Options opcję strokę na 2-3 pixele na biały kolor . Powinno byc ok
Napisano 22 Styczeń 201411 l Autor Zrobiłem tak jak radziłeś, ale rezultat nadal jest niezadowalający.
Napisano 1 Luty 201411 l Tyś ukradł tą broń z chyba lini produkcyjnej bo wygląda jak nowiutka sztuka :D Zrób jakieś teksty :D
Napisano 1 Luty 201411 l Autor napisz jak poradziłeś sobie z tymi łączeniami, przyda się to początkującym Powiem szczerze, że dokładnie nie wiem jak sobie poradziłem. Za którymś podejściem po prostu wyszło. Mapę wypalałem w Maksie i mocno eksperymentowałem, ale gdzie leżał problem to naprawdę nie wiem. I pokaż jak możesz siatkę modelu z mapami :P Pozdrawiam Jutro postaram się wrzucić. Tyś ukradł tą broń z chyba lini produkcyjnej bo wygląda jak nowiutka sztuka :D Zrób jakieś teksty :D Rzeczywiście. Zapomniałem o tym.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto