Skocz do zawartości

Unity Keynote 2014


olaf

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Obejrzałem całość prezentacji i jestem pod ogromnym wrażeniem. PBR + realtime GI urywają głowę.

Z ich słupków wychodzi że około 1/4 gier na mobile jest teraz robiona na unity. Nie spodziewałem ten silnik jest aż tak popularny, myślałem o czymś w stylu 10% co i tak można uznać za kolosalny sukces. Epic powinien ruszyć tyłek i dopracować rzeczy pod mobile bo Unity tech ich zje.

 

Powinienem to podesłać mojemu szefowi żebyśmy wreszcie zaczęli się wycofywać z naszego engineu. Nie widzę żadnych plusów properitary enginów dla małych firm gamedevowych celujących w komórki. Na pewno nie tych z obrotami poniżej 100tyś dolców gdzie kończy się licencja Free unity. Coś jakby pisać własny soft do modelowania i animacji 3d zamiast ściągnąć blendera albo kupić majkęLT za grosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mnie wrażenie zrobiły słupki ale inne - te mówiace o wartosći rynku - za 5lat będzie już niemal kompletne nasycenie, a już teraz gry PC/konsole zamknęły tort (wiecej kasy sie nie wydłubie i trzeba sie dzielić tym co jest z doswiadczonymi graczami) i reszte dobijaja komórki.

Widać, że silnik jest naprawdę fajny, szkoda ze to tylko silnik do gier i nic więcej.

 

100k usd to jakieś 58k GBP więc nawet małe firmy za darmo porobią sobie najwyżej testy.

Edytowane przez olaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że silnik jest naprawdę fajny, szkoda ze tylko silnik i nic więcej.
Zupełnie się nie zgodzę. Dzięki największemu community i asset store Unity jako ekosystem to najpełniejsze narzędzie do robienia gier. Na dobrą sprawę jedyne co trzeba więcej to soft do authoringu grafiki i audio. Czego niby chcesz więcej i do czego porównujesz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyedytowałem wczesniej zdanie zdanie ale widze za późno - miałem na myśli silnik do gier, a nie silnik sam w sobie.

Jak najbardziej do gier, community jest bogate, asset store świetna sprawa. Ale do aplikacji albo hybryd już się nie nadaje za bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo np. za flasha płacę 18funtów/mc, a za Unity musiałbym zapłacić ok 150fu, a w obu mogę napisać takie same gry, tylko produkcja assetów we flashu jest też tańsza. Dodatkowo mogę wykonać w nim rzeczy nieosiągalne dla Unity, które mocno przekładają się na potencjał emisyjny firmy.

Nie trzymam się tu flasha, ale niektórych gier z tego powodu nie napiszesz w Unity. Rynek nie jest zbyt dochodowy - 90% dev nie zarabia, tort podzielony jest w większości na duze firmy. Bez budżetu marketingowego nie zarobisz, bo tak są zbudowane sklepy z np. mobilnymi aplikacjami. Faworyzują duzych graczy, więc zarabiasz mało, bo albo się uczysz albo dzielisz kasą z wydawcą. Robienie gier na wykresie widać przestanie mieć sens za 5lat. Cięzko mysleć o branży tak ścićle (silnik tylko do gier) i nie rozważać co najmniej hybryd jeżeli za 5lat nie da się z tego runku wycisnąć dodatkowych dolarów ponad to co juz jest.

Edytowane przez olaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narwik - Połowa rynku? Wliczasz te miliony śmieciowych gierek na androida napisanych w javie?

 

Olaf- Nie rozumiem o co ci zgodzi z aplikacjami hybrydami. http://unity3d.com/showcase/gallery/non-games

Oczywiście że unity się do tego świetnie nadaje i jest takich appek masa. Wizualizacje architektoniczne realtime, panele informacyjne w muzeach i centrach handlowych, symulatory instruktażowe dla lekarzy, kierowców, żołnierzy. Sam korzystam z 2 atlasów anatomicznych 3d zrobionych na unity. Mój kumpel który pracuje jako muzyk w naszej firmie zrobił sobie syntezator dźwięku i kontroler midi na jego tablet (z pokrętłami rendrowanymi w 3d ;) ). Appka w której user może wymodelować sobie coś w 3d i przygotować to do druku? Proszę bardzo, na assetstorze jest eksporter do STL za 5 dolców. Możliwości są nieograniczone i wychodzą daleko poza gry.

 

Na prawdę nie rozumiem o co ci chodzi z tymi rzeczami nieosiągalnymi dla unity. Jakiej gry niby się nie da napisać w unity? ;) Gdy mówimy produkcji gier 3d to prędzej toole oparte na flashu mają limitacje a nie na odwrót. Nie widziałem wszystkich silników na stage3d ale szczerze wątpię że mają tak rozbudowane narzędzia jak te wbudowane w unity i te dostępne na asset storze. Dodatkowo wydajność redneru 3d, z tego co wiem to AIR nie ma się czym pochwalić. W najlepszym wypadku będzie renderował (3d) podobnie wydajnie co unity ale przy bardziej złożonych rzeczach liczba fpsów może być 2 razy mniejsza. Deploy na konsole anyone? Po mobilnej rewolucji to nadal 1/3 rynku gier.

 

Anyway. Nie przekonuje do przesiadki. Czas poświęcony na naukę unity może ci się nie opłacić skoro już robisz co chcesz w flashu i ASC. Jednak jakbyś startował z czystą kartą to Flash żadnej znaczącej przewagi nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też uważam, ze Unity to świetne narzędzie. Ale np. nie pozwala mi pisac tooli do robienia gier. Choćby gneratory kodów i eksportery do html5. Chociaż staram się przyglądać temu i pewnie niedługo zmienie zdanie. Pomysł na syntezator w tablecie niezły ;)

Oczywiście flash nie ma praktycznie żadnej przewagi w kwestii technicznej - jako silnik 3d na pewno słabszy. To bardziej różnice jak między Javą a Unity, bo flash to prawie java. Ale jest znacznie tańszy niestety. Jest jednak jedna rzecz ktora sobie uświadomiłem na urlopie i na razie zostanę z flashem na jakiś czas.

 

mały spojler.

Wg. statystyk kazdej godziny gra w jedną z moich gier łącznie ok 50tys userów. Średnio przez 4minuty. Zatem w kazdej godzinie mam do dyspozycji ok 150tys minut obliczen (zakladajac ze 3min efektywnie mogę przetwarzać zapytanie). Wykorzystując cpu (nawet bez gpu i zakładając ze to jeden rdzeń słąbego i3) - jestem posiadaczem chyba największej chmury obliczeniowej w Polsce - w amazonie zapłaciłbym za to ok. 7mln usd rocznie. Nie sprzedając praw jestem 100% właścicielem kontentu. I korzystając z doświadczenia mogę każdego roku stawiać minimum 2x większą.

 

Zatem flash jako kombajn to coś więcej niż silnik do gier. No i Unity na starych kompach zwiesza przegladarki.

Edytowane przez olaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry pomysł na opowiadanie Olaf.

chmury z gier przeglądarkach/flashowych są akurat w dosyć powszechnym użyciu od kilku dobrych lat. flash sprawdza się świetnie do min. captchy i innych operacji na micieżach czy generowania tablic. Ale to offtop więc kazdy moze sie zapoznać we własnym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dało by się generować BTC na CPU, gdyby tylko jeden hash check trwał poniżej minuty.

Wracając do tematu.

IMHO w U3D da radę napisać wszystko co się da w JS/C#, czyli... wszystko : ) Flash ma o tyle przewagę, że w powszechnej opinii nie wymaga instalowania pluginu. Ze statystyk wynika, że 1/2 moich end userów odpuszcza sobie grę w łaziki bo nie chce instalować u siebie kolejnego niewiadomoczego.

 

Monio: myślę, że olaf .../non-games traktuje nadal jak gry, techniki te same, jedynie cel mniej rozrywkowy.

Anyway, olaf gratuluję imponującego wyniku obładowania userami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Creative Cloud jest już webGL i html5 canvas wiec bardziej odchodzą od activeX - niedługo tak jak na mobilkach nie będzie znaczenia w czym było robione, wazne jak.

Myślałem o hybrydach - czymś bardziej viralowym jak np. malowanie pisanek. Ale możliwe ze spokojnie da się to zrobić - nie pamiętam, bym to znalazł. Niemniej jako plugin bardzo mocno powiązany jest z gpu w przegladarce i moi klenci maja sporo problemów na słabych komputerach.

 

Niemniej namieszali straszliwie mimo wszystko swoją polityką i samym silnikiem. Tylko wciąż ten wykres wzrostu tortu elektronicznej rozrywki nie budzi entuzjazmu.

 

@baza graczy. Podziekować trzeba głownie userom z Chin - bardzo mały zysk generują ale do kompresowania danych albo przetwarzania obrazu, parsowania danych sa w sam raz.

Mam nadzieje, ze kiedyś się zgram z jakimś ciekawym startupem i wtedy zaiskrzy.

Przy lepszych premierach gier w krótkim czasie można mieć i kilkaset tys. sesji na godzine. A i dobra gra time management/tower defence daje nawet 10+minut średnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności