Wojsuj Napisano 2 Marzec 2016 Autor Napisano 2 Marzec 2016 (edytowane) Dzięki za komentarze :D Anatomie postaram się ogarnąć jak już podstawy będę miał opanowane :D Ostatnio cierpię na brak czasu, ale staram się wyciągnąć ile mogę z malowania. Edytowane 3 Marzec 2016 przez Wojsuj
Wojsuj Napisano 4 Kwiecień 2016 Autor Napisano 4 Kwiecień 2016 Eksperyment z gradacją :D tylko mam wrażenie że zrypałem coś z walorem nieba :D
mats Napisano 5 Kwiecień 2016 Napisano 5 Kwiecień 2016 Może spróbuj sobie najpierw narysować naprawdę dobry szkic, w sumie u podstaw malarstwa leży dobry rysunek. Jak nie idzie Ci od razu plamą to narysuj sobie scenę, wyczyść ładnie szkic, żeby sobie to uporządkować chociaż trochę. No i koniecznie na warstwach pracuj, albo przynajmniej warstwowo sobie nakładaj plany, co by nie było takich historii jak wchodzące niebo na te belki, chyba że termity pracują ostro :p jak będziesz miał rozłożone niebo, góry, różne pozostałe elementy itd na oddzielnych warstwach to nawet łatwiej Ci będzie poszczególne rzeczy rozjaśnić/zmienić kolor/przyciemnić itd nie ingerując w pozostałe elementy. Dobry szkic zaś pomoże Ci od razu zdefiniować docelowe, albo prawie docelowe, kształty, które możesz potem np zablokować i cieniować (oczywiście pod warunkiem, ze zrobisz to na oddzielnej warstwie)
Rozpu Napisano 12 Kwiecień 2016 Napisano 12 Kwiecień 2016 Potrzebujesz poćwiczyć metody na łapanie proporcji. Proporcje to bardzo wazna podstawa, bo nawet osoba "slepa" ktora nie rysuje i nie powie ze walor zle, ze kolory brudne, zauwazy ze proporcje są skopane. Posze parco: http://www.ctrlpaint.com/videos/visual-measuring http://www.ctrlpaint.com/videos/visual-measuring-proportion Powpisuj sobie na yt "measuring" i zobacz jakie sztuczki ludzie proponuja
Wojsuj Napisano 21 Maj 2016 Autor Napisano 21 Maj 2016 Dzięki :D Macie racje - sknociłem całkiem to ostatnie - nigdy więcej! :D No i pora na studia z zdjęcia :D
Wojsuj Napisano 15 Czerwiec 2016 Autor Napisano 15 Czerwiec 2016 Trochę rozkminy z dzisiaj i wczoraj.
Wojsuj Napisano 6 Lipiec 2016 Autor Napisano 6 Lipiec 2016 Kolejna porcja :D Ta martwa trochę nieudana, bo zgubiłem się trochę przez to, że tak mocno odbijało światło. Krótkie studium - kolor nieba, a kolor innych przedmiotów. Troche nie pykło, bo zapomniałem zrobić konkretne notatki no i wiele rzeczy z tego zapomniałem. Przynajmniej mam nauczkę, żeby ZAWSZE robić notatki. No i swoje ekperymenty :D
Wojsuj Napisano 14 Wrzesień 2016 Autor Napisano 14 Wrzesień 2016 Takie małe pytanko. Czy mogę parę razy gruntować płótno? to znaczy namalować obraz, gruntować, jeszcze raz namalować obraz na tym samym płótnie, zagruntować itd?
badassky Napisano 16 Wrzesień 2016 Napisano 16 Wrzesień 2016 Sam tak niejednokrotnie robiłem i to dobrze działa ;) Dobrze, że ćwiczysz, pochwal się obrazem na płótnie jak skończysz.
Wojsuj Napisano 16 Wrzesień 2016 Autor Napisano 16 Wrzesień 2016 Dzięki, staram się :). Znasz może jakieś tutoriale czy coś w tym stylu co pomogłoby mi zrozumieć "mechanizmy" malowania tradycyjnego? Mam na myśli o przełożeniu języka digitalowego na tradycyjny, tak bym mógl wykorzystywać to medium w 100%. Oczywiście praktyka jest najważniejsza, ale chciałbym jakoś bardziej świadomie podejść do tego medium.
Paweł Kaczmarczyk Napisano 18 Wrzesień 2016 Napisano 18 Wrzesień 2016 Mi przy malarstwie olejnym (portretowym szczególnie) dało niezłego kopa jak ograniczyłem paletę do minimum kolorów. W moim przypadku rozkminiałem Zorna i jego - biel tytanową, czerń kostną, ochrę i czerwień kadmowa jasna. Zauważ, że nie masz w tej palecie żadnych zimnych kolorów ale możesz je uzyskać po przez zestwienie zdesaturowanych barw (mix bieli i czerni) z tymi ciepłymi. Dzięki temu bardzo szybko można nauczyć się operowania szarościami. W olejach skup się przede wszystkim na kolorze - mieszaj farby tak żeby uzyskać maksymalnie zbliżony dany kolor, analizuj. Nie maluj z głowy, zawsze znajdź dobrą refkę. Staraj się najlepiej malować alla prima, co pozwoli szybciej podejmować decyzje. To tylko takie moje spostrzeżenia, sam mam skrajnie mało czasu na olej, a z tutoriali które mogę polecić to koniecznie Alla Prima - Richarda Schmida. No i samemu branie na warsztat obrazów konkretnych mistrzów (google art bezcenne) i analizowanie w jaki sposób oni to namalowali - przede wszystkim jaką metodą, laserunek, alla prima, czy na tłusto czy na chudo i dlaczego tak a nie inaczej. Próbuj sobie zawsze obraz rozbijać na paletę jakiej mogli użyć, ile kolorów mieli w tubkach a ile uzyskali mieszając. Szukaj w necie informacji o paletach poszczególnych artystów, naśladuj ich. Bo oleje są trudne i zupełnie inne niż digital, im szybciej ogarniesz jakimi metodami się rządzą tym lepiej. :)
Wojsuj Napisano 25 Wrzesień 2016 Autor Napisano 25 Wrzesień 2016 Dzięki! Jak będę miał pieniądze na farby to sobie ogarnę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się