Artur Paprocki Napisano 1 Sierpień 2014 Napisano 1 Sierpień 2014 (edytowane) Witam. Szkoła w której uczę (WIT) wchodzi we współpracę z Teatrem Powszechnym w Warszawie. Zaproponowałem stworzenie przedmiotu\kursu\warsztatów aktorskich dla animatorów. Każdy co animował choć przez chwilę postaci wie, że aktorstwo jest istotną wiedzą uzupełniającą o ile nie dominującą obserwację. Spotkania z aktorami i reżyserami teatralnymi mogą odbywać się na deskach teatru powszechnego lub w szkole (Warszawa). Szkoła rozważa wprowadzenie tego typu zajęć do programu, ale chcielibyśmy zobaczyć czy jest jakiekolwiek zainteresowanie tematem. Do końca sierpnia czekamy na Wasze opinie. Czekam na pytania i sugestie do końca sierpnia. Edytowane 1 Sierpień 2014 przez Artur Paprocki
Riko Napisano 4 Sierpień 2014 Napisano 4 Sierpień 2014 Oooooo, super! Myślałem ostatnio o zapisanie się na takie zajęcia, a tu taka niespodzianka :) Popieram. Jest już jakiś ogólny plan na zagadnienia jakie obejmował by ten kurs? Pozdrawiam
Kris_R Napisano 4 Sierpień 2014 Napisano 4 Sierpień 2014 Ja akurat w Poznaniu siedzę, więc nie skorzystam.. ale zdanie wyrazić mogę. Jest dokładnie tak jak mówisz Artur - to wręcz niezbędne. Sam przechodziłem przez indywidualny ponad pół roczny trening w teatrze. Dla animatora to podstawa. Rozmowy z aktorami - może - tutaj trudno mi się wczuć, co można by wynieść z takiego spotkania. Trening aktorski - KONIECZNIE.
Reanimator Napisano 4 Sierpień 2014 Napisano 4 Sierpień 2014 Jezeli ktos nie dotknal w zyciu ksiazki w temacie to aktor moze opowiedziec o tym, jak mysli o scenie, ze zawsze ma jakis objective, itp. Jest troche wiedzy teoretycznej, ktora mozna sie podzielic.
bartolomeo Napisano 4 Sierpień 2014 Napisano 4 Sierpień 2014 wow! super pomysł. Ja ostatnio bardzie rendery smażę niż animuję ale czemu by nie...
Rotomonks Napisano 5 Sierpień 2014 Napisano 5 Sierpień 2014 Inicjatywa bardzo ciekawa. Zastanawia mnie, czy jest jakaś różnica między warsztatami aktorskimi dla animatorów a warsztatami aktorskimi dla doradców podatkowych lub pracowników leśnych? Czy warsztaty będą prowadzone przez doświadczonych animujących aktorów lub grających animatorów, czy też będą to po prostu warsztaty aktorskie dla dorosłych?
Reanimator Napisano 6 Sierpień 2014 Napisano 6 Sierpień 2014 Moga sie niczym nie roznic. Aktorzy nie maja uczyc mechaniki ruchu, tylko aktorstwa. Najlepsze rzeczy, z ktorych sie uczylem to rzeczy dla prawdziwych aktorow i nie mialy nic wspolnego z animacja jako taka.
Artur Paprocki Napisano 10 Sierpień 2014 Autor Napisano 10 Sierpień 2014 ".... doświadczonych animujących aktorów... " - ja pie*$ serio? Mogę poprosić Carlosa Puertolas'a i Rani Naamani z Sidefilms (Animatorzy z DW) specjalnie dla Ciebie . Na początek weź na klatę 5k samolot oraz 4k nocleg + ich wynagrodzenie.... Choć na co dzień mam do czynienia z malkontentami to uwagę Rotomonksa potraktuję poważnie. Czym powinny (o ile w ogóle) zajęcia aktorskie dla animatorów? Pytam o sensowne sugestie. Ja chciałbym aby warsztaty pozwoliły rozwinąć: - tzw. wybory aktorskie (jak zagrać daną scenę w różny sposób) - dialogi - "tajniki" suspensu ... p.s. A może na bogato i ściągnąć kogoś ze stanów (co wiąże się z kosztami )?
fps Napisano 11 Sierpień 2014 Napisano 11 Sierpień 2014 p.s. A może na bogato i ściągnąć kogoś ze stanów (co wiąże się z kosztami )? Ed Hooks is in da haus! :D A tak na serio, myślę że zacna to i na naszym gruncie przełomowa nawet chyba inicjatywa!
Rotomonks Napisano 11 Sierpień 2014 Napisano 11 Sierpień 2014 ".... doświadczonych animujących aktorów... " - ja pie*$ serio? Mogę poprosić Carlosa Puertolas'a i Rani Naamani z Sidefilms (Animatorzy z DW) specjalnie dla Ciebie . Na początek weź na klatę 5k samolot oraz 4k nocleg + ich wynagrodzenie.... Choć na co dzień mam do czynienia z malkontentami to uwagę Rotomonksa potraktuję poważnie. Czym powinny (o ile w ogóle) zajęcia aktorskie dla animatorów? Pytam o sensowne sugestie. Ja chciałbym aby warsztaty pozwoliły rozwinąć: - tzw. wybory aktorskie (jak zagrać daną scenę w różny sposób) - dialogi - "tajniki" suspensu ... p.s. A może na bogato i ściągnąć kogoś ze stanów (co wiąże się z kosztami )? Ale po co tak ostro, po co zaraz serio pie*$lić? Pytam jako pracownik leśny, czy znajdę coś na tych warsztatach ciekawego. Chyba masz na co dzień za dużo do czynienia z malkontentami. :) Zapytałem tak uprzejmie jak umiałem, czy nazwa warsztatów znajdzie odzwierciedlenie w programie. Np. znajomy organizował naukę koszykówki dla animatorów i wszyscy strasznie jęczeli na pierwszych zajęciach z bouncing ball. Ale jak zaczeli grać workiem piasku, to się zrobiło już fajnie. Stąd pytanie, nie doszukuj się złych zamiarów tam gdzie ich nie ma. Ale już nie przeszkadzam, z chęcią poobserwuję rozwój wątku, wszak zadałeś ważne pytanie do zainteresowanych. Pozdrawiam :)
Artur Paprocki Napisano 1 Wrzesień 2014 Autor Napisano 1 Wrzesień 2014 No i mamy koniec Sierpnia :) Rozmawiałem z Edem Hooksem. Jest bardzo zainteresowany takim szkoleniem. Na razie negocjujemy ale zapewne będzie to szkolenie płatne. Warunkiem zorganizowania warsztatów będzie uzbieranie ustalonej kwoty(wkrótce szczegóły). Detale kursu: -Warsztat miałby charakter całodniowego (ew. 2 dni) szkolenia. Start 10am, End at 5pm -Warsztat jest w języku angielskim -Jest to wykład podczas którego animatorzy analizują różne klipy z DVD dostarczone przez Eda. ACTNG FOR ANIMATORS "This workshop is designed specifically for animators, not stage actors. The difference is that stage actors practice their art “in the present moment”. Therefore, stage actors require training that includes sensory exercises, emotional recall, relaxation, voice and so on. Animators do not need any of that because they work with an illusion of a present moment, i.e. 24-frames-make-a-second. It is said that “the animator is an actor with a pencil” or, these days, with a pixel. The point is well taken, but this formulation is not strictly correct. The actor in an animation is the character on the screen. That is the communication point with the audience. From the audience’s perspective, Mickey Mouse was the actor, not Walt Disney. An animator’s true objective is to help his or her character be a good actor, not to become a good actor himself. In order to do that, the animator must master the same acting principles that stage actors have used for thousands of years. He will apply those principles differently, that’s all. Acting for Animators is a one-day intensive that can optionally be expanded to two days. One day is generally enough, especially for professional level animators." Czym jest aktorstwo? Czym jest Empatia Co to jest Emocja Czemu ludzie grają ? 7 głównych zasad aktorstwa (szczegóły podam potem) Dodatkowo: Czym jest improwizacja Źródła energii i ich przemieszczanie Status Transaction (kontakt wzrokowy, przestrzeń prywatna itp) Psychologiczny aspekt gestu Komedia i Dramat - ludzkie możliwości vs ludzkie słabości Bohaterowie i złoczyńcy Emocje i wyrazy twarzy Analiza postaci oraz: mruganie, aktywne słuchanie, ruchy oczu, momenty z adrenaliną, suspens, aktorstwo dzieci vs aktorstwo dorosłch A to referencje Eda Hooks'a ED HOOKS, a theatre professional for three decades, has appeared on more than 100 television shows and many stage plays. He is one of the most respected professional- level acting teachers in the U.S. In 1996, Ed pioneered acting training specifically for animators instead of stage actors while working with animators at PDI/DreamWorks when they were in production with “Antz”. His book “Acting for Animators” is currently in a revised third edition (Routledge) and is a required text at animation schools all over the world. It will be published in Mandarin early 2014. Acting for Animators Masterclasses: Walt Disney Studios (Los Angeles, Sydney Australia, Orlando Florida) Rainmaker Studios -Vancouver, Canada Sheridan Institute – Toronto, Canada DeTao Masters Academy – Beijing, China Communication University of China – Aniwow! 2009/also in residence for 3 weeks as visiting professor 2010 and 2 weeks n 2013 Makuta VFX, Hyderabad, India (Masterclass, plus consultant on acting for the digital housefly character in the hit movie “Eega”) Centre National D’Animation Et De Design (Montreal) Animex International Festival of Animation & Computer Games, University of Teesside, UK (11 consecutive years) SIGGRAPH (Los Angeles, California) twice GDC 2013 (San Francisco) RUTA n (Medellin, Colombia) Swansea Animation Days Swansea Institute, Swansea, S. Wales (7 consecutive years) Catholic University (Oporto, Portugal) Griffith Film School, Queensland College of Art, Griffith University (Brisbane, Australia) College of Creative Studies (Detroit, Michigan) Cadritech Computacao (Sao Paulo, Brazil) CGCG (Taipei Taiwan) Asia Media Makers (Singapore) Red Stick Animation Festival (Baton Rouge, Louisana) Vancouver Film School (Vancouver, Canada) Emily Carr Institute of Art & Design (Vancouver, Canada) Filmakademie Baden Wurtemburg (Ludwigsburg, Germany) in residence for one week every other year Full Sail Real World Education (Winter Park, Florida) FMX Animation Festival (Stuttgart, Germany) Board of Advisors, ten consecutive years Ohio State University Ringling School of Animation (Florida) Bournemouth University (England) Loyola Marymount University (Los Angeles, California) Victorian College of the Arts (Melbourne, Australia) Angel Studios (Carlsbad, California) Animal Logic (Sydney, Australia) Artificial Mind and Movement (Montreal, Canada) BioWare Corp. (Edmonton, Canada) Big Idea (Lombard, Illinois) Black Rock Games (London) Electronic Arts (Stockholm/Shanghai/UK) Jilin 2009 Game and Animation Forum (Changchun China) Epic Games (Cary, North Carolina) Escape Factory (Seattle, Washington) Grin Games (Barcelona, Spain) Microsoft Games (Seattle, Washington) Mondo Media (San Francisco, California) Scanline Productions (Munich, Germany) Sony Games (San Diego, Santa Monica, London Traveller’s Tales Games (Knutsford, UK) Blizzard Entertainment (Irvine, California) Lucas Learning (San Raphael, California) Midway Games (Chicago, Illinois) Tippett Studio (Berkeley, California) Ubisoft (Montreal/Toronto/Shanghai) Valve Software (Bellevue, Washington) Volition Games (Champaign, Illinois) Blue Sky Studios (twice) India – 2010 guest of ASIFA/India and International Animation Day Hochschule fur Fernsehen und Film Munchen (Potsdam, Germany) PDI/DreamWorks (Palo Alto, California) Wild Brain (San Francisco, California) Northwest Academy (Portland, Oregon) Irish School of Animation, Ballyfermot/Dublin PUBLICATIONS/BOOKS (AUTHOR) Acting for Animators, revised 3rd edition, 2011 Routledge Publishing Acting in Animation (A Look at 12 Films), 2008 Heinemann Publishing The Actor’s Field Guide (Acting Notes on the Run), 2007, Watson Guptill/Backstage Books Acting Strategies for the Cyber Age, 2005, Heinemann Publishing The Audition Book (Winning Strategies for Breaking into Theatre, Film and Television), first edition1989, second edition revised 2005, Watson-Guptill/Backstage Publications The Ultimate Scene and Monologue Sourcebook, first edition 2001, second edition revised 2007, Watson- Guptill/Backstage Publications Articles American Theatre Magazine (“Teaching Ants to Act” 1999) Game Developer’s Magazine (“Chasing Gollum” 2003) Millimeter Magazine (“Acting for Animators” 2000) Blog Animation World Network (current) 1969 – 1995 Professional Actor, member of Screen Actors Guild, American Federation of Television and Radio Artists, Actors Equity Association New York, Los Angeles 40+ stage plays 100+ television shows 150+ television commercials 50+ radio commercials
fps Napisano 1 Wrzesień 2014 Napisano 1 Wrzesień 2014 (edytowane) No, Panie Arturze, to ja jestem, muszę Panu powiedzieć, pod wrażeniem! Gdzie mam wpłacać?? p.s. mam nadzieję, że negocjacje chwilę potrwają, bo w ojczyźnie mogę być dopiero w grudniu... :P Edytowane 1 Wrzesień 2014 przez fps
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się