Napisano 4 Lipiec 201410 l Model robiony w tzw. "freetimie", czyli powoli i nieregularnie. Jako że Nostromo natrafił na pewien dylemat interpretacyjny, który jest w trakcie analiz zacząłem prace nad kolejnym pojazdem z uniwersum Obcego, czyli Prometeuszem z Prometeusza :) FIlm jest jaki jest, ale wizualnie to cymesik a statek mię ujął od pierwszego wejrzenia. Co ciekawe znalezienie źródeł do Prometheusa jest znacznie łatwiejsze niż do Nostromo, więc i kwestii interpretacyjnych znacznie mniej do rozstrzygnięcia. Skarbnicą jest strona http://www.benprocter.com/prometheus - człowieka, który stworzył model do filmu oraz blog http://steveburg.blogspot.com/2012/06/prometheus-concept-art-ii.html - człowieka, który stworzył koncepcje statku. Jednak dla mnie być może najważniejszym źródłem jest strona Russela Tawna http://digitawn.co.uk/ . Człowiek ten wymodelował sobie Prometheusa i rozgryzł większość kwestii geometrycznych. Niestety jego model ma tez bardzo dużo przekłamań - część wynikających z oparcia się o szkice projektowe (różniące się od ostatecznego kształtu modelu w filmie) a część z (być może) przeoczenia, o co łatwo w ogromie całości. Spora cześć mało widocznych elementów została wręcz przezeń wymyślona. W moim przypadku wygląda to tak, ze model Tawna (rendery z sekcji wip) stanowi podstawę dla geometrii - proporcji, rozmieszczenia detali itp. Jest to następnie weryfikowane w oparciu o zrzuty ekranu z filmu, które stanowią o ostatecznym kształcie danego elementu. Kilka elementów mojego modelu uległo kilkakrotnie zmianie, na skutek analizy kadrów z filmu. Projekt koncepcyjny i ostateczny kształt na ekranie nieco się różnią i muszę wybierać, który ma mieć pierwszeństwo. Co gorsza elementy statku wykonane jako makiety do zbliżeń tez się różnią nieco od modelu ogólnego użytego w trakcie przygotowywania efektów specjalnych. Odtworzenie dokładnej geometrii żeby to jeszcze działało mechanicznie na bazie zrzutów ekranu z filmu jest skrajnie trudne, więc raczej wielkiej walki tam nie będę toczył. Pełna historia powstawania modelu tutaj: http://www.8thpassenger.airart3d.com/?page_id=273 Edytowane 4 Lipiec 201410 l przez mrys
Napisano 4 Lipiec 201410 l Wiedziałem że kiedyś dłubałeś statek z obcego ale myślałem że to przypadek odosobniony w swojej odmienności...widzę jednak że to coś poważniejszego jest....znaczy to zainteresowanie SF....słowem zaskoczyłeś mnie ciut... Podoba się :)
Napisano 5 Styczeń 201510 l Autor Idzie jak krew z nosa, ale to w końcu model "freetime". Zatem jak mi się uda wygospodarować na niego pół godziny dziennie to jestem szczęśliwy :) Materiały zupełnie prowizoryczne jako i teksturowanie ot dla sprawdzenia kilku rzeczy.
Napisano 5 Styczeń 201510 l Coś pięknego, sam jestem wielkim fanem filmu Prometeusz, bo pomimo słabej fabuły, cała reszta, a w szczególności zdjęcia są fenomenalne. Podziwiam ludzi, którzy dłubią takie rzeczy bez posiadania dokładnych planów, mnóstwo czasu poświęca się na dojście co czym jest i gdzie to biegnie dalej ;)
Napisano 12 Styczeń 20169 l Autor Jeszcze nie umarło :) Projekt nadal żyje, chociaż wolno bardzo. Ale jest parę nowości. Jedna z anten w trakcie podnoszenia Mały film prezentujący zanimowany silnik w trakcie procedury lądowania. Chodziło mi o pokazanie ruchu elementów silnika a nie idealne odwzorowanie lądowania, więc za pewną toporność przepraszam :) I w miarę aktualne rendery robocze:
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto