Skocz do zawartości

Pytanie: Modele 3D do gier


Drathir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako że w modelowaniu jestem początkujący, a teorię znam pod kątem silników (głównie UDK) mam pytania odnośnie Low Poly:

 

1. Jakich programów poza 3ds/zbrush/photoshop (+ dDO, nDO) powinienem nauczyć się i zacząć używać aby usprawnić workflow, tak aby jednocześnie niepotrzebnie go nie wydłużać.

 

2. Jak najszybciej poradzić sobie z dołączaniem polygonów (lub całych obiektów) do innych. Precyzując:

 

np.

 

2a. Wymodelowałem oddzielnie 2 obiekty i chce stworzyć z nich jeden?

2b. W tutorialach widzę, iż ludzie zostawiają część jednej topologii wewnątrz 2giej.

 

Ja staram się to omijać poprzez (zależnie od siatki ale najczęściej) -> Attach + (wycięcie w geometrii polygona na kształt dodawanego obiektu i połączenie 2ch topologii po vertexach / proboolean). Czy znacie jakieś szybsze sposoby tak, żeby topologia była sensowna. Czy jest jakiś sposób, aby pozwolić sobie na częściowe zachodzenie obiektów na siebie?

 

3. Bardzo często używam snapa (praktycznie cały czas). Musi być wszystko równo - na co idzie masa czasu. Do tego zazwyczaj obiekty mają u mnie wielokrotność 2ki (obrzeża - ok - aby łatwo dostawiać obiekty w UDK [np. kawałki ścian z której powstaje większa], ale często zdarza mi się obliczać proporcje czy odległości pomiędzy niezewnętrznymi strukturami obiektu [nawet zrobiłem skrypt do szybkiej zmiany grid spacing i major lines). Czy tego typu praktyki są stratą czasu czy dalej je kultywować - bo jak napisałem wcześniej - zajmuje to na prawdę sporo czasu.

 

Na razie te kilka pytań, które nurtują mnie od jakiegoś czasu. Troszkę chaotycznie napisane, ale mam nadzieję, iż sens pytań będzie w miarę jasny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

ad1.

odpowiedź najprostsza: tego, w czym Ci najlepiej.