Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Model robiony w tzw. "freetimie", czyli powoli i nieregularnie. Jako że Nostromo natrafił na pewien dylemat interpretacyjny, który jest w trakcie analiz zacząłem prace nad kolejnym pojazdem z uniwersum Obcego, czyli Prometeuszem z Prometeusza :) FIlm jest jaki jest, ale wizualnie to cymesik a statek mię ujął od pierwszego wejrzenia. Co ciekawe znalezienie źródeł do Prometheusa jest znacznie łatwiejsze niż do Nostromo, więc i kwestii interpretacyjnych znacznie mniej do rozstrzygnięcia. Skarbnicą jest strona http://www.benprocter.com/prometheus - człowieka, który stworzył model do filmu oraz blog http://steveburg.blogspot.com/2012/06/prometheus-concept-art-ii.html - człowieka, który stworzył koncepcje statku.

 

 

Jednak dla mnie być może najważniejszym źródłem jest strona Russela Tawna http://digitawn.co.uk/ . Człowiek ten wymodelował sobie Prometheusa i rozgryzł większość kwestii geometrycznych. Niestety jego model ma tez bardzo dużo przekłamań - część wynikających z oparcia się o szkice projektowe (różniące się od ostatecznego kształtu modelu w filmie) a część z (być może) przeoczenia, o co łatwo w ogromie całości. Spora cześć mało widocznych elementów została wręcz przezeń wymyślona.

 

 

W moim przypadku wygląda to tak, ze model Tawna (rendery z sekcji wip) stanowi podstawę dla geometrii - proporcji, rozmieszczenia detali itp. Jest to następnie weryfikowane w oparciu o zrzuty ekranu z filmu, które stanowią o ostatecznym kształcie danego elementu.

 

 

Kilka elementów mojego modelu uległo kilkakrotnie zmianie, na skutek analizy kadrów z filmu. Projekt koncepcyjny i ostateczny kształt na ekranie nieco się różnią i muszę wybierać, który ma mieć pierwszeństwo. Co gorsza elementy statku wykonane jako makiety do zbliżeń tez się różnią nieco od modelu ogólnego użytego w trakcie przygotowywania efektów specjalnych. Odtworzenie dokładnej geometrii żeby to jeszcze działało mechanicznie na bazie zrzutów ekranu z filmu jest skrajnie trudne, więc raczej wielkiej walki tam nie będę toczył.

 

Pełna historia powstawania modelu tutaj: http://www.8thpassenger.airart3d.com/?page_id=273

 

 

Prom_001_wip_small.jpg

prom_002_wip_small.jpg

prom_025_small.jpg

engine_640.jpg

ION_test2_small.jpg

full_003_small.jpg

Edytowane przez mrys

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 6,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wiedziałem że kiedyś dłubałeś statek z obcego ale myślałem że to przypadek odosobniony w swojej odmienności...widzę jednak że to coś poważniejszego jest....znaczy to zainteresowanie SF....słowem zaskoczyłeś mnie ciut... Podoba się :)

Napisano

Cudowne!

Pięknie to wygląda, musiałeś poświecić na ten model wiele czasu!

Napisano
  • Autor

Idzie jak krew z nosa, ale to w końcu model "freetime". Zatem jak mi się uda wygospodarować na niego pół godziny dziennie to jestem szczęśliwy :)

 

Materiały zupełnie prowizoryczne jako i teksturowanie ot dla sprawdzenia kilku rzeczy.

 

Test_2015_008.jpg

 

test_2015_009.jpg

 

test_2015_010.jpg

 

test_2015_011.jpg

Napisano

Coś pięknego, sam jestem wielkim fanem filmu Prometeusz, bo pomimo słabej fabuły, cała reszta, a w szczególności zdjęcia są fenomenalne. Podziwiam ludzi, którzy dłubią takie rzeczy bez posiadania dokładnych planów, mnóstwo czasu poświęca się na dojście co czym jest i gdzie to biegnie dalej ;)

Napisano
  • Autor

Jeszcze nie umarło :)

 

Projekt nadal żyje, chociaż wolno bardzo. Ale jest parę nowości.

 

Jedna z anten w trakcie podnoszenia

 

 

Mały film prezentujący zanimowany silnik w trakcie procedury lądowania. Chodziło mi o pokazanie ruchu elementów silnika a nie idealne odwzorowanie lądowania, więc za pewną toporność przepraszam :)

 

 

I w miarę aktualne rendery robocze:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności