satach Napisano 26 Marzec 2014 Share Napisano 26 Marzec 2014 (edytowane) Tak więc zacząłem przygodę z danym tematem. Mam pare pytań. Mam już kilka postaci zrigowanych bipedem, wiec pierwsze moje pytanie: 1. czy zna ktoś jakąś stronę z ładnymi mocap .bip ? Chodzi mi o bieg. Te darmowe co znalazłem dotychczas biegają jak połamane. 2. Mam wiele plików bvh (z ładnym płynym biegiem) ale w konfrontacji z moim bipedem wychodzą mutanty. Czy zna ktoś dobry konverter z bvh na bip ? Kombinowałem z pewnym bvhhackerem, ale bvh ma o jeden krąg kręgosłupa mniej i wciąż mi wychodzi zniekształcenie, do tego bez rąk. 3. Jak to robią profesjonaliści ? Najpierw importują bvh by biped był w odpowiedniej liczebności i proporcji kostnej, a potem riggują ? A tak na marginesie to w czym animujecie postacie ? Na razie się uczę 3d maxa i nie wiem na jaki kolejny program wskoczyć, bo zapewne 3d max nie jest najlepszym programem na świecie... ? Edytowane 26 Marzec 2014 przez satach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuro Napisano 26 Marzec 2014 Share Napisano 26 Marzec 2014 O mo-capie wiem tyle co nic, o animacji odrobinę... Wiec niewiele pomogę, ale zainteresuj się może programem MotionBuilder, też ze stajni Autodesk. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satach Napisano 26 Marzec 2014 Autor Share Napisano 26 Marzec 2014 Program do tworzenia ruchu jak widzę. Wygląda sensownie. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floo Napisano 26 Marzec 2014 Share Napisano 26 Marzec 2014 @satach Może nie będę się rozpisywał: 1.Przykładowa strona 2-3. Najlepiej używać Motionbuildera, bo jest wydajny i przeznaczony do tego typu rzeczy(viewport). Choć inne programy jak Maya czy Blender też mają narzędzia do retargetingu. Ten program świetnie współpracuje z 3dsMaxem, jest tam template dla szkieletu Bipeda. 4. Z mocapem można zrobić wiele, ale ten darmowy z reguły nie jest wyczyszczony. Są różne metody pracy. W sieci jest co nie co tutoriali na ten temat, a z doświadczeniem wypracujesz swój własny sposób. Animacji i obróbki mocapu nie nauczysz się robić szybko i dobrze. Jedno z dwóch. Trzeba czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satach Napisano 27 Marzec 2014 Autor Share Napisano 27 Marzec 2014 a Pisalem wczoraj ale się nie wysłała odpowiedz widocznie. Dziękuje za dorawdztwo. Program już przetestowany. Wreszcie prawidłowo przerobiłem sobie bvh na bipeda i mam ładny bieg o jaki mi chodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się