Skocz do zawartości

Wirtualna rekonstrukcja zamku Lubaczów XVI w.


ostwid1985

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Nad projektem wirtualnego zamku w Lubaczowie z XVI w. pracuje od niedawna.

Będę zamieszczał postęp moich prac na bieżąco.

Liczę na waszą pomoc i sugestie.

Na początek zamieszczam szkice budynków będących całością zamku.

 

10380161_1449721391951495_921919637327132959_o.jpg

10321696_1449114405345527_2823897864117784765_o.jpg

Brama wjazdowa

 

10466969_1449114572012177_7112989437714859851_o.jpg

Budynek gospodarczy.

10485789_1449114648678836_2210645661374823928_o.jpg

 

10368944_1449114652012169_263608039692893413_o.jpg

10454930_1449982275258740_7834119488290470955_o.jpg

 

 

 

Na chwilę obecną postęp prac wygląda następująco:

10547782_1463976210526013_6921166034453719696_o.jpg

10520515_1463976230526011_7967931383886654706_o.jpg

10562760_1463976550525979_6265020661734034250_o.jpg

10329972_1464217577168543_5204078877403618702_o.jpg

10534825_1464217593835208_6116729807584427650_o.jpg

10497321_1464217607168540_5298798531881381354_o.jpg

10498594_1464217570501877_6932178886194403345_o.jpg

10497954_1464217603835207_2990252816917385024_o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Super pomysł.

chociaż spróbuj popracować nad drewnem w konstrukcji. Takie równe były by OK gdyby to były deski albo belki, a to okrąglaki, mają więc nierówności, sęki, takie tam.. jak to drzewa.

Wiem, że to trochę czepianie się szczegółów, ale na pewno poprawiło by efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej został stworzony na początku projektu wmp.

Możemy zobaczyć jedną z chałup wymodelowaną w 3D i umieszczoną w silniku Unity 3D oraz za pomocą panoram sferycznych zwiedzić prawie całe Muzeum w Kolbuszowej. Dodatkowo w dziale obiekty3d możemy zobaczyć kilkanaście eksponatów wymodelowanych lub zeskanowanych.

http://wmp.podkarpackie.pl/taxonomy/term/422

 

Projekt zamku planuje zakończyć końcem września, więc już niedługo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Nie jestem żadnym ekspertem w tej dziedzinie ale z tego co zauważyłem podczas realizacji podobnej wizualizacji(rekonstrukcja grodziska w Tumie pod Łęczycą-też tu na forum jest)to okna nie do końca chyba wyglądają tak jak je zrobiłeś. Chodzi mi mianowicie o to że przecinają belkę w całości bez żadnego dodatkowego elementu. Z moich obserwacji jeżeli okna były niskie to nie przecinały nigdy belki w całości tylko np 3/4 albo były np wycinane sąsiadujące belki po połowie. Nie przerywało to ciągłości "muru". Przy oknach wyższych były wstawiane słupy. Druga sprawa to pokrycie dachu-też nie jestem pewien ale chyba powinien być gont drewniany(ale może chcesz to zrobić teksturą) trzecia sprawa to musisz pokombinować jak ułożyć bale aby podparcie było pod każdą częścia tarasu, bo poki co masz tylko podparcie na 2 strony. Zastanawia mnie jeszcze wielkość tych bali. Co prawda nie mam skali odniesienia ale one musiały być chyba wszystkie ze stuletnich dębów;)

Generalnie zapowiada się fajna i nietypowa robota:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny projekt z tym grodziskiem w Tumie.

Niektóre elementy do poprawki, dzięki voyas na zwrócenie uwagi :)

Jeżeli chodzi o gont to zastosowałem go w w dwóch pierwszych wieżach, a później zadecydowałem ze zrobię dachy płaskie i pobawię się teksturą.

Nie będę się rozpisywał, tylko biorę się do roboty:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie to wszystko wygląda.

Przy studni myślę, że odeskowanie dachu też raczej mogłoby być równe, jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że taki kluczowy punkt osady jest tak niedokładnie wykończony.

A jak tekstury? Unwrap na wszystko już zrobiony?

Bardzo interesujący temat.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj illusion.

Dzięki za pozytywne słowa:)

Jeżeli chodzi o studnię to pewnie będę jeszcze poprawiał dachówkę, bo jak na razie każdy dach w tym projekcie spędza mi sen z powiek i nocami spać przez to nie mogę, myśląc jak tu w bardzo fajny i prosty sposób odtworzyć dach, nie produkując miliona polygnów, a żeby był w miarę lub bardziej realistyczny:)

Nad teksturami jeszcze nie pracowałem, ale chyba już pora zacząć bo kończą mi się rzeczy do modelowania.

Unwrap jeszcze nie gotowy, muszę przemyśleć jak go podzielić na te wszystkie chałupy nie produkując znowu miliona tekstur.

Myślałem o wypaleniu, każdego domku, płotu, wieży osobno, aby cienie na budynkach były bardziej realistyczne, ale obawiam się że wtedy aby zachować dobrą jakość tekstur, zrobi mi suę na jeden domek przykładowo od 2-4 tekstur 2048x2048. Więc jak na razie czeka mnie ostre główkowanie nad tym:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności