Skocz do zawartości

Vray - rendering polka dot


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

zaczynam właśnie przygodę z vray-em, po skonstruowaniu prostej scenki i dodaniu mapy hdri,

niestety otrzymuję rendering końcowy w dość regularne grochy /początkowo wszystko wygląda ok/

- rozumiem, że robię coś źle w ustawieniach przeliczania światła. Zapewne jest to błąd nowicjusza.

Czy możecie mi pomóc?

Mogłabym zostawić tę scenkę i zacząć od nowa, ale w ten sposób nie nauczę się, gdzie popełniam błąd.

W scenie mam materiały vray + mapę hdri + światło vraysun + światła plane w oknach.

 

3536ccf81af2f9dcbb8c4c70c1c08955.jpg

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzięki za link - pobawiłam się trochę z "gipsowym" modelem, efekt poniżej.

Zrezygnowałam z antialiasing'u po artykule na renderstuff.com - nie wiem, czy to dobra droga?

 

Zastanawiam się, dlaczego jest różnica w jasności i nasyceniu kolorem między zapisanym plikiem,

a obrazkiem w frame buffer? zapisany render ma taką jakby mgiełkę.

 

e2a3f967d7bf2fff58c1c3946a3d15cb.jpg

Napisano

Po prostu zapisujesz rendery z gamma 2,2 jesli pracujesz na wersjach nowszych maxa jak 2014 czy 2015 to niestety one mają automatyką zapisu ustawiona na 2,2 i jak człowiek się zapomni wychodzą mu takie blade obrazki po zapisie warto zastosować ten scrypt jest wtedy możliwość przypisania automatycznego zapisu obrazków z gamma 1 http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/gamma-settings-for-3ds-maxdesign-2014

Co do zaznajamiania sie z vrayem to polecam http://francescolegrenzi.com/blog/static.php?page=vray_guide_eng jest wersja papierowa jak i pdf do dostania. Co do nie używania aa to jest to na pewno wygodna sprawa jeśli chodzi o rendery robocze bo dostajemy je znacznie szybciej natomiast co do finalnych tonie zawsze da się obejść bez filtrów aa ( tylko trzeba wiedzieć jak z nich korzystać kiedy i z których) Ogólnie poznaj zasady dziłania vraya co do czego służy anie kieruja się ustawi niemi które np znajdują się w tutorialach lub w czyiś kursach bardzo czesto potem powstają prace które wszytko mają ustawione tak samo jak w tutoraialu lub kursie a efekt jest nadal nie zadowalający lub wręcz nie wychodzi to co na tutku :)

Natomiast co do bieżącej sceny:

- zaprzyjaźnij się z materiałem overridemtl http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vray_overridemtl.htm

-zmieniłbym system oświetlenia tej sceny jeśli już korzystasz z mapki hdri to wpiąć ja do vraylight( dome) na mapie proceduralnej vrayhdri jako główne światło zewnętrzne dostaniesz wtedy bardziej naturalne oświetlenie i cieniowanie, słonce zastosowałbym tylko wtedy jeśli by wymagało poprawienie cieniowania w scenie które otrzymasz z mapki hdri

Napisano

Na rozwiązanie, co do gammy naprowadził mnie link od Nathanielxd. Przetestowałam output gamma 1.0 i 2.2,

akurat mnie pasuje 2.2. Polecam http://www.learnvray.com/demo/gamma-extra/

Mam niestety maxa 2014, ale wystarczy podać zmienną fileOutGamma=1.0 lub inną wartość, jaka Ci pasuje.

 

Co do hdri - to strasznie płasko mi to wyszło, nie widzę w tym trzeciego wymiaru,

mam ograniczoną kontrolę nad pozycją tej mapy - pracuję nad tym...

 

Zaczęłam od prostego całościowego tutorialu wnętrza - efekt niezadowalający w ogóle /masz rację skalpelxd/ ,

teraz uczę się, co dają poszczególne ustawienia, stąd szereg moich pytań. Dzięki za pomoc.

Napisano

Załączam rezultat ze światłem vraylight dome, zdecydowanie lepiej.

Nie udało mi się zeskalować tej mapy tzn oddalić horyzontu.

Nic nie znalazłam na ten temat - manipulowanie vert.rotation- co najwyżej "buja" mi tym horyzontem lol

teraz zabieram się za materiały :-)

 

0a86f546c2e491b175e5b52720b97ab7.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności