mały królik Napisano 13 Kwiecień 2014 Napisano 13 Kwiecień 2014 Witam, chciałabym podzielić się efektem mojej pracy, już jakiś czas temu miałam okazję wykonać kolekcję ubrań dla włoskiego producenta mebli do katalogu z szafami. Oprócz renderów załączam również parę gołych screenów. Textury, rendery oraz cała reszta w wykonaniu ORYGINE Studio, Mirko Caccaro. Ciuchy dziergane w Marvelous Designer. Pozdrawiam
Pawlito Napisano 13 Kwiecień 2014 Napisano 13 Kwiecień 2014 Cześć. Pamiętam Twój wątek z ubraniami z bodajże 2012 roku, który spodobał mi się na tyle że dodałem do "ulubionych" żeby mieć je jako refki. I zacząłem coś majstrować w MD, zrobiłem część garderoby do jednej, jedynej właściwie pracy której tematem był człowiek. Odpuściłem sobie później postaci bo tamta praca średnio mi wyszła, ale wciąż jedna rzecz mnie ciekawi. Czy jest mozliwość aby w MD wykonać ubrania przylegajace ciasno do ciała takie jak np. legginsy, pończochy, bielizna? Tamta postać (jeśli by Cię to interesowało)miała na sobie właśnie pończochy lecz musiałem je wykonać teksturą bo nie miałem pomysłu na zrobienie ich w md. Prace naprawdę inspirujące.
velendil Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 Świetne, kawał roboty, gratulacje ! : ) Pozdrawiam !
marunioms Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 Super! też jestem pod wrażeniem. Bawiłem się ostatnio MD i mam pytanko - czy grubość materiału nadaje się bezpośrednio w MD (jak to zrobić?) czy po wyeksportowaniu np. do 3ds max?
mały królik Napisano 14 Kwiecień 2014 Autor Napisano 14 Kwiecień 2014 Dziękuję za miłe komentarze :) Pawlito, nawet się nie spodziewałam, że ktokolwiek będzie pametał tamten wątek, fajna niespodzianka! Pozwolę sobie odpowiedzieć na obydwa pytania łącznie, bo jedno wiąże się z drugim. W MD jest parametr "thickness - simulation" we właściwościach materiału, który odpowiada za grubość materiału jaka będzie symulowana (możemy mieć podgląd owej grubości wciskając alt+1 i ustawiając tę sama wartość dla "thickness - rendering"). Jeśli chcemy mieć bardzo przylegające, cienkie ubranie najlepiej sprawdzi się thickness 1mm, ponieżej tej wartości istnieje spora szansa, że symulacja będzie się już kaszanić. Póki co MD nie eksportuje grubości, ale można potem na taki model wrzucić np. shella w maxie o tej samej wartości i efekt będzie ten sam, należy tylko pamiętać żeby wybrać opcję shella inner, nie outer ;) Niezależnie od grubości materiału, pozostaje jeszcze kwestia przylegania. Nie ważne czy materiał będzie miał 1mm czy 5mm grubości, jeżeli chcemy aby przylegał ściśle do ciała to już tylko 2 kliknięcia - klikamy prawym przyciskiem myszy na avatarze -> avatar properties -> skin offset ustawiamy na 0. Mam nadzieję, że wyjaśnienia są jasne :)
Pawlito Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 Podziękował :) Właściwie ten Twój wątek jest z 2011 roku. Ale muszę dopytać o technikę bo md ma specyficzny styl tworzenia ubrań. Czy istnieje możliwość stworzenia pończoch i innych rzeczy bez szwów, bo z mojego doświadczenia wiem że w md robi się ubrania z szablonów które są zszywane, a czy można zrobić ubranie które szwów nie ma?
marunioms Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 Dzięki za wyjaśnienia. Zdradź jeszcze czy po nadaniu grubości (shell) dajesz jeszcze Turbosmooth? Ile takie ubranko ma polygonów? - czy ewentualnie jeszcze redukujesz jakoś ich liczbę?
mały królik Napisano 15 Kwiecień 2014 Autor Napisano 15 Kwiecień 2014 Pawlito, zależy co rozumiesz pod pojęciem szwów... bo jakieś szwy muszą być żeby to rozłożyć na uvce, możesz natomiast w MD ustawić fold strength na 0 i wtedy szwy nie powinny w ogole zarysowywać się na modelu, poza tym w najnowszej wersji MD możesz symulować tez zaimportowane modele, ale nie wiem jak to działa, bo się tym jeszcze nie bawiłam. marunioms, okazuje się, że w najnowszej wersji jest możliwości exportu z grubością ;) zdarzało mi się dawać turbosmootha, ale przy hi-resach lepsze efekty daje delikatne wygładzenie mesha np. w zbrushu, a potem decymacja.
Rekomendowane odpowiedzi