prace09 Napisano 28 Luty 2014 Napisano 28 Luty 2014 witam, chciałbym zapytac, czy podczas mapowania w uv layout ma jakieś znaczenie kolor poszczegolnych poligonow na mapie ?? dla przykładu:
Azbesty Napisano 28 Luty 2014 Napisano 28 Luty 2014 nie wiem jak w uv layout ale w blenderze kolorami jest oznaczane jak bardzo rozciągnieta jest UV'ka więc tutaj pewno ten sam patent zresztą w menu masz view: UV Color : error
MariushO Napisano 28 Luty 2014 Napisano 28 Luty 2014 Z tego co mi się wydaje, to kolor czerwony i jego odcienie wskazują artefakty. Czyli mapowanie na części czerwonej, będzie zniekształcone i tekstura nałożona na te miejsca, nie bedzie idealnie pasowac do topologii obiektu.
uzumakishadow Napisano 28 Luty 2014 Napisano 28 Luty 2014 "Z tego co mi się wydaje" "Nie wiem ale się wypowiem" Naprawdę help i google to takie trudne narzedzia? I to się głównie tyczy odpowiedzi... A teraz mięso. Green = good Red = stretched Blue = compressed Warto też poznać narzędzia/kombinajce klawiszy w uvlayoucie do naprawy takich miejsc (i ogólnego rozkladania, np. 300 obiektów za jednym zamachem - jednakowo) Na necie jest sporo tutków jak z tego b. mocnego softu wycisnąć dobry rozkład. via youtube... Pozdro.
2013 Napisano 2 Marzec 2014 Napisano 2 Marzec 2014 uzumakishadow oczywiście napisał dobrze, ja tylko trochę rozwinę dla tych co dopiero zaczynają. (zielony) "dobrze" (czerwony) "źle" polygony są mniejsze na UV niż na modelu (w tych miejscach textura zostanie rozciągnięta) (niebieski) "źle" polygony są większe na UV niż na modelu (w tych miejscach textura zostanie ściśnięta) Im większa intensywnośc koloru tym textura zostanie bardziej rozciągnięta lub ściśnięta.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się