Vdirectcor Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 (edited) Cześć. Mam pytanie odnośnie rzeźbienia tj. jak prawidłowo zabrać sie do tego ? Licze na jakies madre wskazowki. Z gory dziekuje i pozdrawiam. Edited February 12, 2014 by Vdirectcor Link to comment Share on other sites More sharing options...
ikkiz Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 są dwa sposoby. 1. basemesh, siatka, która z grubsza oddaje kształt (ręce, nogi, głowa) ale ma dobrą topologię, to znaczy edgeloopy idą, tak jak powinny i siatka nie ma bardzo wydłużonych polygonów - najlepie jak są zbliżone do kwadratów. Na to włączamy modyfikator multiresolution, robimy podział i próbujemy po kolei coraz bardziej zbliżyć się do formy, kończąc na detalu. Lepiej to idzie w zbrushu, bo ten wytrzyma więcej subpodziałów niż blender. 2. dynamiczna topologia. wrzucamy boxa, włączamy sculpt, ctrl D i jedziemy, aż będzie co trzeba, ale nie schodzimy do takiego detalu, jak zmarszczki, albo pory skóry, trzeba się zatrzymać trochę wcześniej kończąc na takich detalach, jak nozdrza, powieki, zarys paznokci. Potem robimy retopo, ale już tak na gotowo, czyli tak gęsto, jak będzie w ostatecznym modelu. włączamy modyfikator multires, robimy ze dwa podziały bez rzeźbienia i poniżej multiresa robimy shrinkwrap na tym pierwszym dynamicznym modelu. Aplikujemy shrinkwrap i już jest wyżeżbione dość dokłądnie. wtedy można dodać jeszcze następne subpodziały i wyżeźbić drobniejsze detale, jak zmarszczki. Ta metoda jest lepsza dla blendera, bo on ma dynamiczną topologię. zrobiłem tak Jill Janus i Jednorożca popraw temat, bo nie pisze się sculPUTing Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nomark Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 jeszcze jest dynamesh w zbrushu... generalnie powoduje to że nie musisz myśleć nad topo bazy... w przypadku 1 metody... Więcej na temat wypowie się Monio :) fanboy zbrusha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vdirectcor Posted February 12, 2014 Author Share Posted February 12, 2014 Wypróbuje tą 2 metodę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now