quantum77fx Napisano 1 Kwiecień 2014 Napisano 1 Kwiecień 2014 Proszę o pomoc w temacie zniekształcania siatki podczas tworzenia ruchu postaci na fotkach chodzi o lewe ramię. Jeżeli chodzi o przyrodzenie :) nie dałem tam kości. Jeżeli był już taki wątek i ma ktoś lint to pls. w 3h nie znalazłem odp na forum.
Monio Napisano 1 Kwiecień 2014 Napisano 1 Kwiecień 2014 Obstawiam że zbindowałeś baaardzo gesty mesh. Powinieneś pomalować wagi vertex grup tak żeby przejścia były radziej płynne i żeby nie deformował tych elementót które są sterowane innymi kośćmi. To się nazywa skinning i wymaga sporo wprawy. http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Modeling/Meshes/Vertex_Groups/Weight_Paint Druga sprawa że raczej nie rigguje się tak gestych modeli a nawet jeśli to używa się do tego uproszczonego modelu który steruje deformacją tego gestego. Możesz do tego użyć modyfikatora Mesh Deform. Jednak polecam po prostu uprościć model tak żeby wyglądał dobrze z modyfikatorem subsurf i zeskinować do go odpowiednio.
quantum77fx Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Napisano 1 Kwiecień 2014 w maxie ustawia się oddziaływanie kości. w blendzie nie wiem czy jest coś takiego. Troszkę lepiej się dzieje kiedy uprościłem siatkę jak zasugierowałeś. Jezeli skining da wymierne efekty to zabieram się za poznawanie tej metody. na razie testuję co mi da efekt jaki mam w zamiarze ostatecznie chce wprawidzi w ruch moją "panne" którą sobie wymyśliłem. NIestety w tej postaci siatka jest jeszcze bardziej szczegółowa wiec pewnie tylko malowanie wchodzi w grę ale czy da zamierzony efekt. A może całkowicie inaczej się to robi może masz jakieś tutoriale.
szczuro Napisano 2 Kwiecień 2014 Napisano 2 Kwiecień 2014 skining: weight paint: https://www.youtube.com/watch?v=m40S0W5ugJo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się