Napisano 8 Sierpień 201410 l Witajcie. Nad projektem wirtualnego zamku w Lubaczowie z XVI w. pracuje od niedawna. Będę zamieszczał postęp moich prac na bieżąco. Liczę na waszą pomoc i sugestie. Na początek zamieszczam szkice budynków będących całością zamku. Brama wjazdowa Budynek gospodarczy. Na chwilę obecną postęp prac wygląda następująco:
Napisano 8 Sierpień 201410 l Super pomysł. chociaż spróbuj popracować nad drewnem w konstrukcji. Takie równe były by OK gdyby to były deski albo belki, a to okrąglaki, mają więc nierówności, sęki, takie tam.. jak to drzewa. Wiem, że to trochę czepianie się szczegółów, ale na pewno poprawiło by efekt.
Napisano 8 Sierpień 201410 l białkowali przed kornikami? :) zapowiada się dobrze, mam nadzieje, ze juz niedlugo dzieciaki beda mogly to ogladac.
Napisano 8 Sierpień 201410 l Autor Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej został stworzony na początku projektu wmp. Możemy zobaczyć jedną z chałup wymodelowaną w 3D i umieszczoną w silniku Unity 3D oraz za pomocą panoram sferycznych zwiedzić prawie całe Muzeum w Kolbuszowej. Dodatkowo w dziale obiekty3d możemy zobaczyć kilkanaście eksponatów wymodelowanych lub zeskanowanych. http://wmp.podkarpackie.pl/taxonomy/term/422 Projekt zamku planuje zakończyć końcem września, więc już niedługo:)
Napisano 12 Sierpień 201410 l Autor Kolejna wieża obronna gotowa. Teksturowanie na samym końcu, jak będzie gotowy już cały zamek, wraz z elementami wyposażenia.
Napisano 12 Sierpień 201410 l Hej Nie jestem żadnym ekspertem w tej dziedzinie ale z tego co zauważyłem podczas realizacji podobnej wizualizacji(rekonstrukcja grodziska w Tumie pod Łęczycą-też tu na forum jest)to okna nie do końca chyba wyglądają tak jak je zrobiłeś. Chodzi mi mianowicie o to że przecinają belkę w całości bez żadnego dodatkowego elementu. Z moich obserwacji jeżeli okna były niskie to nie przecinały nigdy belki w całości tylko np 3/4 albo były np wycinane sąsiadujące belki po połowie. Nie przerywało to ciągłości "muru". Przy oknach wyższych były wstawiane słupy. Druga sprawa to pokrycie dachu-też nie jestem pewien ale chyba powinien być gont drewniany(ale może chcesz to zrobić teksturą) trzecia sprawa to musisz pokombinować jak ułożyć bale aby podparcie było pod każdą częścia tarasu, bo poki co masz tylko podparcie na 2 strony. Zastanawia mnie jeszcze wielkość tych bali. Co prawda nie mam skali odniesienia ale one musiały być chyba wszystkie ze stuletnich dębów;) Generalnie zapowiada się fajna i nietypowa robota:) Pozdrawiam
Napisano 13 Sierpień 201410 l Autor Bardzo fajny projekt z tym grodziskiem w Tumie. Niektóre elementy do poprawki, dzięki voyas na zwrócenie uwagi :) Jeżeli chodzi o gont to zastosowałem go w w dwóch pierwszych wieżach, a później zadecydowałem ze zrobię dachy płaskie i pobawię się teksturą. Nie będę się rozpisywał, tylko biorę się do roboty:)
Napisano 14 Sierpień 201410 l Autor Kolejny budynek to brama wjazdowa, narazie tylko jej lewa połowa:)
Napisano 19 Sierpień 201410 l Autor Kolejna brama, znajdująca się w części tylniej zamku. Trochę pobawiłem się przy drzwiach modelując nierównośći na deskach.
Napisano 27 Sierpień 201410 l Autor Kolejny element zamku. Tym razem jest to studnia. Trochę pobawiłem sie podczas tworzenia belek i desek, najbardziej jestem niezadowolony z gontu, który sprawił mi najwięcej problemów. Może znacie jakieś sposoby na tworzenie nierównego gontu:)?
Napisano 24 Wrzesień 201410 l Autor Dawno czegoś nowego nie wrzucałem, ale nie znaczy że nic nie robię. Na dzisiaj taki mały przedsmak prawie już ukończenia kolejnych budynków i modelowania.
Napisano 30 Wrzesień 201410 l Ładnie to wszystko wygląda. Przy studni myślę, że odeskowanie dachu też raczej mogłoby być równe, jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że taki kluczowy punkt osady jest tak niedokładnie wykończony. A jak tekstury? Unwrap na wszystko już zrobiony? Bardzo interesujący temat. Pzdr.
Napisano 3 Październik 201410 l Autor Witaj illusion. Dzięki za pozytywne słowa:) Jeżeli chodzi o studnię to pewnie będę jeszcze poprawiał dachówkę, bo jak na razie każdy dach w tym projekcie spędza mi sen z powiek i nocami spać przez to nie mogę, myśląc jak tu w bardzo fajny i prosty sposób odtworzyć dach, nie produkując miliona polygnów, a żeby był w miarę lub bardziej realistyczny:) Nad teksturami jeszcze nie pracowałem, ale chyba już pora zacząć bo kończą mi się rzeczy do modelowania. Unwrap jeszcze nie gotowy, muszę przemyśleć jak go podzielić na te wszystkie chałupy nie produkując znowu miliona tekstur. Myślałem o wypaleniu, każdego domku, płotu, wieży osobno, aby cienie na budynkach były bardziej realistyczne, ale obawiam się że wtedy aby zachować dobrą jakość tekstur, zrobi mi suę na jeden domek przykładowo od 2-4 tekstur 2048x2048. Więc jak na razie czeka mnie ostre główkowanie nad tym:)
Napisano 3 Październik 201410 l Na wsizie takich rzeczy uczą? Czy może jesteście samoukami i robicie tylko pod szyldem uczelni? Byłbym wdzięczny za odpowiedz ;)
Napisano 3 Październik 201410 l chcesz coś mieć nie równo to po prostu dodaj modyfikator noise nie wiem czy w maxie jest cośtakiego
Napisano 14 Październik 201410 l Autor Tym razem ukończyłem pracę nad budynkiem gospodarczym, w którym znajdowała się prawdopodobnie kuchnia wraz ze stołówką dla wojska. Powoli zbliżam się do końca prac modelowych i rozpocznę teksturowanie:) Nareszcie.....
Napisano 14 Październik 201410 l Ładnie udziergane belki ścian...ciekawym jak to wyjdzie na finiszu .
Napisano 14 Październik 201410 l Autor Reynevan kusisz kusisz:) Jeżeli starczy mi czasu to pozamieniam dachy:)
Napisano 15 Październik 201410 l Autor Tak to wygląda. Jednak jest trochę poprawek na wieżach, które pewnie będzie trzeba zmniejszyć, bo jednak są za duże do reszty grodu.
Napisano 15 Październik 201410 l Ciekawe te kominy, nigdy wczesniej czegos takiego nie widzialem. Pan szlachcic zrobil dach studni a braklo mu dachowki na dworek? :p
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto