Gość hubert1602 Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 Witam mam dość banalne pytanie, czy w 3ds max-ie istnieje opcja obracania obiektów od lini do lini (mam na myśli to jak to działa w sketchupie gdzie mogę precyzyjnie obracać obiekt tak żeby był równoległy do drugiego, w 3ds-maxie potrafię obracać jedynie o podana wartość kątową co nie jest tak wygodne
Ajgor Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale spróbuję dać Ci dwie odpowiedzi. Któraś z nich powinna być dobra. 1. Zaznaczasz obiekt, do którego chcesz obrócić drugi, klikasz PRAWYM klawiszem myszki ikonkę obracania, i kopiujesz wartość Absolute:World - X, następnie klikasz obiekt, który chcesz obrócić, i wklejasz wartość X. Podobnie postępujesz z Y i z Z. Obiekt obracany przyjmie dokładnie kąt obrotu obiektu bazowego. 2. Klikasz lewym przyciskiem myszki ikonkę Snap i przytrzymujesz. Rozwinie się kilka ikon. Wybierasz bodajże trzecią - Normal Align. Klikasz jedną figurę, następnie drugą. Ale tu musisz poeksperymentować, bo ta funkcja ma w ogóle ciekawe działanie. Przyciągnie figurę tam, gdzie klikniesz.
duke_leto_2 Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 od lini do linii sie nie da. przynajmniej w tym maxie na ktorym ja pracuje. jezeli masz obiekt obrocony transformacja, mozesz kliknac alt+a i wybrac obiekt do ktorego chcesz dopasowac obiekt ktory wlasnie masz wybrany. mozesz tez zrobic wlasny grid, i sobie nim pomagac..
Dynamico Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 (edytowane) Chyba prościej. Zaznaczasz cylinder, który chcesz dopasować -> ikona align -> klikasz obiekt do którego chcesz dopasować -> i tu pojawia się trochę możliwości ale jeżeli odznaczysz wszystkie opcje align position i zaznaczysz wszystkie align orientation obiekt dopasuje swoją orientację pozostając na swoim miejscu. Cała operacja trwa kilka sekund. Jeżeli chciałbyś (ale po co) ręcznie ustawić koordynaty (1. sposób zaproponowany przez Ajgor) to możesz to zrobić również bez otwierania okna transorm-type in, a przepisać wartości x,y,z bezpośrednio do trzech okienek na dolnym pasku (pod viewportami). Edytowane 30 Styczeń 2014 przez Dynamico
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się