Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Hej mam do was pytanie, chcę stworzyć wisiorek w kształcie kostki gitarowej z wyciętym logiem w środku. Zasadniczo udało mi się ale mam wrażenie, że robię to na około :-) . Tworzę bryłę o pożądanym kształcie tworzę też bryłę w kształcie logo i wycinam (boolean) i wszystko jest porządku do czasu aż chcę żeby model był gładki i obły. Próbuje na dwa sposoby albo turbosmooth albo nurbsy ale za każdym razem ściąga model do środka tak że z wyciętego loga robią się krzaki. Drugi sposób - robię bryłę o pożądanym kształcie na to narzucam modyfikator i dopiero potem wycinam logo no ale tu oczywiście nie działa boolean ani proboolean :-) ostatecznie poradziłem sobie tak że zrobiłem bryłę wyciąłem cutem wzdłuż splinu kształt i usunąłem poligony (to jest własnie ta droga na około). Macie jakieś cenne rady jak zrobić to normalnie bez całego tego cyrku? Dzięki za pomoc :-)

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 689
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Inaczej się nie da za bardzo ;) Wybór to albo mocno zagęszczony już model i na to boolean albo wycięcie splinem. 3 wybór to całkiem możliwe, że działający w takim przypadku MeshFusion z Modo.

Napisano

A nie możesz po prostu zrobić boxa, dodać mu kilka spline'ów i porozciągać? A co do wciągania środka to dlatego, że zapewne na środku nie masz żadnych splinów tylko jeden płaski plane. Musisz połączyć ze sobą linie i wtedy dawać turbosmootha.

Napisano

Dzięki za wskazówki :-) @GreenScreen niestety w zamyśle nie może być płaskiego plane poniewasz wisiorek jest minimalnie ale jednak obły. Jak tylko będę przy komputerze na którym pracuję to wam wyśle o co chodzi. Dodam też, że niestety nie mogę za bardzo oszukiwać wizualnie bo model ma trafić do druku 3D także musi być zrobione dokładnie tak jak będzie wyglądało w rzeczywistości.

Napisano

Jeżeli zależy Ci na jak najlepszej jakości modelu wspomniana przez Ciebie droga na około jest najbliższa słusznej drodze.

Jeśli nie jesteś jeszcze tak obeznany z subdivision modeling aby stworzyć od razu siatkę z wyciętym logiem, najwygodniej jest zbudować prostą podstawę modelu pod turbosmooth/meshsmooth, dodać modyfikator z jedną lub dwiema interracjami aby uzyskać pożądaną bazę i nie za gęstą siatkę. Wyciąć kształt mając w zamyśle późniejsze ponowne wygładzinie ts/ms, pilnować aby poligony miały 3 lub 4 krawędzie, dodać dodatkowe krawędzie, zachować proporcje zbliżone do kwadratu itd. Oczywiście techniki przygotowania siatki pod smooth trzeba się nauczyć praktykując. Z każdym kolejnym modelem będzie coraz lepsza.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.