Skocz do zawartości

Teksturowanie szkła - wieżowiec


Gość pem04

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pem04

Witam wszystkich na forum

Założyłem drugiego użytkownika przed chwilą, ponieważ z tamtego nie mam pojęcia czemu, nie mogę pisać postów.

Robiłem już kilka/kilkanaście scen w Maxie + V-ray'u, jednakże te programy wciąż mnie zaskakują. Tym razem postanowiłem zrobić wieżowiec (swoją aranżację) na podstawie tutoriala SKYSCRAPER kolegi Pawła Podwojewskiego, niesamowicie irytuje mnie oteksturowanie szkła - wykonałem dokładnie tak jak w jego tutorialu, natomiast u mnie szkło wygląda jak lustro. Gwoli ścisłości chodzi o to, żeby było transparentne (pod nim są tekstury z oknami) i jednocześnie odbijało światło na niebiesko. Próbowałem przestawiać różne parametry i wciąż nie udaje mi się uzyskać takiego efektu jakiego bym się spodziewał. Zwracam więc o pomoc i pozdrawiam

 

Budynek

 

3PlvbNW.jpg

 

Materiał

 

00HpWpa.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sprawdź czy masz dobrze odwrócone "normale". Często miałem ten sam problem, pomimo ustawienia przeźroczystości w maxie miałęm w 100% odbijającą powierzchnię zamiast ładnej szyby. Rozumiem, że szkło ma grubość ? Zaznacz cały obiekt i spójrz czy w trybie zaznaczania polygonów jasno czerwony kolor jest odwrócony w stronę kamery. Jeżeli będziesz miał ciemnoczerwony to po prostu kliknij funkcję "flip". Trochę to skomplikowanie napisałem ale nie mam dostepu do maxa teraz, jak nie zrozumiesz to wrzucę potem printscreena :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pem04

Witaj Tiger. Nie wiem co to są owe normalne, ale jeśli dobrze Cie rozumiem, polygony były dobrze obrócone - jaśniejszym czerwonym w stronę kamery, a ciemniejszym do środka. Na wszelki wypadek zaznaczyłem wszystkie szyby frontowej elewacji wieży, kliknąłem flip - tym samym obróciłem je do środka, i efekt lustra stał się jeszcze mocniejszy. Pytałem znajomych i nikt nie ma pomysłu co jest nie tak. Ustawienia są standardowe ew. takie jak w tutorialu. Załączam plik porównawczy

 

PS. Okna posiadają grubość około 2cm

 

Po lewej standard, a po prawej 'normale' na froncie wieży sflipowane (jeśli można to tak nazwać)

 

45PcZVd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy świecąca tekstura okien ma odpowiednią jasność? Jeśli wewnątrz budynku będzie ciemno, to będziesz miał właśnie taki lustrzany efekt, bo szyby będą odbijały dużo jaśniejsze otoczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pem04

Dziękuje za dotychczasowe odpowiedzi. Mam nadzieję że z Waszą pomocą uda mi się rozwiązać ten problem, co do tego co napisał kozioo, ja celowo dałem takie ciemne tekstury (jak w tutorialu) aby uzyskać efekt świecących świateł pod wieczór/w nocy.

 

Screen modelu:

 

05M0368.jpg

 

Natomiast po dodaniu światła uzyskuje nie do końca zadowalający efekt. Podkręcałem, regulowałem, ale to chyba wciąż nie tutaj tkwi problem

 

Tutaj z dużym planem o wysokiej mocy na frontowej elewacji pomiędzy rdzeniem a szkłem

 

gOQOo03.jpg

 

Zaciekawiło mnie to co napisał mirach, tylko jak pozbyć się na stałe HDRI ze sceny? odhaczyłem w enviroment i w enviroment render setup, tło zniknęło a odbicia dalej siedzą.

 

ZYfNY2C.jpg

 

PS. Ustawienia materiału szkła są takie jak podałem w pierwszym poście na screenie. Potrzeba więcej informacji? Jeśli tak to zrobię screena albo opiszę. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności