Vdirectcor Napisano 11 Luty 2014 Napisano 11 Luty 2014 (edytowane) Cześć. Mam pytanie odnośnie rzeźbienia tj. jak prawidłowo zabrać sie do tego ? Licze na jakies madre wskazowki. Z gory dziekuje i pozdrawiam. Edytowane 12 Luty 2014 przez Vdirectcor
ikkiz Napisano 11 Luty 2014 Napisano 11 Luty 2014 są dwa sposoby. 1. basemesh, siatka, która z grubsza oddaje kształt (ręce, nogi, głowa) ale ma dobrą topologię, to znaczy edgeloopy idą, tak jak powinny i siatka nie ma bardzo wydłużonych polygonów - najlepie jak są zbliżone do kwadratów. Na to włączamy modyfikator multiresolution, robimy podział i próbujemy po kolei coraz bardziej zbliżyć się do formy, kończąc na detalu. Lepiej to idzie w zbrushu, bo ten wytrzyma więcej subpodziałów niż blender. 2. dynamiczna topologia. wrzucamy boxa, włączamy sculpt, ctrl D i jedziemy, aż będzie co trzeba, ale nie schodzimy do takiego detalu, jak zmarszczki, albo pory skóry, trzeba się zatrzymać trochę wcześniej kończąc na takich detalach, jak nozdrza, powieki, zarys paznokci. Potem robimy retopo, ale już tak na gotowo, czyli tak gęsto, jak będzie w ostatecznym modelu. włączamy modyfikator multires, robimy ze dwa podziały bez rzeźbienia i poniżej multiresa robimy shrinkwrap na tym pierwszym dynamicznym modelu. Aplikujemy shrinkwrap i już jest wyżeżbione dość dokłądnie. wtedy można dodać jeszcze następne subpodziały i wyżeźbić drobniejsze detale, jak zmarszczki. Ta metoda jest lepsza dla blendera, bo on ma dynamiczną topologię. zrobiłem tak Jill Janus i Jednorożca popraw temat, bo nie pisze się sculPUTing
Nomark Napisano 12 Luty 2014 Napisano 12 Luty 2014 jeszcze jest dynamesh w zbrushu... generalnie powoduje to że nie musisz myśleć nad topo bazy... w przypadku 1 metody... Więcej na temat wypowie się Monio :) fanboy zbrusha
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się