Napisano 16 Kwiecień 201410 l 3ds max 2015 jest już oficjalnie dostępne. Osoby z aktywną subskrypcją mogą pobrać nową wersję. Pojawiła się również do pobrania wersja trial programu. Pełna treść: 3ds max 2015 - wersja trial
Napisano 16 Kwiecień 201410 l Wchodze do PFlow a tam zaskoczenie! - Zmienione zostaly ikonki edytora! Łał!;) Zostaje przy 2014:)
Napisano 16 Kwiecień 201410 l Damn - mi ciagle udaje sie przekonac szefa zeby nie update-owal max, wiec ciagle na 2012 jade i sie ciesze.... Ale chyba nie dlugo bede musial sie przesiasc..... juz sie boje:)
Napisano 16 Kwiecień 201410 l Nie ma się czego bać, 2013 z service packami działa lepiej niż 2012. Poza tym wzrost wydajności z wersji na wersję: http://youtu.be/IBSBzihT6Jw Z 2015 z całą pewnością trzeba poczekać na SP, to już tradycja.
Napisano 16 Kwiecień 201410 l Nie mówiąc o pluginach:) Ciekawe przy której wersji wyprzedzą rok o dwa.
Napisano 16 Kwiecień 201410 l Jeszcze Vray pod Maxa 2015 nie ma więc nie ma co się rzucać. 2014 dział świetnie oby tak było z 2015...
Napisano 16 Kwiecień 201410 l Edukacyjną wersję też już można pobrać, co mnie zaskoczyło, bo wcześniej to parę miesięcy od premiery trzeba było czekać. *********************** Ogólnie, gdy zaczynałem pracę z Maxem od 2010, to z roku na rok jest coraz lepiej (jeżeli chodzi o wydajność, chociaż opieram się czysto na subiektywnym własnym odczuciu). Właściwie jest to potwierdzone testami. Ale co mnie martwi, zresztą jak każdego z Was, to co z przyszłością tego programu. Przepraszam, że znów wałkuję ten temat, ale nie daje mi on spokoju. Z tego co rozumiem, projekt Excalibur to miała być pewna reorganizacja Maxa, a skończyło się na ulepszonym viewporcie. Wydaje mi się, i pewnie każdy kto posiada ten program, że powinna nastąpić realna reorganizacja programu - nie koniecznie przepisanie całego programu od nowa, ale dostosowanie interfejsu i narzędzi. Na razie Max jest w pewnym stanie stagnacji. Wg mnie Max jest bardzo dobrym programem do grafiki 3D, ale może być jeszcze lepszym. Szczególnie, że jest dwa razy droższy od Modo, a Blender darmowy (chociaż nie można zastąpić w pełni Maxa tymi dwoma programami, ale jednak w większości podstawowych czynnościach to jednak wielu wybiera alternatywę, szczególnie, że obecnie praca grafika to połączenie Zbrusha i programu z podstawowymi funkcjami modelowania). Zresztą, już dawno są wish listy, które wskazują braki w maxie: http://www.neilblevins.com/cg_tools/wishlist/wishlist_max.htm (jeżeli ktoś zapyta się, co jeszcze wymagam (jeżeli chodzi np. o działanie narzędzi, i interfejs), to zapraszam do m.in. do prezentacji konkurencji)) Moje spostrzeżenia: - bardzo słabe narzędzie do skinowania (oczywiście chodzi mi o modyfikator Skin) - lekko przestarzały, i mało wydajny moduł do unwrappingu - parę braków w manipulowaniu siatką i obiektami (chodzi mi o brak niektórych funkcji które posiada np. Action Centers w modo) - viewport mógłby być znacznie wydajniejszy;) - narzędzia do rzeźbienia i malowania raczej jako ciekawostka, bo samo użycie tych narzędzi jest niewygodne - mental ray chyba ostatnio zaktualizowany w 2011 i duże braki w porównaniu do vraya (szczególnie chodzi mi o organizację, która jest o niebo lepsza w vrayu) Cześć tych braków można zastąpić pluginami, no ale ileż można dokładać pieniędzy... Cóż, jedyne informacje jakie znalazłem, tylko to, że Tom Hudson został zatrudniony przez Autodesk, i znów pracuje nad Maxem. I jeżeli dobrze zrozumiałem, będzie pracował nad "kilkoma pluginami, które w wolnym czasie tworzy, i chciałby je dołączyć do Maxa". Były pracownik Autodesku, Stefan Didak, twierdzi że Max nie ma przyszłości, i nic z nim nie zrobią, a tak się wyraża o samej firmie: "Autodesk, the metastasizing cancer of the 3D world". Moje pytanie jest następujące, co planuje Autodesk? Czy będzie to decyzja, która zapadnie w każdej chwili, bez uprzedzenia? Coś jak z XSI albo jak z Unrealem 4 (żadnych informacji, nic, a tu nagle hops, od razu dają kod źródłowy:D ). Czyli bez zapowiedzi, koniec z Maxem i przerzut na Mayę, lub nowy soft pod tą samą marką, lub całkowicie zmieniony Max? (swoją drogą mogli by zmienić nazwę z 3ds max na zwykłe, proste - Max;) Albo są może jakieś kolejne imprezy branżowe, na których można spodziewać się jakiś decyzji i informacji? Ogólnie nie twierdzę, że jest jakiś dramat z Maxem - no ale mimo wszystko pewne większe zmiany ten program musi otrzymać. I proszę wziąć poprawkę na mój tekst, z powodu tego, że jestem mało doświadczonym użytkownikiem, bez większego dorobku.
Napisano 17 Kwiecień 201410 l @ rozpruwacz radzę się pospieszyć bo z tego co wiem to od tego miesiąca już nie można "apdejtować" - tylko subskrypcja
Napisano 17 Kwiecień 201410 l - mental ray chyba ostatnio zaktualizowany w 2011 i duże braki w porównaniu do vraya (szczególnie chodzi mi o organizację, która jest o niebo lepsza w vrayu) MR jest updejtowany co rok przynajmniej do Mayki oO
Napisano 17 Kwiecień 201410 l MR jest updejtowany co rok przynajmniej do Mayki oO Tzn. chodziło mi o jakieś większe zmiany w mentalu od kilku numerków, wystarczy porównać obsługę, interfejs itd. do vraya albo corony. A w wersji maxa 2011 dodano Slate material editor, a to nie jest sama ingerencja w mentalu, także pomyłka z tą aktualizacją. Ostatnia dużo aktualizacja to była w maxie 9, gdy dodano mia_material;) (no dobra, jeszcze w 2015 dodali do mentala progresive rendering w active shade) Po prostu uważam, że Autodesk troszkę opierdziela się, w porównaniu do konkurencji.
Napisano 17 Kwiecień 201410 l W nowej wersji do mayki: -nowy IBL -nowe shadery(MILA na MDLu) -shadery do bifrosta i xgena -AO na gpu -GI a gpu -ptex -jakieś rzeczy z progresywnym renderingiem, które lepiej dopracowane są niby pod maxa -support dla opensubdivs http://blog.mentalray.com/ akurat ten updejt mentala jest naprawdę spory szkoda tylko, że jest mało konkretnych informacji do MILA shaders
Napisano 17 Kwiecień 201410 l Tylko co, dla osob ktore nie uzywaja MR? Troszke za malo jak na tak duza firme, i tak duzy produkt.
Napisano 17 Kwiecień 201410 l Nie no ja tylko bronię Mentala, updejt samego Maxa to żenada. To Si 2015 dostało więcej jakiś małych usprawnień...
Napisano 24 Kwiecień 201410 l Ja używam Maxa od wersji 1.2 i zauwazam spadek wydajnosci haha :D nie no postęp jest
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto