Skocz do zawartości

uvLayout - czy ma to jakieś znaczenie ??


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Z tego co mi się wydaje, to kolor czerwony i jego odcienie wskazują artefakty. Czyli mapowanie na części czerwonej, będzie zniekształcone i tekstura nałożona na te miejsca, nie bedzie idealnie pasowac do topologii obiektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Z tego co mi się wydaje"

"Nie wiem ale się wypowiem"

Naprawdę help i google to takie trudne narzedzia? I to się głównie tyczy odpowiedzi...

 

A teraz mięso.

Green = good

Red = stretched

Blue = compressed

 

Warto też poznać narzędzia/kombinajce klawiszy w uvlayoucie do naprawy takich miejsc (i ogólnego rozkladania, np. 300 obiektów za jednym zamachem - jednakowo)

Na necie jest sporo tutków jak z tego b. mocnego softu wycisnąć dobry rozkład. via youtube...

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzumakishadow oczywiście napisał dobrze, ja tylko trochę rozwinę dla tych co dopiero zaczynają.

 

(zielony) "dobrze"

(czerwony) "źle" polygony są mniejsze na UV niż na modelu (w tych miejscach textura zostanie rozciągnięta)

(niebieski) "źle" polygony są większe na UV niż na modelu (w tych miejscach textura zostanie ściśnięta)

 

Im większa intensywnośc koloru tym textura zostanie bardziej rozciągnięta lub ściśnięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności