neriust Napisano 4 Czerwiec 2014 Napisano 4 Czerwiec 2014 Witam, mam pewien problem, z którym sam nie mogę sobie poradzić już dłuższy czas. Potrzebuję stworzyć teksturę na bazie mapy PNG w taki sposób aby to co jest przezroczyste lub półprzeźroczyste (np gradient) zachowywało się tak samo w maksie. Teraz mam tak, że wszystko to co jest przezroczyste w poglądzie i programach 2D w maksie renderuje się jako białe. Renderuję w mental ray i z reguły tworzę swoje materiały na bazie arch & design. Załączam też plik PNG, widok z PS oraz nieudolny render z maxa. Bardzo proszę o pomoc.
GreenScreen Napisano 5 Czerwiec 2014 Napisano 5 Czerwiec 2014 Musisz stworzyć mapę opacity. W photoshopie to co chcesz mieć niewidoczne zamień na czarny kolor, a to co chcesz, żeby zostało zamień na biały. W maxie wrzuć swoją texture tak jak to robiłeś, ale teraz opacity mapę dodaj w miejsce przeźroczystości. Tam gdzie masz przeźroczystość do ustawiania to obok masz guzik i wybierz bit map i znajdź swoją opacity map. Poza tym: http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-DA60809C-7486-47BC-818B-61716CD3AE1E.htm,topicNumber=d30e393173
neriust Napisano 6 Czerwiec 2014 Autor Napisano 6 Czerwiec 2014 Ten sposób działa, dziękuję. Mam jednak wątpliwości czy nie istnieje jakaś inna prostsza metoda? Przerabianie wszystkich grafik od nowa jest trochę problematyczne, a w innych programach renderujących w takim wypadku zmieniałem coś w ustawieniach alfa-cośtam i się zmieniało bez problemu.
Pawlito Napisano 6 Czerwiec 2014 Napisano 6 Czerwiec 2014 Kanał alfa przechowuje informacje o przeźryczostości i softy 2d to respektują. W 3d maxie wymyślili że każdą cechę materiału (przeźroczystość, bump, reflektywność itd.) definiujesz oddzielną mapą, chyba innej możliwości nia ma.
neriust Napisano 6 Czerwiec 2014 Autor Napisano 6 Czerwiec 2014 Właściwie nie jest to jeszcze efekt w pełni zadowalający, nie wiem co robię źle. Załączam negatyw który dorobiłem do poprzedniej tekstury i render po nałożeniu tego na opacity. Jak widać pojawiają się biały kolor, który jest bardzo niepożądany.
stormwind Napisano 6 Czerwiec 2014 Napisano 6 Czerwiec 2014 (edytowane) Nie musisz tworzyć oddzielnej mapy. Wrzuć tego PNG do slotu Opacity materiału, w opcjach textury w zakładce Bitmap Perameters z panelu Mono Chanel Output wybierz Alpha. Wtedy wartości dla opacity brane są z kanału alpha pliku png. Edit: Biały kolor w gradiencie to raczej błąd w tworzeniu mapy. Gradient powinien być od czerwonego pełnego do czerwonego przezroczystego. Edytowane 6 Czerwiec 2014 przez stormwind
neriust Napisano 6 Czerwiec 2014 Autor Napisano 6 Czerwiec 2014 Stormwind, wielkie dzięki, to prostsza metoda (bez konieczności dodatkowego obrabiania w PS). Dodatkowo efekt jest lepszy niż przy własnoręcznie tworzonej mapie opacity. Jednak trochę białego jeszcze pozostaje, powiedzmy, że na moje aktualne potrzeby (docelowo tekstura będzie na jasnym tle) takie coś wystarczy, ale może wiecie jak zrobić to jeszcze lepiej, tak na przyszłość.
stormwind Napisano 6 Czerwiec 2014 Napisano 6 Czerwiec 2014 Jedna kwestia to gradient, wspomniałem w edytowanym poście: Gradient powinien być od czerwonego pełnego do czerwonego przezroczystego. Druga to optymizacja krawędzi przezroczystości, tu się nie wypowiem bo za mało wiem, poszukaj w necie lub zapytaj kogoś od grafiki 2d.
neriust Napisano 7 Czerwiec 2014 Autor Napisano 7 Czerwiec 2014 Cały czas mówiliśmy o materiale typu standard, czy znacie może możliwość stworzenia tego efektu również w materiale arch&design? Bardzo proszę o pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się