Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Pracuję nad modelem Mac'a 10. Wszystko pięknie, ładnie do momentu rozpoczęcia prac nad teksturami. Próbuję wyrenderować do tekstury mapę ambient oclussion, jednak po naniesieniu jej na model wychodzi mi coś takiego (patrz zdjęcia niżej). Widoczne są krawędzie siatek w miejscach, w których je rozcinałem. Zacząłem szukać rozwiązania problemu w sieci i natknąłem się na artykuł:

http://wiki.polycount.com/EdgePadding

Po nałożeniu na teksturę UVW Template widzę, że mapa AO nie przykrywa całych siatek poszczególnych elementów. Na krawędziach zanika (wtapia się w tło za wcześnie) i dlatego wszystkie elementy mają nieoteksturowane krawędzie w kolorze tła (czarnym).

21.jpg

Po lewej na teksturę nałożona jest UVW Template, po prawej czysta tekstura.

 

Z artykułu wynika, że rozwiązaniem jest zwiększenie wartości Padding (Render To Texture > Padding). W przypadku rozmiarów mojej textury - 16, jednak nawet zwiększenie wartości Padding do 64 nie rozwiązuje problemu.

Pomóżcie, bo od kilku dni stoję z robotą i szlag mnie zaraz trafi. Pierwszy raz mi się to przytrafiło. Przy poprzednich pracach nie spotkałem się z tym problemem.

 

3-7.jpg

2-7.jpg

1-6.jpg

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ręcznie to zrób w photoshopie, biały pędzel i krawędzie poszerz, żeby wystawały poza siatkę

Napisano
  • Autor

Tak zrobiłem, ale nie jest to satysfakcjonujące rozwiązanie. Męczy mnie przyczyna takiego stanu rzeczy. Za każdym razem nie chce mi się w ten sposób tego naprawiać.

Napisano

ale i tak jak wrzucisz tą warstwę na multiply to nie powinno jakoś mocno psuć tekstury, sądzę, że będzie niezauważalne

Napisano

Hey, świetny Sub_MG,

też miałem kiedyś ten problem z texturą .

jak wypalisz sobie texture w render to Texture to zachowaj ją w PNG z Alphą

potem w PS'ie zaznacz ja i nadaj jej w Blending Options opcję strokę na 2-3 pixele na biały kolor . Powinno byc ok

Napisano

Tyś ukradł tą broń z chyba lini produkcyjnej bo wygląda jak nowiutka sztuka :D Zrób jakieś teksty :D

Napisano
  • Autor
napisz jak poradziłeś sobie z tymi łączeniami, przyda się to początkującym

Powiem szczerze, że dokładnie nie wiem jak sobie poradziłem. Za którymś podejściem po prostu wyszło. Mapę wypalałem w Maksie i mocno eksperymentowałem, ale gdzie leżał problem to naprawdę nie wiem.

I pokaż jak możesz siatkę modelu z mapami :P Pozdrawiam

Jutro postaram się wrzucić.

Tyś ukradł tą broń z chyba lini produkcyjnej bo wygląda jak nowiutka sztuka :D Zrób jakieś teksty :D

Rzeczywiście. Zapomniałem o tym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.