Lubasz Napisano 31 Marzec 2014 Napisano 31 Marzec 2014 Witam, nałożyłem na model teksturę i nadałem UVW MAP aby ładnie leżała, jednak na renderze tekstura jest inaczej rozciągnięta niż w viewporcie, pamiętam, że miałem już kiedyś taki problem, jednak nie mogę sobie przypomnieć jak go rozwiązałem, prosze o pomoc! Pozdrawiam
seblen11 Napisano 31 Marzec 2014 Napisano 31 Marzec 2014 Cześć, hmmm jedyne co mi przychodzi do glowy to że masz inny map channel na materiale i na uvw. (podglad viewer mapy masz z kanału diffuse??)
Adder Napisano 31 Marzec 2014 Napisano 31 Marzec 2014 Zobacz co masz w polach które zaznaczyłem w załączniku. To są opcje bitmapy w materiałach. Jeśli coś innego niż u mnie, a nie zmieniałeś sobie tego specjalnie to nie wiem co jest grane.
Mulholland Napisano 31 Marzec 2014 Napisano 31 Marzec 2014 A jak klikasz na editable poly to gdzie masz pasek? Na samej górze czy pod uvw map?
Lubasz Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Napisano 1 Kwiecień 2014 (edytowane) MeshSmooth UVW MAP Editable Poly w Takiej kolejności @edit wszystko działa dobrze dopóki nie zacznę się bawić w UVW wielkością mappingu (Length, Widht, Height) Wtedy zaczyna pokazywać inne rozłożenie na renderze. Jak nic nie uda mi się z tym zrobić to chyba unwrappem rozłożę. Edytowane 1 Kwiecień 2014 przez Lubasz
Adder Napisano 1 Kwiecień 2014 Napisano 1 Kwiecień 2014 to już jasne. Smooth Ci tak rozjeżdża. Przesuń go pod UvwMap
Lubasz Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Napisano 1 Kwiecień 2014 Próbowałem już tak i nic to nie daje, nie wiem co jest grane. Wyłączenie bądź usunięcie meshsmootha też nic nie zmienia.
Adder Napisano 1 Kwiecień 2014 Napisano 1 Kwiecień 2014 rzucisz gdzies ten element w maxie do sciagniecia?
Lubasz Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Napisano 1 Kwiecień 2014 w .max Ci zapisać ? Czy jako .obj ? Bo po wyexportowaniu obiektu i zaimportowaniu ponownie zachowuję się całkiem inaczej.
diabelt Napisano 1 Kwiecień 2014 Napisano 1 Kwiecień 2014 Zapisz scene w max, najlepiej dorzuć jeszcze texture.
Lubasz Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Napisano 1 Kwiecień 2014 Link -> http://speedy.sh/PQ5ev/Nowy-Archiwum-WinRARa.rar na lewej stronie kolby można zobaczyć, że w viewporcie jest źle nałożona tekstura a na renderingu wygląda inaczej.
Adder Napisano 1 Kwiecień 2014 Napisano 1 Kwiecień 2014 wybacz ale nie będę ściągał managera plików żeby to dociągnąć...
diabelt Napisano 1 Kwiecień 2014 Napisano 1 Kwiecień 2014 Kliknij u góry nad gwiazdkami, a nie w wielki zielony download;)
Adder Napisano 1 Kwiecień 2014 Napisano 1 Kwiecień 2014 Na świeżutkiej scenie od Ciebie nic poza delikatnie końcówką (na pewno nie aż jak u Ciebie) mi się nie rozjeżdża na renderze;|
diabelt Napisano 1 Kwiecień 2014 Napisano 1 Kwiecień 2014 U mnie tak samo. BTW, kolba i rękojeść tak nie wyglądają, nie są zrobione z płaskiej deski;), trzeba pozaokrąglać gdzie należy. Npo chyba że to gdzieś na drugi plan to spoko. Z lewej strony:
Lubasz Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Napisano 1 Kwiecień 2014 Ale nie chodzi tu teraz o model a o teksture, z lewej strony jak mówiłem jest innaczej na renderze i na viewporcie
Adder Napisano 1 Kwiecień 2014 Napisano 1 Kwiecień 2014 Widzę widzę kombinuje ps. przenieś smootha pod uv. i tak jest lepiej ;)
Lubasz Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Napisano 1 Kwiecień 2014 diabelt, chodzi o to, że z lewej strony jest całkiem inaczej nałożona tekstura na renderze niż na viewporcie.
Adder Napisano 1 Kwiecień 2014 Napisano 1 Kwiecień 2014 (edytowane) Pieprzą mu się koordynaty texy. jak je wyzerować to jest tak samo wszystko. Jakieś dzikie maxowe połączanie parametrów texy i UVW Map. Pewnie jak byś nie ruszał gizma uvw i bawił się wyłącznie koordynatami texy też by grało. Wyzeruj te w teksturze i baw się przesuwając i obracając gizmo UVW Map. Wtedy wszystko gra. I przesuń MeshSmootha pod uvw ;) I tak najlepiej zrobisz jak strzelisz własną UV. O człowieku. Nie wiem kogo żeś tam zabił ale zrób coś z magazynkiem bo to co się tam na dole dzieje to nawet na renderze wychodzi :D Edytowane 1 Kwiecień 2014 przez Adder
diabelt Napisano 1 Kwiecień 2014 Napisano 1 Kwiecień 2014 Noo, coś namieszałeś. Jak zrobiłem nowy materiał i obciąłem texture do kwadratu to wygląda tak samo w viewporcie i na renderze. Zrób od nowa, najlepiej każdy kawałek osobno.
Lubasz Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Napisano 1 Kwiecień 2014 No niestety będę musiał się tym trochę pobawić, a o magazynku to o którym miejscu mówisz? ;p
Adder Napisano 1 Kwiecień 2014 Napisano 1 Kwiecień 2014 Na ten moment na prawdę wystarczy jak wyzerujesz koordynaty uvw w ustawieniach bitmapy w texie i będziesz przestawiał gizmo modyfikatora. no na samym dole masz tam jakiś cyrk :D ciężko nie zauważyć :P
Lubasz Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Napisano 1 Kwiecień 2014 No z jednej strony jeszcze support edgów nie poprawiłem to może o tym mówisz i ogólnie to dzięki wam za pomoc.
Lubasz Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Napisano 1 Kwiecień 2014 To coś musiało się spieprzyć przy zapisie bo u mnie to wygląda tak
diabelt Napisano 1 Kwiecień 2014 Napisano 1 Kwiecień 2014 U mnie też normalnie wygląda, coś ci się namieszało Adder.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się