Jump to content
gryzon

ID from ZBrush

Recommended Posts

Chciałem sobie trochę przyśpieszyć robotę i zastanawiam się w jaki sposób wyeksportować dużą liczbę subtooli jako obj. do xNormala aby wypalić sobie ID map.

 

Do tej pory robiłem tak że każdy subtool exportowałem ręcznie jako obj. uprzednio optymalizując sobie go decimation masterem.

Czy da się to przyśpieszyć?

 

A może użyć tej funkcji w zakładce decimation mastera "export all subtools as obj". W xNormalu renderuje mi dalej jako jeden kolor ID. Chyba że by te wszystkie części przed exportem pokolorować polypaintingiem na jakieś kolory jednolite?

 

A wy jak to robicie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

robisz na kazdym subtoolu jakas uv uv masterem, laczysz subtule z zachowaniem uvalek, znowu uv master z wlaczona opcja "island cos tam" (w poly grupach mozesz sobie kliknac zeby zrobil poligrupy z uv) robisz decym z zachowaniem uvalek i borderow exportujesz do maxa przypisujesz kolory czy tam juz co chcesz

Edited by KLICEK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jeszcze mam takie pytanie. Robisz tak zawsze nawet jak nie masz polypaintingu na subtoolach i chcesz wyłącznie ID wypalić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

polipejnt mozesz przeniesc odrazu na uv, nie znam innego sposobu na wyrzucenie polipejntu nawet na niezdecymowanym obiekcie (jezeli chce przepalic polipejnt na inny model)

Co do tych grup id wydaje mi sie ze jeszcze da sie to zrobic na inny sposob, ale chwilowo mam dziure w glowie, a tylko cos mi swita :D

Edited by KLICEK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jest Plugins > SubToolMaster > Export Visible Tools. I wtedy możesz sobie działać niezależnie na subtoolach po eksporcie. Albo gdy SubToole są tak ciężkie, że nie da się ich skleić w jeden mesh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy