Ana Nova Napisano 27 Sierpień 2014 Napisano 27 Sierpień 2014 Witam, zaczynam właśnie przygodę z vray-em, po skonstruowaniu prostej scenki i dodaniu mapy hdri, niestety otrzymuję rendering końcowy w dość regularne grochy /początkowo wszystko wygląda ok/ - rozumiem, że robię coś źle w ustawieniach przeliczania światła. Zapewne jest to błąd nowicjusza. Czy możecie mi pomóc? Mogłabym zostawić tę scenkę i zacząć od nowa, ale w ten sposób nie nauczę się, gdzie popełniam błąd. W scenie mam materiały vray + mapę hdri + światło vraysun + światła plane w oknach.
Dynamico Napisano 28 Sierpień 2014 Napisano 28 Sierpień 2014 Prawdopodobnie w zakładce GI -> Irradiance Map masz zaznaczoną opcję "Show sample". A tu masz krok po kroku opisane podstawowe ustawienia renderu wnętrza http://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3/Rendering+an+Interior+Scene. Jest to na pewno jakiś punkt wyjścia do dalszych "doświadczeń"
Ana Nova Napisano 28 Sierpień 2014 Autor Napisano 28 Sierpień 2014 Dzięki za link - pobawiłam się trochę z "gipsowym" modelem, efekt poniżej. Zrezygnowałam z antialiasing'u po artykule na renderstuff.com - nie wiem, czy to dobra droga? Zastanawiam się, dlaczego jest różnica w jasności i nasyceniu kolorem między zapisanym plikiem, a obrazkiem w frame buffer? zapisany render ma taką jakby mgiełkę.
Nathanielxd Napisano 28 Sierpień 2014 Napisano 28 Sierpień 2014 Odnośnie różnicy jasności to pewnie problem z gammą. Tutaj dokładniej wszystko jest opisane: http://www.aversis.be/tutorials/vray/vray-20-gamma-linear-workflow_01.htm A w ogóle odnośnie początku przygody z vrayem polecam zapoznać się z: https://vimeo.com/86010717 Pomoże zrozumieć niektóre kwestie :) (W sumie to cały kurs Granta Warwicka jest super)
skalpel3d Napisano 29 Sierpień 2014 Napisano 29 Sierpień 2014 Po prostu zapisujesz rendery z gamma 2,2 jesli pracujesz na wersjach nowszych maxa jak 2014 czy 2015 to niestety one mają automatyką zapisu ustawiona na 2,2 i jak człowiek się zapomni wychodzą mu takie blade obrazki po zapisie warto zastosować ten scrypt jest wtedy możliwość przypisania automatycznego zapisu obrazków z gamma 1 http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/gamma-settings-for-3ds-maxdesign-2014 Co do zaznajamiania sie z vrayem to polecam http://francescolegrenzi.com/blog/static.php?page=vray_guide_eng jest wersja papierowa jak i pdf do dostania. Co do nie używania aa to jest to na pewno wygodna sprawa jeśli chodzi o rendery robocze bo dostajemy je znacznie szybciej natomiast co do finalnych tonie zawsze da się obejść bez filtrów aa ( tylko trzeba wiedzieć jak z nich korzystać kiedy i z których) Ogólnie poznaj zasady dziłania vraya co do czego służy anie kieruja się ustawi niemi które np znajdują się w tutorialach lub w czyiś kursach bardzo czesto potem powstają prace które wszytko mają ustawione tak samo jak w tutoraialu lub kursie a efekt jest nadal nie zadowalający lub wręcz nie wychodzi to co na tutku :) Natomiast co do bieżącej sceny: - zaprzyjaźnij się z materiałem overridemtl http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vray_overridemtl.htm -zmieniłbym system oświetlenia tej sceny jeśli już korzystasz z mapki hdri to wpiąć ja do vraylight( dome) na mapie proceduralnej vrayhdri jako główne światło zewnętrzne dostaniesz wtedy bardziej naturalne oświetlenie i cieniowanie, słonce zastosowałbym tylko wtedy jeśli by wymagało poprawienie cieniowania w scenie które otrzymasz z mapki hdri
Ana Nova Napisano 29 Sierpień 2014 Autor Napisano 29 Sierpień 2014 Na rozwiązanie, co do gammy naprowadził mnie link od Nathanielxd. Przetestowałam output gamma 1.0 i 2.2, akurat mnie pasuje 2.2. Polecam http://www.learnvray.com/demo/gamma-extra/ Mam niestety maxa 2014, ale wystarczy podać zmienną fileOutGamma=1.0 lub inną wartość, jaka Ci pasuje. Co do hdri - to strasznie płasko mi to wyszło, nie widzę w tym trzeciego wymiaru, mam ograniczoną kontrolę nad pozycją tej mapy - pracuję nad tym... Zaczęłam od prostego całościowego tutorialu wnętrza - efekt niezadowalający w ogóle /masz rację skalpelxd/ , teraz uczę się, co dają poszczególne ustawienia, stąd szereg moich pytań. Dzięki za pomoc.
skalpel3d Napisano 29 Sierpień 2014 Napisano 29 Sierpień 2014 co do mapy hdri to podepnij ja pod vryhdri w niej ustawiasz mapowanie na spherical masz także możliwość zapanowania nad położeniem mapy tak vertical jak i horyzontal nie wspominając już o parametrach światła hdri które podpinasz pod nią http://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3/VRayHDRI#VRayHDRI-VRayHDRIOverview
Ana Nova Napisano 1 Wrzesień 2014 Autor Napisano 1 Wrzesień 2014 Załączam rezultat ze światłem vraylight dome, zdecydowanie lepiej. Nie udało mi się zeskalować tej mapy tzn oddalić horyzontu. Nic nie znalazłam na ten temat - manipulowanie vert.rotation- co najwyżej "buja" mi tym horyzontem lol teraz zabieram się za materiały :-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się