Skocz do zawartości

scena 3d Klatka schodowa (dazenie do realnosci)


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 70
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

wyglada na klatke z bloku lat 70/80 a w miedzy czasie instalowano telefony, sieci osiedlowe i inne badziewia, powrzucaj troche kabli, kanalow kablowych itd, na takich klatkach z reguly jest taka zarowka w "sloiku" jesli wiecie o co mi chodzi, no i dzzwonek zawsze mozna bylo pomylic ze wlacznikiem swiatla (bo zle poukladane byly) ale w bloku nie mieszkam wiec to tylko moje obserwacje, daj tabliczke "nie dotykac urzadzenie elektryczne", i napisy markerem typu "Howaj Windows Do Piwnicy, Kocham zosie, **** to ****" hehehehe zartuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajne choc jak dla mnie za czysto podloga ma dziwny material pomysl z markerem Skilo trafiony.Jak chcesz realistyczna klatke obij troche lamperie daj troche brudu bo one nie wygladaly czysto nawet po 1 dniu oddania budynku do uzytku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klatka wyglada jak nowka sztuka. Za malo brudu. Przeciez farba (nawet swiezo pomalowana) nie ma tak jednolitego koloru. Sciany chyba tez nie sa tak plaskie jak lustro. Przynajmniej u mnie nie sa i swiatlo roznie się na niej zalamuje w wyniku czego powstaja rozne przebarwienia w kolorze na lamperii. Jak ma być realistycznie to trzeba jeszcze troche poprawic to i tamto. I te drzwi ...... jakos sprawia mi to dziwne wrazenie jakby to była makieta a nie prawdziwa klatka. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki:):):):) spokojnie heheh Materiałów jeszcze wogole nie nakladalem:) jedynie wycieraczke:) hehe to sa tylko takie przykladowe tekstury:) dopiero mam zamiar nalozyc wszystkie teksturki jak wszystko ladnie wymodeluje i dopracuje:) dziekuje wam za komentarze jak tylko skoncze modeling to umieszcze pracke tutaj a puzniej zabieram sie za materialy:) pozdrawiam serdecznie wszystkich:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie komplikuj sobie pracy, najpierw skoncz w pelni modeling i pozniej materialy oraz oswietlenie. Ja osobiscie na poziomie modelowania uzywam Ambient Occlusion, sprawdza sie rewelacyjnie. Ogolnie wiecej organizacji w swojej pracy, naprawde pomaga m.in userom komentujacym oraz samemu tobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiscie na poziomie modelowania uzywam Ambient Occlusion, sprawdza sie rewelacyjnie. Ogolnie wiecej organizacji w swojej pracy, naprawde pomaga m.in userom komentujacym oraz samemu tobie.

co to jest ambient occlusion? przepraszam ze pytam ale pierwszy raz slysze taki termin:( to jest cos z kolorystyka? pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje dazenie do realnosci leglo w gruzach:( nie potrafie ladnie teksturowac:( musze sie jeszcze wiele nauczyc, przerobie 100 tutoriali i wroce by pokazac czego sie nauczylem narazie mam z tym ogormne problemy by zrobic realna teksture a chcialbym by ta poraca byla naprawde fajna:) zamieszczam moje teksturowanie (beznadziejaa:() ale wszystkiego sie mozna nauczyc:) wiec ide sie uczyc:) pozdrawiam wszystkich i dziekuje za komentarze i wskazowki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ambient Occlusion zostal swego czasu wymyslony przez kilka firm zajmujacych sie m.in efektami specjalnymi. Mowiac w telegraficznym skrocie jest to technika ktora wplywa na efekt oswetlenia obiektow, jak juz pewnie zauwazyles swiatlo rozproszone typu np. Ambient gubi calkiem spora ilosc detali po drodze. AOC daje niezalezny Pass ew. Mape ktorej celem jest wskazanie miejsc do ktorych dociera wiecej lub mniej swiatla rozproszonego.

 

http://www.maxdigital.pl/pictures/forum/other/turtle_renders/2.jpg

http://www.maxdigital.pl/pictures/forum/other/turtle_renders/3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, ja bym tak nie cudowała z tymi teksturami. Na lamperię dałabym zwykły materiał o "plastikowym" świeceniu z nałożonym bumpem jako teksturą. Tę teksturę możesz zrobić w fotoszopie zwykłym pędzlem (na kształt pęknięć i dziur w tynku;) i już. Możesz też dać standardowo noise w kanale bump, ale to wygląda mało realistycznie w przypadku większych powierzchni.

Co do tekstury nad lamperią to może być, ale jest trochę przesadzona. Tekstura tablic rozdzielczych (czy jak ich tam zwał) jest abslolutnie do bani. Wymień na jakiś zwykły materiał, ewentualnie metal (ale bez przegiętych rozbłysków;).

Co do podłogi, to naprawdę jest bardzo źle. Weź jakiś kamień ze strony z teksturami przypominający lastriko (szaroczarne z małymi kamyczkami, świecące i odbijające). Tylko żeby nie był to granit, bo nie będzie pasowało do siermiężności wnętrza;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee tam...nie jest az tak zle :] proponuje wycieczke z aparatem i popstrykanieparu klatek :] beda ladne teksturki:] a co odlupujacejfarby najlatwiejzrobic przez geometrie...pociete powyginane plane'y po malymtuninguladnie sie komponuja..atamgdzie farba sie odlupala to bumbemi bedzie ladnie:] powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie zaczyna wyglądać - w sensie realizmu oczywiście:) Ale wywal tą dziwnie mokrą posadzke i wstaw lastrico jak już sugerowała W.Siostra, cokoły pomaluj czarną olejną. No i pstryczek dzwonka jest zbyt brudny - wręcz przeciwnie ma być szaro-plastikowy i bardziej się "świecić" - jak to plastik - no chyba że go kiedyś pomalowani razem ze ścianami (zdarza się) i teraz taki brudny się stał od macania;)

Aha w okolicach - pomiędzy, badź po lewej przy drzwiczkach pionu elektr powinien być jeszcze jeden pstryk - włącznik oświetlenia klatki schodowej.

Ok będę tu jeszcze zaglądał!

Powodzenia.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściany już dużo lepsze, pomijając ten bląd między małymi skrzynkami. Podłoga zdecydowanie za bardzo lustrzana.

Czy ten numerek mieszkania nie powinien być jednak w okolicach wizjera?! tak jakoś dziwnie wygląda na tej wysokości w rogu....

Cały czas problem ze światłem.....ja bym zrobił odcinek klatki schodowej od półpiętra niżej do półpiętra wyżej, razem ze schodami, barierami i oknami i wtedy wrzucił światło powierzchniowe zza okien (na jednym półpiętrze i na drugim).

Poza tym czy zrobiłeś ściany dookoła??? bo jeżeli nie, to fotony się nie będą miały od czego odbijać! (zakładam użycie GI)

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) dziekuje wszystkim a wiec biore sie do dalszej pracy:) Oj ciezkie to teksturowanie:( ale co poradzic? trzeba sie nauczyc jak tylko zrobie teksturki do reszty to napewno umieszcze update:) bardzo dziekuje za wszystkie cenne opinie napewno sie do nich zastosuje:) dziekuje i pzodrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... co do problemu oświetlenia:

Jak widać zamierzasz oświetlać światłem zastanym padającym z okien - bez dodatku oświetlenia elektrycznego klatki (czyt. 40W ledwoświecących żarówek w zasyfionych zdechłymi muchami i komarami kloszach). Wobec tego powinieneś wymodelować większość "komina" klatki schodowej z rozmieszczeniem otworów okiennych oraz z symobolicznymi modelami (bryłami) biegów schodowych - nie jest to dużo roboty, a dzięki temu będziesz mógł się pobawić (nagłowić) z symulacją teoretycznie zgodnych z rzeczywistością warunków oświetleniowych - umieszczając oczywiście źródło światła za ścianą klatki (bloku).

Oczywiście nie jest to żadna ścisła zasada - jednak jest to ciekawe doświadczenie, którego efekty z pewnością przydadzą Ci się w przyszłości.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku masz bardzo dobry pomysl ale to wiazalo by sie z wieksza iloscia obiektow w scenie a jak wiemy im wiecej obiektow tym ciezej zrobic cos realistycznego:( pomysle nad tym ale raczej chyba zrobie osietlenie elektryncze:( nie wiem jeszcze to moja pierwsza taka scenka ktora chce by wygladala bardzo ladnie:( do reszty sie nie staralem az tak bardzo ale tutaj chcialbym ,,oddac calego siebie'':):) wiec jeszcze wiele (pewnie tygodni ) praktyki:( dziekuje bardzo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja sie doloze i powiem ze wizjer w dzwiach powinien byc nizej, na jakis 60% wysokosci. numerek mieszkania natomiast nad wizjerem, jak to ktos juz zasugrował. lamperia na scianach swieci sie zbyt mocno (chyba, że to nie są odblaski tylko jakieś przetarcia itd.) to tyle, poza tym git. jeszcze moze jakies smieci w tych skrzynkach, czesto tam jakies paczki po fajkach leza... :) przez te dzirki byloby to widac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje z tymi smieciami swietny pomysl:) wizjer tez poprawie ale numerek drzwi niech zostanie:( bo tak jest zrobiony niestety naprawde:( ale narazie mam ogormny problem nie moge do tego dojsc jak w photoshopie ustawic kanal alpha chce by zolta farba przykrywala teksture metalu ale zeby w niektorych miejscach bylo widac ten metal i chce do tego zastosowac mape budu jako kanal alpha i nie wiem jak to zrobic:( to chyba jest za proste zeby byly o tym tutki:( (choc szukalem:)) ale pokombinuje choc taka rzecz by sie przydala:( pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qrcze patrzac na ten ostatni render mam caly czas jedno uczucie , ze to jest poprostu dziwnie nieproporcjonalnie , wizjer dziwnie wysoko wczuj sie tak jak bys ty stal przy tych dzwiach i trzymal za klamke az czuc ze dzwi powinny byc chociaz troche wyzsze do tego ta farba olejna ktora poteguje to wrazenie. Do tego te liczniki podczas ich otwierania musial bym miec chyba taboret ? mowie o tych gornych.

Moze pokazal bys zdjecie czy cos z czego to robiles ?

ps. wyprowadz mnie z bledu jesli sie myle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności