Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

chodzi mi o pojedynczą scenę. będę robił wizkę o dużej rozdzielczości, pełno świateł wszystkiego. Ale prawdopodobnie będę musiał ruszyć się z komputerem zanim skończy się renderować, dlatego zastanawiam się czy jest taka możliwość.

Napisano

Wiem, że pytanie jest o maxa, ale może Cię to naprowadzi na rozwiązanie. W Blenderze jest coś takiego jak Border Render, gdzie możesz zaznaczyć w kamerze tylko fragment do wyrenderowania. Dodatkowo, jeśli włączysz Composition Guides, to widać przerywane linie wyznaczające np. (w zależności od ustawień) podział na 50% wysokości i szerokości w kamerze. Wtedy łatwo można sobie zaznaczyć te fragmenty do wyrenderowania. Podejrzewam, że w maxie też jest coś podobnego. Potem, tak jak napisał Kramon, składasz to sobie choćby w Photoshopie.

 

Dodam jeszcze jedno. Pisałeś, że renderujesz w dużej rozdzielczości. Do druku? Ostatnio renderowałem coś do druku i wychodziło mi, że musiałbym renderować ponad dobę. Jak jednak zrobiłem mały test, to się okazało, że przy 300 DPI w druku mogę spokojnie ustawić dużo mniejszą jakość renderu (większe zaszumienie), bo w druku i tak tego nie będzie widać. Zszedłem z czasem czterokrotnie i nie musiałem w końcu dzielić renderu, a początkowo też właśnie chciałem tak robić.

Napisano

Niekoniecznie. Jeśli musisz coś potem zmieniać i renderować ponownie, to robi się dodatkowy koszt. Ja potrzebowałem render na drugi dzień. Wiedziałem, że u mnie na kompie wszystko będzie OK. Render 6h był jak najbardziej akceptowalny w takiej sytuacji. Tym bardziej, że inne zlecenie robiłem na drugim komputerze i w niczym mi nie przeszkadzało, że na innym się coś renderuje. Dodatkowo, scena sporo zajmowała. Sam upload trochę by trwał. Później by się okazało, że jakiejś tekstury zapomniałem spakować i co? Ponowny render. Ponowny upload, kolejny dolar, kolejne czekanie, kolejne sprawdzanie. A drugie zlecenie by czekało. Więc nie, nie zawsze jest prościej wysłać na farmę.

Napisano
jakiejś tekstury zapomniałem spakować i co?

 

równie dobrze możesz powiedzieć że zapomniałęś włączyć której warstwy po za tym serio szkoda ci dolara?

 

Możesz zrobić poprawki które wyjdą dopiero na finalnym renderze a na prevkowych tego nie zobaczysz. ja tak miałem parę razy.

 

po za tym jakie czekanie czeka się tylko raz na 1 uploud wszystkie następne to jest pare sekund. A jakimi plikami obracasz i jaki masz internet umnie 300 mega leci chwilkę ide zaparzyć herbatę i render zrobiony :D

Napisano

możecie podklepać stronkę o jakiej mówicie?:)

 

ps. @mallow, tak do druku. Finalnie jak ustawiłeś, żeby nie było widać straty jakości?

Napisano
możecie podklepać stronkę o jakiej mówicie?:)

 

ps. @mallow, tak do druku. Finalnie jak ustawiłeś, żeby nie było widać straty jakości?

 

renderstreet.st albo raypump. Kiedy to w ray pump do 500 sampli bodajżę mam za darmo. czyli no darmowe prevki

Napisano (edytowane)

Znowu ktoś prosi o rady do Maxa a wciskacie pomoc do Blendera. Co mu po raypump?

 

@kramon

Pokaż co można dostać za 1$. To dosyć ciekawe i może nie warto inwestować w komputery.

Edytowane przez Dynamico
Napisano
Znowu ktoś prosi o rady do Maxa a wciskacie pomoc do Blendera. Co mu po raypump?

 

@kramon

Pokaż co można dostać za 1$. To dosyć ciekawe i może nie warto inwestować w komputery.

 

Spytał się o jakich stronach mówimy to mu takie dałem. :X

 

to kosztowało mnie 1.5$ ale to było renderowane na 3000 sampli kiedy większość scen jest czysta na 1000. wszystko co jest zielone jest emiterem. nie teksturą :D no i było to rok temu.. teraz cycles szumi dużo mniej i jest o 30% szybszy.

 

mech_concept_by_kr4mon-d6bm3a4.jpg

Napisano

Ciekawe ile by kosztowało

"chodzi mi o pojedynczą scenę. będę robił wizkę o dużej rozdzielczości, pełno świateł wszystkiego"

Ja dwa razy robiłem podejście do renderfarm z wizualizacjami wnętrz i sobie odpuściłem. Jeżeli nie ma "bata" w postaci krótkiego terminu ("na jutro") to się nie za bardzo opłaca.

Napisano
Ciekawe ile by kosztowało

"chodzi mi o pojedynczą scenę. będę robił wizkę o dużej rozdzielczości, pełno świateł wszystkiego"

Ja dwa razy robiłem podejście do renderfarm z wizualizacjami wnętrz i sobie odpuściłem. Jeżeli nie ma "bata" w postaci krótkiego terminu ("na jutro") to się nie za bardzo opłaca.

 

Grafika na longboarda 150cm na 30 cm 300dpi. Refleksyjne różne kolory taki połyskliwy plastik (kojarzycie ten styl zapewne) kosztowało mnie 2$.

 

Render fullHD dynamiczny interior nocą (czyli małe źródło światła) to jest koszt 1$

Interiory są tak na pośrednio z exteriorami. więc powiedzmy klatka fullHD by pewnie poszła w cenie 0.6$ Podbijając rozdzielczość 4 krotnie i zmniejszając ilość sampli (bo do druku nie potrzeba aż tylu...) to myślę że też taki render by oscylował w 2-3$

Napisano
@mallow, tak do druku. Finalnie jak ustawiłeś, żeby nie było widać straty jakości?

 

Konkretnych ustawień Ci nie podam, bo ja renderowałem w Cycles w Blenderze. Ty renderujesz w Maxie i nie wiem w jakim silniku. Chciałem tylko zwrócić uwagę, że druk masz w 300 dpi (przeważnie), a na ekranie masz 72 dpi.

 

Zrobiłem sobie prosty test. Wyrenderowałem fragment grafiki w kilku różnych jakościach, różna ilość sampli, przez co im mniej sampli w Cycles, tym wyższe zaszumienie. Potem ten fragment grafiki otworzyłem w Photoshopie. Przy powiększeniu 100% (72 dpi) szum był widoczny, ale jak się pomniejszy do równowartości 300dpi, to się okazuje, że ten szum się gubi. A najlepiej to zrobić sobie próbne wydruki kilku jakości i wtedy wiesz co daje dobry efekt, a co jest zbędnym przedłużaniem renderu. Dodatkowo, w Cycles ustawia się ilość odbić, osobno dla każdego materiału. Nie wiem w czym renderujesz, ale być może też możesz trochę zoptymalizować render. Czasami parę minut przełączania opcji, a skracasz render o kilka godzin i różnicy w jakości nie widać.

 

To takie ogólne rady. Jak ktoś robiąc w maxie może coś doradzić szczegółowo, to śmiało. Zamiast narzekać, że się blenderowiec wypowiada ;-)

Napisano
równie dobrze możesz powiedzieć że zapomniałęś włączyć której warstwy po za tym serio szkoda ci dolara?

 

Możesz zrobić poprawki które wyjdą dopiero na finalnym renderze a na prevkowych tego nie zobaczysz. ja tak miałem parę razy.

 

po za tym jakie czekanie czeka się tylko raz na 1 uploud wszystkie następne to jest pare sekund. A jakimi plikami obracasz i jaki masz internet umnie 300 mega leci chwilkę ide zaparzyć herbatę i render zrobiony :D

 

Szkoda mi kilku dolarów, jeśli zoptymalizowałem scenę tak, żeby u mnie się wyrenderowała w akceptowalnym czasie.

 

Szkoda mi czasu, jeśli drugie zlecenie czeka, a jedyne co muszę zrobić renderując u siebie to kliknięcie przycisku RENDER. A że komputer dłużej popracuje, to już jego zmartwienie, nie moje ;-)

 

Upload masz 300 mega? Ja mówiłem o wysyłaniu sceny do renderfarmy.

 

Nie wiem o czym jest ta rozmowa. Ja nie negują przydatności render farmy. Napisałem tylko, że to nie jest reguła, że zawsze są lepszym i szybszym rozwiązaniem niż render na własnym komputerze. Zależy.

Napisano
Szkoda mi czasu, jeśli drugie zlecenie czeka, a jedyne co muszę zrobić renderując u siebie to kliknięcie przycisku RENDER. A że komputer dłużej popracuje, to już jego zmartwienie, nie moje ;-)

 

No właśnie szkoda ci czasu? Tak to klikasz przycisk czekasz dajmy na to masz słabego neta no te 20 minut i masz render gotowy i bierzesz się za następne zlecenie a nie czekasz do rana bo komputer mieli. :D

 

mówie że 300 mega wysyła mi się tyle z renderingiem że idę zaparzyć herbatę wracam i czekam jeszcze minutkę i mam render.

Napisano
No właśnie szkoda ci czasu? Tak to klikasz przycisk czekasz dajmy na to masz słabego neta no te 20 minut i masz render gotowy i bierzesz się za następne zlecenie a nie czekasz do rana bo komputer mieli. :D

 

Wciskam render i w ogóle nie czekam, bo jak wcześniej napisałem - robię drugie zlecenie na innym kompie. Do czego mnie próbujesz przekonać?

 

Może jakiś inny wątek o render farmie załóż, bo trochę tu teraz zaśmiecamy temat koledze ;-)

Napisano (edytowane)

Możesz jeszcze wypróbować np horizontal offset w kamerze. Ustaw wymiary renderu na 1/2 szerokości zachowując wysokość i zrób dwa rendery hor.off. -0,5 i 0.5 a potem sklej w PS. Można też tak podzielić na cztery ćwiartki i dodatkowo zmieniać vertical offset. Ponieważ kamera jest nieruchoma, w miejscu "sklejania" nie będzie różnic np. w perspektywie.

---

Zapomniałem jeszcze o jednym. Powinieneś też podwoić focal lenght, wtedy dwa wyrenderowane obrazki po sklejeniu dadzą zaplanowaną rozdzielczość.

Edytowane przez Dynamico
Napisano

jak zaśmiecami piszemy na temat jest do zrobienia spory render i jakie metody ludzie mają :D nie wszyscy mają 15'ście komputerów xD

 

- - - Połączono posty - - -

 

Ja bym zrobił tak że bym ustawił renderowanie całego.... i ustawił żeby tile leciały od góry nadół i od lewej do prawej odpaliłbym render jakbym musiał spadać to bym przerwał zapisał tyle ile wyrenderowało potem bym odpalił znowu zaznaczył miejsce od któego ma zacząć i wio :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności