Skocz do zawartości

Cloth, jak utworzyć klatki w ujemnym czasie?


lsebastian

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, czy jest możliwość utworzenia klatek od ujemnej wartości w czasie, w modyfikatorze cloth?

Otóż mam pewien obiekt którego animacja zaczyna się w od UJEMNEJ KLATKI i na ten obiekt naniosłem tkanine, teraz gdy prubuje zasymulować całość nic się nie dzieje aż do momentu gdy suwak czasowy dojdzie do 1 klatki, potem już jest wszytko dobrze . Próbowałem z różnymi opcjami "use target state" czy "truncate simulation" ... z drugą opcją udało się zasymulować poprawnie tkanine w ujemnym czasie, ale po utworzeniu klatek animacja stoi w miejscu dopiero od 1 klatki tkanina zaczyna sie poruszać.

 

Jeśli modyfikator ten niepotrafi tego, może jest jakiś plugin do maxa który problem rozwiąże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

W maxie w modyfikatorze Cloth w rolecie "simulation Parameters" (trzeba przewinąć w dół) jest parametr 'Start Frame' - to on decyduje od kiedy jest liczona symyulacja. Zrobiłem test - ustawiłem start frame na -50. Symulacja jest liczona od -50 i tak też jest poprawnie wyświetlana we viewporcie. Zero problemu. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dzieki bardzo za pomoc, obydwa rozwiazania działają.

 

Heh jak mogłem niezauważyć tego parametru , widziłem "End Frame" i brakowlao mi właśnie startu abył przecierz wyżej.

 

Wyprubowałem też sposób z reactorem cloth i wszystko działa w porzadku do momentu gdy obiekt na który opadł materiał zaczyna się przesówać. Materiał pozostaje w miescu a przesówa się tylko sam obiekt.

Może i to banalny problem ale nieznam sie dobrze na reaktorze.

 

No żeczywiscie problem okazał sie banalny, w "reactor -proporties" trzeba zaznaczyć "Unyielding" , opcja decyduje o tym czy object ma się poruszać.

 

A co do "truncate simulation" służy to do zasymulowania puzniejszych etapów w naszej animacji z pominięciem wybranych momentów. Należy wybrać kolejną klatkę od której symulacja ma zostać wznowiona i wcisnąć truncate simulation.

Edytowane przez lsebastian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności