Ikki3D Napisano 9 Luty 2014 Napisano 9 Luty 2014 (edytowane) Witam! Chciałbym zaprezentować model Mustanga zrobionego na podstawie poradnika. Jestem samoukiem i moje umiejętności nie są zbyt wysokie lecz jestem bardzo zadowolony z efektu. Proszę o jakiekolwiek uwagi i zrozumienie :) Soft: 3ds max. Edytowane 9 Luty 2014 przez Ikki3D
skalpel3d Napisano 9 Luty 2014 Napisano 9 Luty 2014 tak na dzień dobry to bym ta prace dał do działu wip wrzucił tez siatkę samochodu nie traktuj tej pracy jak skończoną bo możesz jeszcze z niej sporo wydobyć, nie napisałeś w czym renderowane, z rzeczy nad którymi na pewno musisz popracować to są to shadery , zaprzyjaźnij się z materiałem typu blend, niezależnie w czym będzie renderowane zasadniczo znajdziesz jego odpowiedniki.
Ikki3D Napisano 9 Luty 2014 Autor Napisano 9 Luty 2014 Jak już mówiłem jestem dopiero początkującym samoukiem :) Renderowane za pomocą zwykłego Mental ray :) Dziękuję za uwagi. Będą bardzo pomocne w rozwijaniu się bo dla mnie moja praca zawsze jest ładna i często się wielu rzeczy nie zauważam :)
legomir Napisano 9 Luty 2014 Napisano 9 Luty 2014 Z mentala można jeszcze sporo wyciągnąć: http://www.youtube.com/watch?v=OL_V_y2zYR4 I chociaż dla niektórych Mental jest już martwy to i tak ma sporo mocy w zapasie :)
matt881 Napisano 9 Luty 2014 Napisano 9 Luty 2014 Przede wszystkim nie zalecałbym wrzucanie na forum modelu zrobionego na podstawie tutoriala z Digital Tutors. I z jakiegokolwiek tutoriala. Bo po prostu nie widzimy w tym prawie żadnej pracy własnej, oprócz przestawiania krok po kroku wierzchołków tak jak w filmiku tutorialowym. Spróbuj wyciągnąć lekcję z tego tutka i stwórz od podstaw wybrany pojazd. 1
skalpel3d Napisano 9 Luty 2014 Napisano 9 Luty 2014 (edytowane) Przede wszystkim nie zalecałbym wrzucanie na forum modelu zrobionego na podstawie tutoriala z Digital Tutors. I z jakiegokolwiek tutoriala. Bo po prostu nie widzimy w tym prawie żadnej pracy własnej, oprócz przestawiania krok po kroku wierzchołków tak jak w filmiku tutorialowym. Spróbuj wyciągnąć lekcję z tego tutka i stwórz od podstaw wybrany pojazd. Przede wszystkim to może byś nie udzielał takich zaleceń ,są one całkowicie nie na miejscu. Nie jestem pewien czy będziesz zadowolony mając kolejny problem jak dostaniesz odpowiedź od któregoś z kolegów "są książki, help, wujek google -poszukaj sobie" Z mentalem nie jest tak źle szczególnie że ma bardzo wygodnego carpainta :) zasadniczo podobnego do vrayoskiego odpowiednika, a z tego autka autor jak posiedzi pouczy się konstrukcji shaderów jeszcze może sporo wycisnąć Edytowane 9 Luty 2014 przez skalpel3d
matt881 Napisano 10 Luty 2014 Napisano 10 Luty 2014 Przede wszystkim to może byś nie udzielał takich zaleceń ,są one całkowicie nie na miejscu. Nie jestem pewien czy będziesz zadowolony mając kolejny problem jak dostaniesz odpowiedź od któregoś z kolegów "są książki, help, wujek google -poszukaj sobie" Z mentalem nie jest tak źle szczególnie że ma bardzo wygodnego carpainta :) zasadniczo podobnego do vrayoskiego odpowiednika, a z tego autka autor jak posiedzi pouczy się konstrukcji shaderów jeszcze może sporo wycisnąć Jeżeli moja odpowiedź została potraktowana tak jak piszesz, czyli że zniechęcam, no to źle została odczytana - i nie ma nic wspólnego z "są książki, help, wujek google -poszukaj sobie". Jest to cenna rada - aby spróbować własnych sił, i stworzyć coś, na podstawie własnej wiedzy, zdobytej z tutoriali. Właściwie to zachęca do dalszej pracy:) Co powiesz np. o osobach, które zamieszczają w portfolio modele z tutoriali? Albo jakby teraz każdy wrzucał na forum identyczne prace wykonywane krok po kroku z tutoriala? Po prostu zwracam uwagę na to, że lepiej jest dla siebie zachować takie prace, a na forum wrzucać praca własne. Poza tym tworząc coś nowego, uczysz się znacznie więcej - napotykasz problemy, przez które dochodzisz powoli do sedna sprawy. Też tak miałem - robiłem modele z tutków, a jak przyszło co do czego, to czarna rozpacz - ale dzięki temu sporo się nauczyłem, bo szukałem rozwiązań, które nie są tłumaczone w tutorialach. @Ikki3D Nie traktuj mojej odpowiedzi, że robisz coś złego, nagannego, zwłaszcza, że się uczysz i to twój pierwszy model - po prostu najlepiej, jak zaczniesz modelować coś własnego:) Oczywiście nie każę ci porzucać tutoriali. Spróbuj po prostu wymodelować jakieś własne autko, i jak napotkasz jakieś problemy, to załóż wątek WIP na forum, i na pewno ktoś ci pomoże. Co do aktualnej pracy (Mustanga), to możesz jeszcze spróbować iraya, który jest dostarczony razem z Maxem, i jest łatwiejszy dla początkujących. Tutaj możesz pobrać materiały do iraya: http://jeffpatton.net/2012/07/iray-layered-material-released/ Mental wcale zły nie jest, ale warto próbować wszelkich narzędzi, i jak któreś się spodoba, to skupić się na nim.
skalpel3d Napisano 10 Luty 2014 Napisano 10 Luty 2014 powiem ci tak na forum jest masa prac przy których stoi tekst model nie mój , wnętrz gdzie za przeproszeniem autorów jedyna praca jak został zrobiona z wyjątkiem postprodukcji było ustawienie oświetlenia i wciśniecie guzika rendering bo zasadniczo praca opierała się na modelach z jakiejś kolekcji modelowej. A równocześnie w swojej karierze widziałem prace które powstawały na podstawie tutoriala a ich efekt był znacznie przewyższający to co było zamierzone w samym tutku, nie mówię już ze w tutorialach potrafią być błędy i dlatego pokazanie takiej pracy ma sens bo osoby zaawansowane wyłapią ci je , nakierują na odpowiedni tok postępowania , jak także tego czego się warto pouczyć. Znacznie więcej i szybciej się uczysz jak masz do kogo się zwrócić z pomocą w nauce. Ogólnie może dobrze by było aby ci co startują zdawali sobie sprawę ze znacznie lepiej jest umieścić swoja prace w dziale WIP gdzie się pomaga niż w pracach skończonych gdzie zasadniczo większość ocenia prace anie służy poradami
Ikki3D Napisano 10 Luty 2014 Autor Napisano 10 Luty 2014 Dziękuję za wszystkie wypowiedzi tak czy siak są one dal mnie cenne :) Dziś wybieram cel i ruszam z praca jeśli czegoś nie bd umiał wrzucę do działu wip a za jakiś czas jak się wszystko uda zamieszczę swoją pracę w tym dziele i ponownie mnie ocenicie fachowym okiem :)
Pawlito Napisano 10 Luty 2014 Napisano 10 Luty 2014 Trochę teorii w temacie lakierów do mr. http://docs.autodesk.com/MENTALRAY/2012/ENU/mental%20ray%203.9%20Help/files/shaders/paint/paint.html
Ikki3D Napisano 10 Luty 2014 Autor Napisano 10 Luty 2014 Dzięki każde linki do poradników są przydatne :) Teraz może jednak utworze jakiegoś robota którego wymyślę :)
Rekomendowane odpowiedzi