Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

chciałabym podzielić się efektem mojej pracy, już jakiś czas temu miałam okazję wykonać kolekcję ubrań dla włoskiego producenta mebli do katalogu z szafami. Oprócz renderów załączam również parę gołych screenów.

 

Textury, rendery oraz cała reszta w wykonaniu ORYGINE Studio, Mirko Caccaro.

 

Ciuchy dziergane w Marvelous Designer.

 

Pozdrawiam

 

 

27560e9815ce49e1993e5fd564853f3e.jpg

 

 

e15931aed4584a5c81b3465d73d97068.jpg

 

 

c0b0a8081c284266903cae71c285530e.jpg

 

 

4c21649197a7448cbf62d00c5634cc10.jpg

 

 

fc00f9aee4634747b80aedfcd2e80148.jpg

 

 

c6dafd5268e84b3cb3277c1fc83d6dbd.jpg

 

 

99e45fda66c2405683c4c1d1b90b3cd3.jpg

 

 

6287b34dc4614da2b2ace93e25087506.jpg

 

 

81f0d8ef06af4e79a829e48b92388b84.jpg

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Cześć. Pamiętam Twój wątek z ubraniami z bodajże 2012 roku, który spodobał mi się na tyle że dodałem do "ulubionych" żeby mieć je jako refki. I zacząłem coś majstrować w MD, zrobiłem część garderoby do jednej, jedynej właściwie pracy której tematem był człowiek. Odpuściłem sobie później postaci bo tamta praca średnio mi wyszła, ale wciąż jedna rzecz mnie ciekawi. Czy jest mozliwość aby w MD wykonać ubrania przylegajace ciasno do ciała takie jak np. legginsy, pończochy, bielizna? Tamta postać (jeśli by Cię to interesowało)miała na sobie właśnie pończochy lecz musiałem je wykonać teksturą bo nie miałem pomysłu na zrobienie ich w md. Prace naprawdę inspirujące.

Napisano

Super! też jestem pod wrażeniem.

Bawiłem się ostatnio MD i mam pytanko - czy grubość materiału nadaje się bezpośrednio w MD (jak to zrobić?) czy po wyeksportowaniu np. do 3ds max?

Napisano

Dziękuję za miłe komentarze :)

 

Pawlito, nawet się nie spodziewałam, że ktokolwiek będzie pametał tamten wątek, fajna niespodzianka!

 

Pozwolę sobie odpowiedzieć na obydwa pytania łącznie, bo jedno wiąże się z drugim. W MD jest parametr "thickness - simulation" we właściwościach materiału, który odpowiada za grubość materiału jaka będzie symulowana (możemy mieć podgląd owej grubości wciskając alt+1 i ustawiając tę sama wartość dla "thickness - rendering"). Jeśli chcemy mieć bardzo przylegające, cienkie ubranie najlepiej sprawdzi się thickness 1mm, ponieżej tej wartości istnieje spora szansa, że symulacja będzie się już kaszanić. Póki co MD nie eksportuje grubości, ale można potem na taki model wrzucić np. shella w maxie o tej samej wartości i efekt będzie ten sam, należy tylko pamiętać żeby wybrać opcję shella inner, nie outer ;)

 

Niezależnie od grubości materiału, pozostaje jeszcze kwestia przylegania. Nie ważne czy materiał będzie miał 1mm czy 5mm grubości, jeżeli chcemy aby przylegał ściśle do ciała to już tylko 2 kliknięcia - klikamy prawym przyciskiem myszy na avatarze -> avatar properties -> skin offset ustawiamy na 0.

 

Mam nadzieję, że wyjaśnienia są jasne :)

Napisano

Podziękował :) Właściwie ten Twój wątek jest z 2011 roku. Ale muszę dopytać o technikę bo md ma specyficzny styl tworzenia ubrań. Czy istnieje możliwość stworzenia pończoch i innych rzeczy bez szwów, bo z mojego doświadczenia wiem że w md robi się ubrania z szablonów które są zszywane, a czy można zrobić ubranie które szwów nie ma?

Napisano

Dzięki za wyjaśnienia.

Zdradź jeszcze czy po nadaniu grubości (shell) dajesz jeszcze Turbosmooth?

Ile takie ubranko ma polygonów? - czy ewentualnie jeszcze redukujesz jakoś ich liczbę?

Napisano

Pawlito, zależy co rozumiesz pod pojęciem szwów... bo jakieś szwy muszą być żeby to rozłożyć na uvce, możesz natomiast w MD ustawić fold strength na 0 i wtedy szwy nie powinny w ogole zarysowywać się na modelu, poza tym w najnowszej wersji MD możesz symulować tez zaimportowane modele, ale nie wiem jak to działa, bo się tym jeszcze nie bawiłam.

 

marunioms, okazuje się, że w najnowszej wersji jest możliwości exportu z grubością ;) zdarzało mi się dawać turbosmootha, ale przy hi-resach lepsze efekty daje delikatne wygładzenie mesha np. w zbrushu, a potem decymacja.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności