Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam.

Szkoła w której uczę (WIT) wchodzi we współpracę z Teatrem Powszechnym w Warszawie.

Zaproponowałem stworzenie przedmiotu\kursu\warsztatów aktorskich dla animatorów.

Każdy co animował choć przez chwilę postaci wie, że aktorstwo jest istotną wiedzą uzupełniającą o ile nie dominującą obserwację.

Spotkania z aktorami i reżyserami teatralnymi mogą odbywać się na deskach teatru powszechnego lub w szkole (Warszawa).

Szkoła rozważa wprowadzenie tego typu zajęć do programu, ale chcielibyśmy zobaczyć czy jest jakiekolwiek zainteresowanie tematem.

Do końca sierpnia czekamy na Wasze opinie. Czekam na pytania i sugestie do końca sierpnia.

Edytowane przez Artur Paprocki
  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Oooooo, super! Myślałem ostatnio o zapisanie się na takie zajęcia, a tu taka niespodzianka :)

Popieram.

 

Jest już jakiś ogólny plan na zagadnienia jakie obejmował by ten kurs?

 

 

Pozdrawiam

Napisano

Ja akurat w Poznaniu siedzę, więc nie skorzystam.. ale zdanie wyrazić mogę.

Jest dokładnie tak jak mówisz Artur - to wręcz niezbędne. Sam przechodziłem przez indywidualny ponad pół roczny trening w teatrze. Dla animatora to podstawa. Rozmowy z aktorami - może - tutaj trudno mi się wczuć, co można by wynieść z takiego spotkania. Trening aktorski - KONIECZNIE.

Napisano

Jezeli ktos nie dotknal w zyciu ksiazki w temacie to aktor moze opowiedziec o tym, jak mysli o scenie, ze zawsze ma jakis objective, itp. Jest troche wiedzy teoretycznej, ktora mozna sie podzielic.

Napisano

Inicjatywa bardzo ciekawa. Zastanawia mnie, czy jest jakaś różnica między warsztatami aktorskimi dla animatorów a warsztatami aktorskimi dla doradców podatkowych lub pracowników leśnych? Czy warsztaty będą prowadzone przez doświadczonych animujących aktorów lub grających animatorów, czy też będą to po prostu warsztaty aktorskie dla dorosłych?

Napisano

Moga sie niczym nie roznic. Aktorzy nie maja uczyc mechaniki ruchu, tylko aktorstwa. Najlepsze rzeczy, z ktorych sie uczylem to rzeczy dla prawdziwych aktorow i nie mialy nic wspolnego z animacja jako taka.

Napisano

".... doświadczonych animujących aktorów... " - ja pie*$ serio?

Mogę poprosić Carlosa Puertolas'a i Rani Naamani z Sidefilms (Animatorzy z DW) specjalnie dla Ciebie . Na początek weź na klatę 5k samolot oraz 4k nocleg + ich wynagrodzenie....

 

Choć na co dzień mam do czynienia z malkontentami to uwagę Rotomonksa potraktuję poważnie.

Czym powinny (o ile w ogóle) zajęcia aktorskie dla animatorów?

Pytam o sensowne sugestie.

 

Ja chciałbym aby warsztaty pozwoliły rozwinąć:

- tzw. wybory aktorskie (jak zagrać daną scenę w różny sposób)

- dialogi

- "tajniki" suspensu

...

 

p.s. A może na bogato i ściągnąć kogoś ze stanów (co wiąże się z kosztami )?

Napisano
p.s. A może na bogato i ściągnąć kogoś ze stanów (co wiąże się z kosztami )?

 

Ed Hooks is in da haus! :D

 

 

A tak na serio, myślę że zacna to i na naszym gruncie przełomowa nawet chyba inicjatywa!

Napisano
".... doświadczonych animujących aktorów... " - ja pie*$ serio?

Mogę poprosić Carlosa Puertolas'a i Rani Naamani z Sidefilms (Animatorzy z DW) specjalnie dla Ciebie . Na początek weź na klatę 5k samolot oraz 4k nocleg + ich wynagrodzenie....

 

Choć na co dzień mam do czynienia z malkontentami to uwagę Rotomonksa potraktuję poważnie.

Czym powinny (o ile w ogóle) zajęcia aktorskie dla animatorów?

Pytam o sensowne sugestie.

 

Ja chciałbym aby warsztaty pozwoliły rozwinąć:

- tzw. wybory aktorskie (jak zagrać daną scenę w różny sposób)

- dialogi

- "tajniki" suspensu

...

 

p.s. A może na bogato i ściągnąć kogoś ze stanów (co wiąże się z kosztami )?

 

Ale po co tak ostro, po co zaraz serio pie*$lić? Pytam jako pracownik leśny, czy znajdę coś na tych warsztatach ciekawego. Chyba masz na co dzień za dużo do czynienia z malkontentami. :)

Zapytałem tak uprzejmie jak umiałem, czy nazwa warsztatów znajdzie odzwierciedlenie w programie. Np. znajomy organizował naukę koszykówki dla animatorów i wszyscy strasznie jęczeli na pierwszych zajęciach z bouncing ball. Ale jak zaczeli grać workiem piasku, to się zrobiło już fajnie.

Stąd pytanie, nie doszukuj się złych zamiarów tam gdzie ich nie ma. Ale już nie przeszkadzam, z chęcią poobserwuję rozwój wątku, wszak zadałeś ważne pytanie do zainteresowanych. Pozdrawiam :)

Napisano

No i mamy koniec Sierpnia :)

 

Rozmawiałem z Edem Hooksem. Jest bardzo zainteresowany takim szkoleniem. Na razie negocjujemy ale zapewne będzie to szkolenie płatne.

Warunkiem zorganizowania warsztatów będzie uzbieranie ustalonej kwoty(wkrótce szczegóły).

 

Detale kursu:

-Warsztat miałby charakter całodniowego (ew. 2 dni) szkolenia. Start 10am, End at 5pm

-Warsztat jest w języku angielskim

-Jest to wykład podczas którego animatorzy analizują różne klipy z DVD dostarczone przez Eda.

 

ACTNG FOR ANIMATORS

"This workshop is designed specifically for animators, not

stage actors. The difference is that stage actors practice

their art “in the present moment”. Therefore, stage actors

require training that includes sensory exercises, emotional

recall, relaxation, voice and so on. Animators do not need

any of that because they work with an illusion of a present

moment, i.e. 24-frames-make-a-second.

It is said that “the animator is an actor with a pencil” or,

these days, with a pixel. The point is well taken, but this

formulation is not strictly correct. The actor in an

animation is the character on the screen. That is the

communication point with the audience. From the

audience’s perspective, Mickey Mouse was the actor, not

Walt Disney. An animator’s true objective is to help his or

her character be a good actor, not to become a good actor

himself. In order to do that, the animator must master the

same acting principles that stage actors have used for

thousands of years. He will apply those principles

differently, that’s all.

Acting for Animators is a one-day intensive that can

optionally be expanded to two days. One day is generally

enough, especially for professional level animators."

 

 

Czym jest aktorstwo?

Czym jest Empatia

Co to jest Emocja

Czemu ludzie grają ?

 

7 głównych zasad aktorstwa (szczegóły podam potem)

 

Dodatkowo:

 

Czym jest improwizacja

Źródła energii i ich przemieszczanie

Status Transaction (kontakt wzrokowy, przestrzeń prywatna itp)

Psychologiczny aspekt gestu

Komedia i Dramat - ludzkie możliwości vs ludzkie słabości

Bohaterowie i złoczyńcy

Emocje i wyrazy twarzy

Analiza postaci

oraz:

mruganie, aktywne słuchanie, ruchy oczu, momenty z adrenaliną,

suspens, aktorstwo dzieci vs aktorstwo dorosłch

 

A to referencje Eda Hooks'a

 

 

ED HOOKS, a theatre professional for three decades, has

appeared on more than 100 television shows and many

stage plays. He is one of the most respected professional-

level acting teachers in the U.S.

In 1996, Ed pioneered acting training specifically for

animators instead of stage actors while working with

animators at PDI/DreamWorks when they were in

production with “Antz”. His book “Acting for Animators”

is currently in a revised third edition (Routledge) and is a

required text at animation schools all over the world. It

will be published in Mandarin early 2014.

Acting for Animators Masterclasses:

Walt Disney Studios (Los Angeles, Sydney Australia,

Orlando Florida)

Rainmaker Studios -Vancouver, Canada

Sheridan Institute – Toronto, Canada

DeTao Masters Academy – Beijing, China

Communication University of China – Aniwow! 2009/also

in residence for 3 weeks as visiting professor 2010 and 2

weeks n 2013

Makuta VFX, Hyderabad, India

(Masterclass, plus consultant on acting for the digital

housefly character in the hit movie “Eega”)

Centre National D’Animation Et De Design (Montreal)

Animex International Festival of Animation & Computer

Games, University of Teesside, UK (11 consecutive years)

SIGGRAPH (Los Angeles, California) twice

GDC 2013 (San Francisco)

RUTA n (Medellin, Colombia)

Swansea Animation Days

Swansea Institute, Swansea, S. Wales (7 consecutive years)

Catholic University (Oporto, Portugal)

Griffith Film School, Queensland College of Art, Griffith

University (Brisbane, Australia)

College of Creative Studies (Detroit, Michigan)

 

Cadritech Computacao (Sao Paulo, Brazil)

CGCG (Taipei Taiwan)

Asia Media Makers (Singapore)

Red Stick Animation Festival (Baton Rouge, Louisana)

Vancouver Film School (Vancouver, Canada)

Emily Carr Institute of Art & Design (Vancouver, Canada)

Filmakademie Baden Wurtemburg (Ludwigsburg,

Germany) in residence for one week every other year

Full Sail Real World Education (Winter Park, Florida)

FMX Animation Festival (Stuttgart, Germany) Board of

 

Advisors, ten consecutive years

Ohio State University

Ringling School of Animation (Florida)

Bournemouth University (England)

Loyola Marymount University (Los Angeles, California)

Victorian College of the Arts (Melbourne, Australia)

Angel Studios (Carlsbad, California)

Animal Logic (Sydney, Australia)

Artificial Mind and Movement (Montreal, Canada)

BioWare Corp. (Edmonton, Canada)

Big Idea (Lombard, Illinois)

Black Rock Games (London)

Electronic Arts (Stockholm/Shanghai/UK)

Jilin 2009 Game and Animation Forum (Changchun China)

Epic Games (Cary, North Carolina)

Escape Factory (Seattle, Washington)

Grin Games (Barcelona, Spain)

Microsoft Games (Seattle, Washington)

Mondo Media (San Francisco, California)

Scanline Productions (Munich, Germany)

Sony Games (San Diego, Santa Monica, London

Traveller’s Tales Games (Knutsford, UK)

Blizzard Entertainment (Irvine, California)

Lucas Learning (San Raphael, California)

Midway Games (Chicago, Illinois)

Tippett Studio (Berkeley, California)

Ubisoft (Montreal/Toronto/Shanghai)

 

Valve Software (Bellevue, Washington)

Volition Games (Champaign, Illinois)

Blue Sky Studios (twice)

India – 2010 guest of ASIFA/India and International

 

Animation Day

Hochschule fur Fernsehen und Film Munchen (Potsdam, Germany)

 

PDI/DreamWorks (Palo Alto, California)

Wild Brain (San Francisco, California)

Northwest Academy (Portland, Oregon)

Irish School of Animation, Ballyfermot/Dublin

 

PUBLICATIONS/BOOKS (AUTHOR)

Acting for Animators, revised 3rd edition, 2011 Routledge

Publishing

 

Acting in Animation (A Look at 12 Films), 2008

Heinemann Publishing

The Actor’s Field Guide (Acting Notes on the Run), 2007,

Watson Guptill/Backstage Books

Acting Strategies for the Cyber Age, 2005, Heinemann

 

Publishing

 

The Audition Book (Winning Strategies for Breaking into

Theatre, Film and Television), first edition1989, second

edition revised 2005, Watson-Guptill/Backstage

 

Publications

 

The Ultimate Scene and Monologue Sourcebook, first

edition 2001, second edition revised 2007, Watson-

Guptill/Backstage Publications

 

Articles

American Theatre Magazine (“Teaching Ants to Act”

1999)

Game Developer’s Magazine (“Chasing Gollum” 2003)

Millimeter Magazine (“Acting for Animators” 2000)

Blog

Animation World Network (current)

 

1969 – 1995

Professional Actor, member of Screen Actors Guild,

American Federation of Television and Radio Artists,

Actors Equity Association

New York, Los Angeles

40+ stage plays

100+ television shows

150+ television commercials

50+ radio commercials

Napisano (edytowane)

No, Panie Arturze, to ja jestem, muszę Panu powiedzieć, pod wrażeniem! Gdzie mam wpłacać??

 

p.s. mam nadzieję, że negocjacje chwilę potrwają, bo w ojczyźnie mogę być dopiero w grudniu... :P

Edytowane przez fps

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności