funkybeat Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 (edytowane) Witam serdecznie, to moj pierwszy post z moimi wizualizacjami. Liczę na wasze komentarze, krytykę jak i ożywioną rozmowę :). Edytowane 13 Luty 2014 przez funkybeat
jacekszy0 Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 W ujęciu nocnym ta kaustyka od wody na ścianie to jakoś "markowana" kaustyka czy normalnie liczona przez renderer? Bo wygląda super :) Na drzewach widać trochę maskę a z prawej strony w ogóle coś się z nią schrzaniło. Ale i tak świetnie wygląda.
funkybeat Napisano 13 Luty 2014 Autor Napisano 13 Luty 2014 Dzięki za odpowiedź, kaustyki liczone w v-rayu i to wcale nie jakims kosmicznym kosztem czasu renderingu jest do tego fajny tutorial, jak ktoś będzie chciał udostępnię link :).
skalpel3d Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 MA potencjał natomiast jest tez sporo mankamentów -kiepsko wychodzi ci wtapianie elementów w tło mocno widoczna maska drzew -tło na nocnej jest zapewne 8 bitowe koszmarnie to wygląda -lampiony na trawniku skąd dokoła nich tyle światła skoro one same go nie dają -mapowanie zupełnie nieprzemyślane odnosi się to do dziennego ujecie jak robisz zacieki w pionie to się tego trzymaj -niskie parametry renderera szczególnie mocno to jest widoczne na trawniku -za mocny dirt na budynku zabija porowatość samego betonu -popraw ten fenomen optyczny na drugim planie po prawej stronie nocnego ujęcia :)
funkybeat Napisano 14 Luty 2014 Autor Napisano 14 Luty 2014 skalpel3d, dziękuję a odpowiedz, twoje rady są dla mnie bardzo cenne :). Mam do kilka pytań a mianowicie: -co do wrapiania w tło - renderuję osobno maski w rgb i w szopie je sobie selekcjonuję maski sa dość ostre i wygładzanie jest na prawdę wysokie, też to zauważyłem tylko nie wiem jak sobie z tym poradzic i czy to jest pozostałasc po źle zrobionej masce czy raczej jakies dziwne odbicie przeswitywanie liścia. -nie do końca rozumiem co Ci nie pasuje z tymi zaciekami dalem vray blend material i zmaskowalem drugi material zacieków - co do tego "fenomenu" chodzi ci o kaustyki ? Czemu Ci sie nie podobaja ?
voyas Napisano 14 Luty 2014 Napisano 14 Luty 2014 chyba koledze chodzi o dziurę w tle;) a jeżeli nie to mimo to ta dziura wygląda dziwnie
skalpel3d Napisano 14 Luty 2014 Napisano 14 Luty 2014 tak mówiłem o dziurze w tle :) czym renderujesz osobne maski? co do zacieków zasadniczo chodziło mi o to ze na ujęciu dziennym masz śliczne zacieki z góry na dół i nagle na prawym narożniku domu zrobiłeś je w poziomie nie pasuje to i zaburza odbiór elewacji
funkybeat Napisano 16 Luty 2014 Autor Napisano 16 Luty 2014 Maski robie w v-rayu, robie osobny plik uzywam skryptu automultimate i wlaczam fixed - 4 do aa dzieki temu maski są bardzo ostre :). Co do zacieków - zamysł architekta zupelnie inny material. Ale dla celów wrażeniowych może to poprawię :)
skalpel3d Napisano 16 Luty 2014 Napisano 16 Luty 2014 nie próbowałeś przy pomocy rendermask tego scryptu co podałeś nie znam :)
funkybeat Napisano 16 Luty 2014 Autor Napisano 16 Luty 2014 Próbowałem i nie pamiętam czemu, ale mi nie siadł tnen skrypt ktorego ja uzywam jest o tyle spoko, że automatycznie tworzy maske na karzdy materiał z osobna tylko w 3 kolorach R G B i selekcja w szopie jest prosta i przyjemna :)
Nezumi Napisano 16 Luty 2014 Napisano 16 Luty 2014 To NIE JEST krytyka tworcy tego renderu tylko ogolne spostrzezenie. Sam render bardzo mi sie podoba. Cala ta nowoczesna architektura wyglada jakby projektanci umieli tylko "extrude" uzywac. Wszystkie te domki w lesie (i nie w lesie tez z reszta) sa jednakowe. kanciaste, posklejane pudelka. Zero jakiejs ciekawej formy, zero oblosci, zero spadow. Pierdyknac szescian i porozciagac go troche - juz jest nowoczesnie. Troche jak z ta sztuka nowoczesna - po cholere sie meczyc jak mozna paski walnac na scianie i nazwac to "zagubiony w lesie smutku". Tu to samo - dodac krawedz, extrude i mamy domek... Pomyslec ze jeszcze niedawno ludzie smiali sie z sowieckich "blokow" jakie to pozbawione wyobrazni i brzydkie. Tutaj rendery wygladaja ladnie bo gra swiatel i natura dookola ale same domki wygladaja jak bunkry z odrobina szkla.
funkybeat Napisano 17 Luty 2014 Autor Napisano 17 Luty 2014 Nezumi, mam podobne zdanie do Twojego aczkolwiek z lekkimi modyfikacjami, takie cos fajnie wyglada i fajnie sprzedaje się na wizkach, sam pomysl mieszkania zdala do ludzi w lesie, też jest fajny. Minimalizm wyglada dobrze na obrazku, ale nie chcialbym w czymś takim mieszkać, źle bym sie czuł. Preferuje rodzinne, ciepłe miejsca. Taka archtektura miałaby dobre uzasadnienie jakby była tania, a nie dwa, albo i trzy razy droższa od przeciętnego zwykłego domku ze spadzistym dachem. W tym brudnym betonie to troche też mój zamysł - przyznaje się, ale to raczej tez dla własnego treningu, żeby poćwiczyć sobie blendMtl :).
skalpel3d Napisano 17 Luty 2014 Napisano 17 Luty 2014 Nezumi na dzisiejszą modę nic nie poradzisz beton szkło i trochę żelastwa króluje i bryła jak to sam piszesz boxy wszelkiej wielkości :) Błogosławie klienta który przychodzi i mówi panie drewniak z bala mi się marzy :) Co do zamysłu samego brudnego betonu to on się znacznie ładniej prezentuje na tego typu architekturze w wizualizacjach niż czyste świeże postawione budynki :)
Rekomendowane odpowiedzi