Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 9,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wchodze do PFlow a tam zaskoczenie! - Zmienione zostaly ikonki edytora! Łał!;)

Zostaje przy 2014:)

Napisano

Damn - mi ciagle udaje sie przekonac szefa zeby nie update-owal max, wiec ciagle na 2012 jade i sie ciesze.... Ale chyba nie dlugo bede musial sie przesiasc..... juz sie boje:)

Napisano

Nie ma się czego bać, 2013 z service packami działa lepiej niż 2012. Poza tym wzrost wydajności z wersji na wersję:

 

http://youtu.be/IBSBzihT6Jw

 

 

Z 2015 z całą pewnością trzeba poczekać na SP, to już tradycja.

Napisano

Nie mówiąc o pluginach:)

 

Ciekawe przy której wersji wyprzedzą rok o dwa.

Napisano

Jeszcze Vray pod Maxa 2015 nie ma więc nie ma co się rzucać.

2014 dział świetnie oby tak było z 2015...

Napisano

Edukacyjną wersję też już można pobrać, co mnie zaskoczyło, bo wcześniej to parę miesięcy od premiery trzeba było czekać.

 

***********************

 

Ogólnie, gdy zaczynałem pracę z Maxem od 2010, to z roku na rok jest coraz lepiej (jeżeli chodzi o wydajność, chociaż opieram się czysto na subiektywnym własnym odczuciu). Właściwie jest to potwierdzone testami. Ale co mnie martwi, zresztą jak każdego z Was, to co z przyszłością tego programu.

 

Przepraszam, że znów wałkuję ten temat, ale nie daje mi on spokoju. Z tego co rozumiem, projekt Excalibur to miała być pewna reorganizacja Maxa, a skończyło się na ulepszonym viewporcie. Wydaje mi się, i pewnie każdy kto posiada ten program, że powinna nastąpić realna reorganizacja programu - nie koniecznie przepisanie całego programu od nowa, ale dostosowanie interfejsu i narzędzi. Na razie Max jest w pewnym stanie stagnacji. Wg mnie Max jest bardzo dobrym programem do grafiki 3D, ale może być jeszcze lepszym. Szczególnie, że jest dwa razy droższy od Modo, a Blender darmowy (chociaż nie można zastąpić w pełni Maxa tymi dwoma programami, ale jednak w większości podstawowych czynnościach to jednak wielu wybiera alternatywę, szczególnie, że obecnie praca grafika to połączenie Zbrusha i programu z podstawowymi funkcjami modelowania). Zresztą, już dawno są wish listy, które wskazują braki w maxie:

 

http://www.neilblevins.com/cg_tools/wishlist/wishlist_max.htm

 

(jeżeli ktoś zapyta się, co jeszcze wymagam (jeżeli chodzi np. o działanie narzędzi, i interfejs), to zapraszam do m.in. do prezentacji konkurencji))

 

Moje spostrzeżenia:

- bardzo słabe narzędzie do skinowania (oczywiście chodzi mi o modyfikator Skin)

- lekko przestarzały, i mało wydajny moduł do unwrappingu

- parę braków w manipulowaniu siatką i obiektami (chodzi mi o brak niektórych funkcji które posiada np. Action Centers w modo)

- viewport mógłby być znacznie wydajniejszy;)

- narzędzia do rzeźbienia i malowania raczej jako ciekawostka, bo samo użycie tych narzędzi jest niewygodne

- mental ray chyba ostatnio zaktualizowany w 2011 i duże braki w porównaniu do vraya (szczególnie chodzi mi o organizację, która jest o niebo lepsza w vrayu)

 

Cześć tych braków można zastąpić pluginami, no ale ileż można dokładać pieniędzy...

 

Cóż, jedyne informacje jakie znalazłem, tylko to, że Tom Hudson został zatrudniony przez Autodesk, i znów pracuje nad Maxem. I jeżeli dobrze zrozumiałem, będzie pracował nad "kilkoma pluginami, które w wolnym czasie tworzy, i chciałby je dołączyć do Maxa". Były pracownik Autodesku, Stefan Didak, twierdzi że Max nie ma przyszłości, i nic z nim nie zrobią, a tak się wyraża o samej firmie: "Autodesk, the metastasizing cancer of the 3D world".

 

Moje pytanie jest następujące, co planuje Autodesk? Czy będzie to decyzja, która zapadnie w każdej chwili, bez uprzedzenia? Coś jak z XSI albo jak z Unrealem 4 (żadnych informacji, nic, a tu nagle hops, od razu dają kod źródłowy:D ). Czyli bez zapowiedzi, koniec z Maxem i przerzut na Mayę, lub nowy soft pod tą samą marką, lub całkowicie zmieniony Max? (swoją drogą mogli by zmienić nazwę z 3ds max na zwykłe, proste - Max;) Albo są może jakieś kolejne imprezy branżowe, na których można spodziewać się jakiś decyzji i informacji?

 

Ogólnie nie twierdzę, że jest jakiś dramat z Maxem - no ale mimo wszystko pewne większe zmiany ten program musi otrzymać. I proszę wziąć poprawkę na mój tekst, z powodu tego, że jestem mało doświadczonym użytkownikiem, bez większego dorobku.

Napisano

@ rozpruwacz radzę się pospieszyć bo z tego co wiem to od tego miesiąca już nie można "apdejtować" - tylko subskrypcja

Napisano
- mental ray chyba ostatnio zaktualizowany w 2011 i duże braki w porównaniu do vraya (szczególnie chodzi mi o organizację, która jest o niebo lepsza w vrayu)

 

MR jest updejtowany co rok przynajmniej do Mayki oO

Napisano
MR jest updejtowany co rok przynajmniej do Mayki oO

 

Tzn. chodziło mi o jakieś większe zmiany w mentalu od kilku numerków, wystarczy porównać obsługę, interfejs itd. do vraya albo corony. A w wersji maxa 2011 dodano Slate material editor, a to nie jest sama ingerencja w mentalu, także pomyłka z tą aktualizacją. Ostatnia dużo aktualizacja to była w maxie 9, gdy dodano mia_material;) (no dobra, jeszcze w 2015 dodali do mentala progresive rendering w active shade)

 

 

Po prostu uważam, że Autodesk troszkę opierdziela się, w porównaniu do konkurencji.

Napisano

W nowej wersji do mayki:

-nowy IBL

-nowe shadery(MILA na MDLu)

-shadery do bifrosta i xgena

-AO na gpu

-GI a gpu

-ptex

-jakieś rzeczy z progresywnym renderingiem, które lepiej dopracowane są niby pod maxa

-support dla opensubdivs

 

http://blog.mentalray.com/ akurat ten updejt mentala jest naprawdę spory szkoda tylko, że jest mało konkretnych informacji do MILA shaders

Napisano

Tylko co, dla osob ktore nie uzywaja MR? Troszke za malo jak na tak duza firme, i tak duzy produkt.

Napisano

Nie no ja tylko bronię Mentala, updejt samego Maxa to żenada. To Si 2015 dostało więcej jakiś małych usprawnień...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności