mrys Napisano 4 Lipiec 2014 Napisano 4 Lipiec 2014 (edytowane) Model robiony w tzw. "freetimie", czyli powoli i nieregularnie. Jako że Nostromo natrafił na pewien dylemat interpretacyjny, który jest w trakcie analiz zacząłem prace nad kolejnym pojazdem z uniwersum Obcego, czyli Prometeuszem z Prometeusza :) FIlm jest jaki jest, ale wizualnie to cymesik a statek mię ujął od pierwszego wejrzenia. Co ciekawe znalezienie źródeł do Prometheusa jest znacznie łatwiejsze niż do Nostromo, więc i kwestii interpretacyjnych znacznie mniej do rozstrzygnięcia. Skarbnicą jest strona http://www.benprocter.com/prometheus - człowieka, który stworzył model do filmu oraz blog http://steveburg.blogspot.com/2012/06/prometheus-concept-art-ii.html - człowieka, który stworzył koncepcje statku. Jednak dla mnie być może najważniejszym źródłem jest strona Russela Tawna http://digitawn.co.uk/ . Człowiek ten wymodelował sobie Prometheusa i rozgryzł większość kwestii geometrycznych. Niestety jego model ma tez bardzo dużo przekłamań - część wynikających z oparcia się o szkice projektowe (różniące się od ostatecznego kształtu modelu w filmie) a część z (być może) przeoczenia, o co łatwo w ogromie całości. Spora cześć mało widocznych elementów została wręcz przezeń wymyślona. W moim przypadku wygląda to tak, ze model Tawna (rendery z sekcji wip) stanowi podstawę dla geometrii - proporcji, rozmieszczenia detali itp. Jest to następnie weryfikowane w oparciu o zrzuty ekranu z filmu, które stanowią o ostatecznym kształcie danego elementu. Kilka elementów mojego modelu uległo kilkakrotnie zmianie, na skutek analizy kadrów z filmu. Projekt koncepcyjny i ostateczny kształt na ekranie nieco się różnią i muszę wybierać, który ma mieć pierwszeństwo. Co gorsza elementy statku wykonane jako makiety do zbliżeń tez się różnią nieco od modelu ogólnego użytego w trakcie przygotowywania efektów specjalnych. Odtworzenie dokładnej geometrii żeby to jeszcze działało mechanicznie na bazie zrzutów ekranu z filmu jest skrajnie trudne, więc raczej wielkiej walki tam nie będę toczył. Pełna historia powstawania modelu tutaj: http://www.8thpassenger.airart3d.com/?page_id=273 Edytowane 4 Lipiec 2014 przez mrys
kliment woroszyłow Napisano 4 Lipiec 2014 Napisano 4 Lipiec 2014 Wiedziałem że kiedyś dłubałeś statek z obcego ale myślałem że to przypadek odosobniony w swojej odmienności...widzę jednak że to coś poważniejszego jest....znaczy to zainteresowanie SF....słowem zaskoczyłeś mnie ciut... Podoba się :)
2013 Napisano 4 Lipiec 2014 Napisano 4 Lipiec 2014 Cudowne! Pięknie to wygląda, musiałeś poświecić na ten model wiele czasu!
mrys Napisano 5 Styczeń 2015 Autor Napisano 5 Styczeń 2015 Idzie jak krew z nosa, ale to w końcu model "freetime". Zatem jak mi się uda wygospodarować na niego pół godziny dziennie to jestem szczęśliwy :) Materiały zupełnie prowizoryczne jako i teksturowanie ot dla sprawdzenia kilku rzeczy.
MichalJaroszewicz Napisano 5 Styczeń 2015 Napisano 5 Styczeń 2015 Coś pięknego, sam jestem wielkim fanem filmu Prometeusz, bo pomimo słabej fabuły, cała reszta, a w szczególności zdjęcia są fenomenalne. Podziwiam ludzi, którzy dłubią takie rzeczy bez posiadania dokładnych planów, mnóstwo czasu poświęca się na dojście co czym jest i gdzie to biegnie dalej ;)
mrys Napisano 12 Styczeń 2016 Autor Napisano 12 Styczeń 2016 Jeszcze nie umarło :) Projekt nadal żyje, chociaż wolno bardzo. Ale jest parę nowości. Jedna z anten w trakcie podnoszenia Mały film prezentujący zanimowany silnik w trakcie procedury lądowania. Chodziło mi o pokazanie ruchu elementów silnika a nie idealne odwzorowanie lądowania, więc za pewną toporność przepraszam :) I w miarę aktualne rendery robocze:
Sebazx6r Napisano 12 Styczeń 2016 Napisano 12 Styczeń 2016 Ogram pracy i cierpliwosci. Jednymi slowy WOW.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się