Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pod newsem o upadku Softimage pojawiło się wiele komentarzy wróżących koniec Maxa. Ma być zastąpiony przez jakiegos Excalibura, bifrosta czy coś takiego.

Chciałbym wiedzieć czy warto kontynuować nauke w tym programie. Jaki jest sens uczyć się czegoć co i tak będzie nieużywane? Jakaś alternatywa? Dużym plusem maxa jest jego wersja dla studentów, thefoundry karze sobie płacić za edukacje...

 

Nie piszcie "liczy się skill a nie program", to zdanie pada zbyt często na tym forum;)

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

To było pytać pod tamtym newsem bo i tak już się śmietnik zaczął robić. Ale żeby nie było, że złośliwy jestem to pomyśl czy jest sens rzucać naukę w programie tylko dla tego, że ma wyjść inny? Czy uważasz, że skoro cała masa studiów ma wykupiony soft za nie małe pieniądze i ludzi, którzy znają go od kilku wersji wstecz nagle zmieni cały workflow? Owszem zawsze będą powoli adaptować nowe narzędzia ale to nie znaczy, że nauka maxa nie ma sensu. Do tego nikt nie jest w stanie przewidzieć czy gdy skończysz studia to na topie będzie max, bifrost, maya, czy jeszcze coś innego.

Napisano

Co chcesz robić? Modelować, animować czy efekty specjalne itd? Excalibur to nie nowy program, to długoterminowy plan stopniowego przepisywania maxa. Bifrost to nie nowy program to nazwa nowego systemu symulacji cieczy dla maya.

Napisano

Dzięki, rozwialiście moje wątpliwości.

Skupiam się przede wszystkim na modelowaniu "technicznym". Gdy opanuje programy którymi aktualnie sie zajmuje, to może wezme sie za jakies rzezby. Rigging zalicza się do zadań modelarza, nie animatora prawda?

Napisano
Excalibur to nie nowy program, to długoterminowy plan stopniowego przepisywania maxa.

 

Mógłbyś zapodac jakieś linki z tym związane, szukałem ale trafiam na jakieś śmieci, nic konkretnego, a bardzo mnie to zainteresowało!

Napisano

Spodziewasz się czegoś konkretnego od Autodesku? Excalibur (w skrócie XBR) trwa(podobno) już ładnych pare lat. Kiedyś o tym dużo trąbili, ostatnio ucichli. W każdym razie to nigdy nie była nazwa nowego programu, a tylko plan restrukturyzacji maxa. Nowy program miał się nazywać 'Nitrous', dawno temu. Został z niego tylko nowy viewport, przeszczepiony do maxa i maya(viewport 2.0). 2, 3 lata temu było dużo szumu o przepisywaniu maxa, jakieś webinary, itd. Potem pozmieniali product managerów (jeden rządził chyba tydzień) i siedzą cicho. Na zbyt wiele bym nie liczył, znając ich historię. Ogólnie gdybym teraz miał zaczynać się uczyć jakiegoś programu to wybrałbym chyba maya, przynajmkniej wnioskując po ich ostatnich posunięciach (maya LT). Wygląda jakby kierowali maya w stronę gamedevu i vfx, maxa w architekture.

 

Niby coś tam piszczą na area pracownicy autodesku że będzie good, że się zdziwicie, ale już to dużo razy słyszałem. Nie zabiją maxa, poprostu dalej będzie takie powolne, bezwładne dodawanie jakichś pierdółek i mydlenie oczu. Ja bym się cieszył jakby miał powstać jakiś nowy 'Excalibur', nic z tego. prędzej kupią sobie modo niż sami zrobią coś nowego:D

Napisano

Magma? To pierwsze słyszę. Wiem że pisali kiedyś nowego maxa pod nazwą 'nitrous' ( wczasach maxa r5 chyba), oczywiście nic z tego nie wyszło, więc...;)

Napisano

No ciekawe to co piszecie, myślałem jednak, że kroki przeniesienia Maxa w nowe środowisko są bardziej zaawansowane.

Wyobraziłem sobie Maxa, którego waga nie przekracza 1GB i posiada interface podobny do MODO, Cinema 4D i śmiga równie szybko :)

Napisano

Diabelt: Plany Magmy byly w okolicach maxa r4. Juz wtedy duzo sie mowilo o tym, ze bedzie to zupelnie inny, nowy program. Zycie jednak pokazalo, ze zostali przy pierwotnej linii.

Napisano

Jesli dalej "uczysz sie" i jeszcze nie wybrales sobie softu to ja bym na twoim miejscu maxa odpalal sobie raz na jakis czas, ale wiekszosc czasu poswiecac na houdiniego. To jeden z tych softow ktory ma niesamowity potencjal, jest swietnie rozwijany i nie potrzeba mu zadnych pluginow by pieknie dzialal.

 

Maxio to taki przylep na pluginy. Z czasem cos tam dodaja, ale to sa technologie kupione od innych i zawsze przestarzale. Dlatego nauka tego softu od poczatku nie ma sensu, inaczej jak juz na nim pracujesz od lat.

 

Sam na houdiniego przerzucilbym sie chetnie i robie to mozolnie, powoli i niekonsekwentnie juz od kilkunastu miesiecy, m.in. dlatego ze max wchlonal mnie tak gleboko ze cokolwiek tobie to robie w maxie. A czasu na nauke nie mam tyle ile bym chcial.

 

Dlatego dla osoby uczacej sie nie polecam tego softu mimo ze sam go nawet lubie :)

Napisano
Houdini? Jak pisał że chce modelować a potem brać się za rzeźbe w zbrushu? I co ma modelować proceduralnie i pisać skrypty w houdinim:D

 

hehe jakos mi to umknelo :D No fakt z rzezba i modelowaniem klasycznym problemy moga byc, ale modelowanie proceduralne jest mega :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności