Jump to content
ostwid1985

Wirtualna rekonstrukcja zamku Lubaczów XVI w.

Recommended Posts

Witajcie.

Nad projektem wirtualnego zamku w Lubaczowie z XVI w. pracuje od niedawna.

Będę zamieszczał postęp moich prac na bieżąco.

Liczę na waszą pomoc i sugestie.

Na początek zamieszczam szkice budynków będących całością zamku.

 

10380161_1449721391951495_921919637327132959_o.jpg

10321696_1449114405345527_2823897864117784765_o.jpg

Brama wjazdowa

 

10466969_1449114572012177_7112989437714859851_o.jpg

Budynek gospodarczy.

10485789_1449114648678836_2210645661374823928_o.jpg

 

10368944_1449114652012169_263608039692893413_o.jpg

10454930_1449982275258740_7834119488290470955_o.jpg

 

 

 

Na chwilę obecną postęp prac wygląda następująco:

10547782_1463976210526013_6921166034453719696_o.jpg

10520515_1463976230526011_7967931383886654706_o.jpg

10562760_1463976550525979_6265020661734034250_o.jpg

10329972_1464217577168543_5204078877403618702_o.jpg

10534825_1464217593835208_6116729807584427650_o.jpg

10497321_1464217607168540_5298798531881381354_o.jpg

10498594_1464217570501877_6932178886194403345_o.jpg

10497954_1464217603835207_2990252816917385024_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super pomysł.

chociaż spróbuj popracować nad drewnem w konstrukcji. Takie równe były by OK gdyby to były deski albo belki, a to okrąglaki, mają więc nierówności, sęki, takie tam.. jak to drzewa.

Wiem, że to trochę czepianie się szczegółów, ale na pewno poprawiło by efekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

białkowali przed kornikami? :)

zapowiada się dobrze, mam nadzieje, ze juz niedlugo dzieciaki beda mogly to ogladac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej został stworzony na początku projektu wmp.

Możemy zobaczyć jedną z chałup wymodelowaną w 3D i umieszczoną w silniku Unity 3D oraz za pomocą panoram sferycznych zwiedzić prawie całe Muzeum w Kolbuszowej. Dodatkowo w dziale obiekty3d możemy zobaczyć kilkanaście eksponatów wymodelowanych lub zeskanowanych.

http://wmp.podkarpackie.pl/taxonomy/term/422

 

Projekt zamku planuje zakończyć końcem września, więc już niedługo:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejna wieża obronna gotowa.

Teksturowanie na samym końcu, jak będzie gotowy już cały zamek, wraz z elementami wyposażenia.

 

10467059_1465832277007073_2627759380791174199_o.jpg

10535678_1465832290340405_1928843058795171650_o.jpg

1891463_1465832410340393_4360724621089325456_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

Nie jestem żadnym ekspertem w tej dziedzinie ale z tego co zauważyłem podczas realizacji podobnej wizualizacji(rekonstrukcja grodziska w Tumie pod Łęczycą-też tu na forum jest)to okna nie do końca chyba wyglądają tak jak je zrobiłeś. Chodzi mi mianowicie o to że przecinają belkę w całości bez żadnego dodatkowego elementu. Z moich obserwacji jeżeli okna były niskie to nie przecinały nigdy belki w całości tylko np 3/4 albo były np wycinane sąsiadujące belki po połowie. Nie przerywało to ciągłości "muru". Przy oknach wyższych były wstawiane słupy. Druga sprawa to pokrycie dachu-też nie jestem pewien ale chyba powinien być gont drewniany(ale może chcesz to zrobić teksturą) trzecia sprawa to musisz pokombinować jak ułożyć bale aby podparcie było pod każdą częścia tarasu, bo poki co masz tylko podparcie na 2 strony. Zastanawia mnie jeszcze wielkość tych bali. Co prawda nie mam skali odniesienia ale one musiały być chyba wszystkie ze stuletnich dębów;)

Generalnie zapowiada się fajna i nietypowa robota:)

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajny projekt z tym grodziskiem w Tumie.

Niektóre elementy do poprawki, dzięki voyas na zwrócenie uwagi :)

Jeżeli chodzi o gont to zastosowałem go w w dwóch pierwszych wieżach, a później zadecydowałem ze zrobię dachy płaskie i pobawię się teksturą.

Nie będę się rozpisywał, tylko biorę się do roboty:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejna brama, znajdująca się w części tylniej zamku.

Trochę pobawiłem się przy drzwiach modelując nierównośći na deskach.

10498261_1468489260074708_5056537664297110350_o.jpg

10505005_1468491616741139_735664150197290843_o.jpg

1618071_1468489313408036_4808657440306459153_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny element zamku. Tym razem jest to studnia. Trochę pobawiłem sie podczas tworzenia belek i desek, najbardziej jestem niezadowolony z gontu, który sprawił mi najwięcej problemów. Może znacie jakieś sposoby na tworzenie nierównego gontu:)?

 

10633357_1473305379593096_483149410122916658_o.jpg

10537208_1473305479593086_2535608098167415652_o.jpg

10604654_1473305446259756_4748851259874772311_o.jpg

1800032_1473305472926420_8396943921017582235_o.jpg

10620263_1473305532926414_2752085224521212285_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dawno czegoś nowego nie wrzucałem, ale nie znaczy że nic nie robię. Na dzisiaj taki mały przedsmak prawie już ukończenia kolejnych budynków i modelowania.

10688056_1487052591551708_5803528773715563695_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładnie to wszystko wygląda.

Przy studni myślę, że odeskowanie dachu też raczej mogłoby być równe, jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że taki kluczowy punkt osady jest tak niedokładnie wykończony.

A jak tekstury? Unwrap na wszystko już zrobiony?

Bardzo interesujący temat.

 

Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj illusion.

Dzięki za pozytywne słowa:)

Jeżeli chodzi o studnię to pewnie będę jeszcze poprawiał dachówkę, bo jak na razie każdy dach w tym projekcie spędza mi sen z powiek i nocami spać przez to nie mogę, myśląc jak tu w bardzo fajny i prosty sposób odtworzyć dach, nie produkując miliona polygnów, a żeby był w miarę lub bardziej realistyczny:)

Nad teksturami jeszcze nie pracowałem, ale chyba już pora zacząć bo kończą mi się rzeczy do modelowania.

Unwrap jeszcze nie gotowy, muszę przemyśleć jak go podzielić na te wszystkie chałupy nie produkując znowu miliona tekstur.

Myślałem o wypaleniu, każdego domku, płotu, wieży osobno, aby cienie na budynkach były bardziej realistyczne, ale obawiam się że wtedy aby zachować dobrą jakość tekstur, zrobi mi suę na jeden domek przykładowo od 2-4 tekstur 2048x2048. Więc jak na razie czeka mnie ostre główkowanie nad tym:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wsizie takich rzeczy uczą? Czy może jesteście samoukami i robicie tylko pod szyldem uczelni? Byłbym wdzięczny za odpowiedz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

chcesz coś mieć nie równo to po prostu dodaj modyfikator noise nie wiem czy w maxie jest cośtakiego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tym razem ukończyłem pracę nad budynkiem gospodarczym, w którym znajdowała się prawdopodobnie kuchnia wraz ze stołówką dla wojska.

Powoli zbliżam się do końca prac modelowych i rozpocznę teksturowanie:) Nareszcie.....

10428120_1499425213647779_6301677754727520487_o.jpg

10481545_1499425176981116_5471916985231160743_o.jpg

10648382_1499425123647788_2739009364645981049_o.jpg

10537957_1499425126981121_1758357891763590240_o.jpg

10604469_1499425120314455_9030349746418823022_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to wygląda.

Jednak jest trochę poprawek na wieżach, które pewnie będzie trzeba zmniejszyć, bo jednak są za duże do reszty grodu.

10700307_1500081156915518_1402084102964673494_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe te kominy, nigdy wczesniej czegos takiego nie widzialem.

 

Pan szlachcic zrobil dach studni a braklo mu dachowki na dworek? :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy