zuzannann Napisano 26 Sierpień 2014 Share Napisano 26 Sierpień 2014 Witam, mam problem i mówie od razu, że szukałam rozwiązania wśród tematów które, już sa, jeśli przeoczyłam wybaczcie, jestem początkująca, ale do rzeczy: utworzyłam płaszczyznę za pomocą linii, chciałabym teraz nadać jej siatke tak aby dowolnie ją edytowac, a konkreniej użyć soft selection do stworzenia nieregularnej płynnej płaszczyzny, soft selection zniekształca jej brzegi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2013 Napisano 26 Sierpień 2014 Share Napisano 26 Sierpień 2014 Cześć Pokaż screeny, ciężko odpowiedzieć nie widząc modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 26 Sierpień 2014 Share Napisano 26 Sierpień 2014 Jeżeli to Max a Ty zrobiłaś "obrys" płaszczyzny za pomocą linii to nadaj jej teraz modyfikator "garment maker" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zuzannann Napisano 27 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 27 Sierpień 2014 chodzi o cos takiego i o mozliwosc utworzenia na tym modyfikowalnej sitaki jak tutaj : http://screenshooter.net/100247566/hidrwli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2013 Napisano 27 Sierpień 2014 Share Napisano 27 Sierpień 2014 To co widać to dwa modyfikatory Shell i TurboSmooth. Aby edytować taką siatkę Soft Selection, użyj nad tymi modyfikatorami kolejnego modyfikatora Edit Poly i w nim dopiero Soft Selection. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zuzannann Napisano 27 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 27 Sierpień 2014 tylko ze na 1 nie ma tej siatki w ogole, a na drugim zostala wykonana na piechote przez quickslice, chodzi o to aby uzyskac siatke bez ciecia tego milionem plaszczyzn recznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2013 Napisano 27 Sierpień 2014 Share Napisano 27 Sierpień 2014 Pokaż zatem to co masz, ciężko mi się domyślić jak wygląda twój model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zuzannann Napisano 27 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 27 Sierpień 2014 Wybacz moje roztargnienie, nie zauwazylam ze poprzednio nie zadzialalo http://screenshooter.net/100247566/epuwcye Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stormwind Napisano 27 Sierpień 2014 Share Napisano 27 Sierpień 2014 (edytowane) Skrypt, który zrobi to za ciebie. http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/populate-terrain Edit: Bez skryptu: Zrób sobie plane który ma odpowiednią ilość podziału i twój kształt/spline mieści się na jego płaszczyźnie. Do spline dodaj modyfikator extrude z odznaczonym start i end, tak aby przechodził przez plane Użyj narzędzia ProCutter z Compound Objects z zaznaczonym: stock inside cutter, oraz no edge removal. Jezeli siatka nie musi być prostopadła to użyj Create Quadrilaterals - dostaniesz siatkę o czystszych krawędziach. Edytowane 27 Sierpień 2014 przez stormwind Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zuzannann Napisano 27 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 27 Sierpień 2014 ok, dalam rade dzieki za wszelka pomoc ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2013 Napisano 27 Sierpień 2014 Share Napisano 27 Sierpień 2014 Narysuj sobie splajna, na próbę zrób CIRCLE. Następnie nałóż na niego modyfikator SURFACE. Teraz skonwertuj go do EDITABLE POLY. Jak widzisz jest już siatka, teraz należy nałożyć modyfikator TURBO SMOOTH, INTERATIONS ustaw na 3 Nałóż modyfikator EDIT POLY i w nim skorzystaj z SOFT SELECTION. Powodzenia :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi