Gość pem04 Napisano 11 Maj 2014 Napisano 11 Maj 2014 Witam wszystkich na forum Założyłem drugiego użytkownika przed chwilą, ponieważ z tamtego nie mam pojęcia czemu, nie mogę pisać postów. Robiłem już kilka/kilkanaście scen w Maxie + V-ray'u, jednakże te programy wciąż mnie zaskakują. Tym razem postanowiłem zrobić wieżowiec (swoją aranżację) na podstawie tutoriala SKYSCRAPER kolegi Pawła Podwojewskiego, niesamowicie irytuje mnie oteksturowanie szkła - wykonałem dokładnie tak jak w jego tutorialu, natomiast u mnie szkło wygląda jak lustro. Gwoli ścisłości chodzi o to, żeby było transparentne (pod nim są tekstury z oknami) i jednocześnie odbijało światło na niebiesko. Próbowałem przestawiać różne parametry i wciąż nie udaje mi się uzyskać takiego efektu jakiego bym się spodziewał. Zwracam więc o pomoc i pozdrawiam Budynek Materiał
tiger250 Napisano 12 Maj 2014 Napisano 12 Maj 2014 Sprawdź czy masz dobrze odwrócone "normale". Często miałem ten sam problem, pomimo ustawienia przeźroczystości w maxie miałęm w 100% odbijającą powierzchnię zamiast ładnej szyby. Rozumiem, że szkło ma grubość ? Zaznacz cały obiekt i spójrz czy w trybie zaznaczania polygonów jasno czerwony kolor jest odwrócony w stronę kamery. Jeżeli będziesz miał ciemnoczerwony to po prostu kliknij funkcję "flip". Trochę to skomplikowanie napisałem ale nie mam dostepu do maxa teraz, jak nie zrozumiesz to wrzucę potem printscreena :)
Gość pem04 Napisano 12 Maj 2014 Napisano 12 Maj 2014 Witaj Tiger. Nie wiem co to są owe normalne, ale jeśli dobrze Cie rozumiem, polygony były dobrze obrócone - jaśniejszym czerwonym w stronę kamery, a ciemniejszym do środka. Na wszelki wypadek zaznaczyłem wszystkie szyby frontowej elewacji wieży, kliknąłem flip - tym samym obróciłem je do środka, i efekt lustra stał się jeszcze mocniejszy. Pytałem znajomych i nikt nie ma pomysłu co jest nie tak. Ustawienia są standardowe ew. takie jak w tutorialu. Załączam plik porównawczy PS. Okna posiadają grubość około 2cm Po lewej standard, a po prawej 'normale' na froncie wieży sflipowane (jeśli można to tak nazwać)
kozioo Napisano 12 Maj 2014 Napisano 12 Maj 2014 Czy świecąca tekstura okien ma odpowiednią jasność? Jeśli wewnątrz budynku będzie ciemno, to będziesz miał właśnie taki lustrzany efekt, bo szyby będą odbijały dużo jaśniejsze otoczenie.
tiger250 Napisano 12 Maj 2014 Napisano 12 Maj 2014 Pokaż ustawienia swojego materiału szkła i zrób tak jak mówi Kozioo, wsadź do środka jakieś światła i podkręć ich moc żeby zobaczyć czy cokolwiek bezie widać.
mirach Napisano 12 Maj 2014 Napisano 12 Maj 2014 Textura w tle jest wlozona jako Enviroment - Screen dlatego masz takie "lustro"
Gość pem04 Napisano 12 Maj 2014 Napisano 12 Maj 2014 Dziękuje za dotychczasowe odpowiedzi. Mam nadzieję że z Waszą pomocą uda mi się rozwiązać ten problem, co do tego co napisał kozioo, ja celowo dałem takie ciemne tekstury (jak w tutorialu) aby uzyskać efekt świecących świateł pod wieczór/w nocy. Screen modelu: Natomiast po dodaniu światła uzyskuje nie do końca zadowalający efekt. Podkręcałem, regulowałem, ale to chyba wciąż nie tutaj tkwi problem Tutaj z dużym planem o wysokiej mocy na frontowej elewacji pomiędzy rdzeniem a szkłem Zaciekawiło mnie to co napisał mirach, tylko jak pozbyć się na stałe HDRI ze sceny? odhaczyłem w enviroment i w enviroment render setup, tło zniknęło a odbicia dalej siedzą. PS. Ustawienia materiału szkła są takie jak podałem w pierwszym poście na screenie. Potrzeba więcej informacji? Jeśli tak to zrobię screena albo opiszę. Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się