Skocz do zawartości

Rysowanie, wyśrodkowywanie, przyciąganie do obiektów.


gigant84

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Swoją przygodę z 3ds max zacząłem całkiem niedawno. Wcześniej pracowałem dosyć dużo w Corel'u. Wiem, że to zupełnie dwa różne programy, ale w jakiś sposób ze sobą powiązane. Moje pytanie będzie dotyczyć głównie rysowania płaskich figur, krzywych, oraz kilka innych pochodnych funkcji. Mam nadzieję, że ktoś z was mi pomoże.

 

1. W jakim formacie zapisać plik w Corel'u aby po otwarciu w maxie mógł korzystać ze swoich rysunków?

Dla przykładu posłużę się kwadratem [wiem, że to nie problem narysować taką figurę w 3ds max :)]. Rysując go w Corelu figura składa się z 4 węzłów/vertexów. Po zapisaniu do formatu ai. i przerzuceniu do maxa, oraz włączeniu funkcji e.poly kwadrat składa się z czterech vertexów na narożnikach, oraz dziesiątek innych vertexów występujących na liniach bocznych. Mam wiele rysunków o złożonych kształtach, które zrobiłem w Corelu. Chciałbym sobie oszczędzić pracy i po prostu po edycji e.poly wypchnąć je ku górze otrzymując trójwymiarową bryłę. Niestety ilość vertexów sprawia, że program się zawiesza. Poza tym taka ilość punktów wprowadza spory chaos na projekcie.

 

2. Czy istnieje funkcja "przyciąganie do obiektów? W Corelu rysując kwadrat mogę w prosty sposób przystawić go do drugj figury. Program automatycznie nakłada na siebie dwie krawędzie, nie usuwając ich.

 

3. To samo tyczy się vertexów. W Corelu mogę przyciągać do siebie węzły/vertexy czy w 3ds max jest taka funkcja?

 

4. Jak scalać/spawać z sobą dwie figury, rysunki. Np. rysunek gdzie koło zachodzi na prostokąt. W Corelu mam funkcję spawaj "klik" i gotowe, a w maxie? Jest taka opcja?

 

5. Jak ustawić kilka vertexów w jednej linii? Np mam odcinek gdzie górny vertex jest nieco odchylony w prawo od dolnego. Jak po zaznaczeniu tych dwóch punktów wyrównać je w pionie lub poziomie.

 

6. Łączenie ze sobą brył. Jak to zrobić? Wiem, że przez funkcję attache i weld ale nie wychodzi mi za Chiny ludowe :D

 

Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Cześć.

 

Te 2 działy helpa powinny odpowiedzieć na większość Twoich Pytań.

 

http://download.autodesk.com/us/3dsmax/2012help/index.html?url=files/GUID-60F20068-36AE-4CB8-9FE1-EEE1516AEF8-236.htm,topicNumber=d28e43532

http://download.autodesk.com/us/3dsmax/2012help/index.html?url=files/GUID-F5B8D8DC-1B77-42F4-9C0F-7CCB320E0BA-789.htm,topicNumber=d28e175771

 

Co do exportu z Corela, to nie mam pojęcia, dlaczego może tak być, sam nie używam.

 

Spróbuj wyeksportować linie do dwg lub dxf.

 

Ewentualnie jeżeli jest taka opcja w corelu to zamień wierzchołki z bezier corner na corner.

 

Jest tez modyfikator Normalize Spline do zmniejszania ilości wertexów w splajnie, ale może on deformować ostre kąty splinów, nadaje się bardziej do organicznych splinów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie wiem którego masz Corela ja używam x5 i spokojnie spod niego się zapisuje w plikach typu dwg

2 i 3. Opcja snap w maxie

4. Jeśli to są splajny to wybierasz modyfikator editabled spline znajdujesz w nim sobie Boolean. Tu masz bardzo ładnie pokazane co i jak:

5. Jako takowej opcji nie masz która by ci to z automatu wyrównała, ale to nie jest problematyczne max opiera się na układzie współrzędnych :)

6. Zerknij do Compound Objects tu masz w pełni opisane http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-621B5FE1-8E42-4002-96E1-65C0DD5EB43B.htm,topicNumber=d30e45395 w wujku google znajdziesz wszelkiego rodzaje tutoriali na ten temat

 

Stormwinda z góry przepraszam jeśli coś zdublowałem ale nie chciało mi się zaglądać do linków :)

Edytowane przez skalpel3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności