Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, nałożyłem na model teksturę i nadałem UVW MAP aby ładnie leżała, jednak na renderze tekstura jest inaczej rozciągnięta niż w viewporcie, pamiętam, że miałem już kiedyś taki problem, jednak nie mogę sobie przypomnieć jak go rozwiązałem, prosze o pomoc!

Pozdrawiam

 

2cx8d8w.jpg

  • Odpowiedzi 31
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Cześć, hmmm jedyne co mi przychodzi do glowy to że masz inny map channel na materiale i na uvw.

(podglad viewer mapy masz z kanału diffuse??)

Napisano

Zobacz co masz w polach które zaznaczyłem w załączniku. To są opcje bitmapy w materiałach. Jeśli coś innego niż u mnie, a nie zmieniałeś sobie tego specjalnie to nie wiem co jest grane.

Napisano
  • Autor

MeshSmooth

UVW MAP

Editable Poly

 

w Takiej kolejności

 

 

@edit

wszystko działa dobrze dopóki nie zacznę się bawić w UVW wielkością mappingu (Length, Widht, Height)

Wtedy zaczyna pokazywać inne rozłożenie na renderze. Jak nic nie uda mi się z tym zrobić to chyba unwrappem rozłożę.

Edytowane przez Lubasz

Napisano

to już jasne. Smooth Ci tak rozjeżdża. Przesuń go pod UvwMap

Napisano
  • Autor

Próbowałem już tak i nic to nie daje, nie wiem co jest grane. Wyłączenie bądź usunięcie meshsmootha też nic nie zmienia.

Napisano
  • Autor

w .max Ci zapisać ? Czy jako .obj ? Bo po wyexportowaniu obiektu i zaimportowaniu ponownie zachowuję się całkiem inaczej.

Napisano

wybacz ale nie będę ściągał managera plików żeby to dociągnąć...

Napisano

Na świeżutkiej scenie od Ciebie nic poza delikatnie końcówką (na pewno nie aż jak u Ciebie) mi się nie rozjeżdża na renderze;|

Napisano

U mnie tak samo. BTW, kolba i rękojeść tak nie wyglądają, nie są zrobione z płaskiej deski;), trzeba pozaokrąglać gdzie należy. Npo chyba że to gdzieś na drugi plan to spoko.

 

Z lewej strony:

 

2qvqbti.jpg

Napisano
  • Autor

Ale nie chodzi tu teraz o model a o teksture, z lewej strony jak mówiłem jest innaczej na renderze i na viewporcie

 

vec5ty.jpg

Napisano

Widzę widzę kombinuje

 

ps. przenieś smootha pod uv. i tak jest lepiej ;)

Napisano
  • Autor

diabelt, chodzi o to, że z lewej strony jest całkiem inaczej nałożona tekstura na renderze niż na viewporcie.

Napisano

Pieprzą mu się koordynaty texy. jak je wyzerować to jest tak samo wszystko. Jakieś dzikie maxowe połączanie parametrów texy i UVW Map. Pewnie jak byś nie ruszał gizma uvw i bawił się wyłącznie koordynatami texy też by grało.

Wyzeruj te w teksturze i baw się przesuwając i obracając gizmo UVW Map. Wtedy wszystko gra. I przesuń MeshSmootha pod uvw ;) I tak najlepiej zrobisz jak strzelisz własną UV.

 

O człowieku. Nie wiem kogo żeś tam zabił ale zrób coś z magazynkiem bo to co się tam na dole dzieje to nawet na renderze wychodzi :D

Edytowane przez Adder

Napisano

Noo, coś namieszałeś. Jak zrobiłem nowy materiał i obciąłem texture do kwadratu to wygląda tak samo w viewporcie i na renderze. Zrób od nowa, najlepiej każdy kawałek osobno.

Napisano
  • Autor

No niestety będę musiał się tym trochę pobawić, a o magazynku to o którym miejscu mówisz? ;p

Napisano

Na ten moment na prawdę wystarczy jak wyzerujesz koordynaty uvw w ustawieniach bitmapy w texie i będziesz przestawiał gizmo modyfikatora. no na samym dole masz tam jakiś cyrk :D ciężko nie zauważyć :P

Napisano
  • Autor

No z jednej strony jeszcze support edgów nie poprawiłem to może o tym mówisz i ogólnie to dzięki wam za pomoc.

Napisano
  • Autor

To coś musiało się spieprzyć przy zapisie bo u mnie to wygląda tak

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności