Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

pracuję nad skromną animacją a właściwie jeszcze modelem postaci i napotkałam problem i jego rozwiązanie przyczyni się do końcowego efektu który przez takie coś może być okropny... mianowicie problemem jest zbyt duży wpływ na siatkę postaci przez kości nóg i łapek. Ich wyginanie opuszczanie unoszenie powoduje straszne zmiany w brzuszku (załączam screeny) poradźcie proszę co zrobić czy nalezy jakieś inne kosci dodać czy to wina tego że on jest po prostu gruby?:(

 

7l9cft.png

 

vdmQ52.jpg

bardzo licze na pomoc

Pozdrawiam

Kasia

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Musisz się przełączyć w tryb weight paint, gdzie graficznie malujesz jaką "wagę" mają wierzchołki siatki.

 

Koncept jest dość prosty, opiszę wszysko, bo nie wiem co już wiesz, a czego nie.

 

Kości poruszać mogą modelem na dwa sposoby. albo za pomocą envelope - czyli odległości od kości, albo za pomocą vertex group.

jako że pierwsza metoda nie daje dobrej kontroli, to za pewne podpinając model do szkieletu użyłaś opcji vertex group. wiecautomatic weight.

 

I działa to tak, że dla każdej kości mającej parametr deforming tworzy się wtedy grupa werteksów. Werteksy mogą należeć do wielu grub na raz i mogą należeć bardziej, albo mniej. Czyli z pewną wagą. Wierzchołek na brzuszku za pene należy do grupy podążającej za jakąś kością tułowia z wagą 60% na przykład, ale też do kości nogi z wagą 40% dla tego on za tą nogą tak trochę podąża choć nie powinien.

 

Wagi wierzchołków można malować kolorami w trybie weight paint i wtedy czerwony oznacza wagę 100% - werteks całkiem należy do tej grupy i będzie podążał dokładnie za swoją kością, a jeśli ma inny kolor, na przykład żółoto zielony, to bedzie podążał tylko trochę 50%, 20% ... W końcu jak ma wagę zero, to jest niebieski i wcale nie podąża za tą akurat kością.

 

Najlepiej zrobisz, jak zaznaczysz najpierw szkielet, potem robaczka z shiftem i wejdziesz w tryb weight paint za pomocą ctrl Tab. Jeśli postąpisz w ten sposób, to możesz zaznaczać kości prawym klawiszem i zacznie się wtedy świecić odpowiednia grupa dla zaznaczonej kości. Musisz tylko pomalować. W tym wypadku zaznaczyć kość nogi i brzuch pomalować na niebiesko, żeby usunąć wagę.

 

To jest trochę bardziej skomplikowane i jest sporo opcji, więc dobrym pomysłem bęzdie obejrzenie jakiegoś tutoriala o weight paintingu.

Napisano
  • Autor

dziękuje bardzo już działam i faktycznie to jest rozwiązanie mojego problemu... jestem początkująca w blenderze i tak to już jest:) dzięki !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności